A verseny
Kezdés: 14 óra (helyi idő szerint); 20 óra (magyar idő szerint)
Versenytáv: 70 kör (a teljes bajnoki pontok kiosztásához 52 kör szükséges)
2014-es győztes: Daniel Ricciardo
2014-es pole-pozíció: Nico Rosberg (1:14,874 – 209.680km/h)
2014-es leggyorsabb kör: Felipe Massa (1:18,504 – 199.985km/h)
Jóslatok
Esély a biztonsági autóra: Magas. A tavalyi verseny a safety car mögött ért véget, s az előző 16 montreali futam közül 11-en be kellett küldeni a biztonsági autót. A 2011-es futam közel fele a safety car mögött zajlott le.
Kerékcserék: A 13-18. és a 37-44. kör közt. Az előző futam első négy helyezettje két kiállással teljesített a futamot, méghozzá a szuperlágyon rajtolva, majd két etapot teljesítve a keményebbik keveréken.
Időjárás: Néhány nappal a hétvége kezdete előtt egyelőre bizonytalan, ami nem szokatlan a tengerparti Montrealban, ahol június egészen változatos időjárási körülményeket hoz – ez úgy tűnik, hogy idén sem lesz másként.
A pálya
Első futam: 1978
A pálya hossza: 4,361 km (2,71 mérföld)
Távolság az 1-es kanyarig: 260 méter
A leghosszabb egyenes: 1190 méter a 13-as kanyar előtt
Csúcssebesség: 330km/h a hosszú egyenes végén
DRS-zónák: Kettő, egy a hosszú egyenesben, egy pedig a rajt-célegyenesben
Legfontosabb kanyar: A hajtűkanyar, melynek bejárata jó előzési pont, a kijárat pedig azért fontos, mert ezt követi a pálya leghosszabb egyenese
A bokszutca hossza: 400 méter
Idei változtatások: Az 1-es kanyar korlátja hátrébbra került
Az autók
Fogyasztás: 1,8 kg körönként, ami magasnak számít
Padlógáz: A kör 67 százaléka
Fékhasználat: Magas. Hét kemény féktávot kell egy körben teljesíteni, aminek következtében ez a pálya az egyik legkeményebb a fékekhez.
Sebességváltás: 56 egy körön, azaz 3920 egy teljes futam során
Tudtad-e?
A Kanadai Nagydíjon vetették be a Formula-1 történetében először a biztonsági autót – erről a futamról részletesen itt olvashatsz.