Az első versenyen ugyanis még egészen biztosan egy átmeneti autóval állnak rajthoz, amely 2014-es modelljük idei szabályok szerint „sebtében” átalakított változata. A teljesen új, 2015-ös modell a hírek szerint már javában készül a brit kiscsapat gyárában, ám azt egyelőre nem tudni, ez az év mely szakaszán kerülhet először bevetésre. Az Autosport magazin riportere ezt a kérdést szögezte Graeme Lowdon sportigazgatóhoz.
„Sokan azt gondolhatnák, hogy az az ésszerű, ha minél előbb átváltunk az új autónk használatára, de nekünk az adott évben felhasználható motorok számára is tekintettel kell lennünk, vagyis arra, hogy ha az év egy bizonyos pontján motort cserélünk (márpedig a 2015-ös autót új erőforrás fogja hajtani), akkor azért büntetést fogunk kapni. Ugyanígy az új autó első éles bevetése kapcsán azt is végig kell gondolnunk, mikor akarjuk az első jelentősebb aero-fejlesztéscsomagot bemutatni” – kezdte a brit szakember, aki noha konkrét időpontot a folytatásban sem árult el, azért némi támpontot adott.
„Jelenleg elég széles az az ablak (időskála), amin belül az új autót bevethetjük, mert jelenleg nem ez áll a figyelmünk középpontjában, de ez az ablak idővel szűkülni fog. Úgy saccolom, hogy miután visszatérünk a tengerentúli versenyekről, már tisztábban fogunk látni, mivel az első néhány futam alakulása is befolyásolhatja a döntésünket. A megfelelő időben kell meghoznunk ezt az elhatározást. Melbourne után már több időnk lesz ezzel a kérdéssel foglalkozni” – árulta el Lowdon.
Az időzítés kapcsán az egyik kulcskérdés az lehet, vajon az első versenyeken az átmeneti autóval képes lesz-e a Manor megfutni a 107%-os szintidőt, ami a nagydíjakra való kvalifikálás alapfeltétele. A sportigazgató egyelőre erre a kérdésre sem tudott egyértelmű választ adni.