DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Minden, amit a Kanadai Nagydíjról tudni kell

A McLaren F1-es csapata hivatalos előzetesében szokás szerint nemcsak az istállóra és a versenyzőkre koncentrált, hanem a közelgő futamról is igyekezett minél több dolgot elénk tárni.

A verseny

Kezdés: 14 óra (helyi idő szerint); 20 óra (magyar idő szerint)

Versenytáv: 70 kör (a teljes bajnoki pontok kiosztásához 52 kör szükséges)

2014-es győztes: Daniel Ricciardo

2014-es pole-pozíció: Nico Rosberg (1:14,874 – 209.680km/h)

2014-es leggyorsabb kör: Felipe Massa (1:18,504 – 199.985km/h) 

 

Jóslatok

Esély a biztonsági autóra: Magas. A tavalyi verseny a safety car mögött ért véget, s az előző 16 montreali futam közül 11-en be kellett küldeni a biztonsági autót. A 2011-es futam közel fele a safety car mögött zajlott le.

Kerékcserék: A 13-18. és a 37-44. kör közt. Az előző futam első négy helyezettje két kiállással teljesített a futamot, méghozzá a szuperlágyon rajtolva, majd két etapot teljesítve a keményebbik keveréken.

Időjárás: Néhány nappal a hétvége kezdete előtt egyelőre bizonytalan, ami nem szokatlan a tengerparti Montrealban, ahol június egészen változatos időjárási körülményeket hoz – ez úgy tűnik, hogy idén sem lesz másként.



 

montreal_1



 

A pálya

Első futam: 1978

A pálya hossza: 4,361 km (2,71 mérföld)

Távolság az 1-es kanyarig: 260 méter

A leghosszabb egyenes: 1190 méter a 13-as kanyar előtt

Csúcssebesség: 330km/h a hosszú egyenes végén

DRS-zónák: Kettő, egy a hosszú egyenesben, egy pedig a rajt-célegyenesben

Legfontosabb kanyar: A hajtűkanyar, melynek bejárata jó előzési pont, a kijárat pedig azért fontos, mert ezt követi a pálya leghosszabb egyenese

A bokszutca hossza: 400 méter

Idei változtatások: Az 1-es kanyar korlátja hátrébbra került

 

Az autók

Fogyasztás: 1,8 kg körönként, ami magasnak számít

Padlógáz: A kör 67 százaléka

Fékhasználat: Magas. Hét kemény féktávot kell egy körben teljesíteni, aminek következtében ez a pálya az egyik legkeményebb a fékekhez.

Sebességváltás: 56 egy körön, azaz 3920 egy teljes futam során

 

Tudtad-e?

A Kanadai Nagydíjon vetették be a Formula-1 történetében először a biztonsági autót – erről a futamról részletesen itt olvashatsz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: