Noha váratlanul felcsillant a remény, hogy az idei mezőny mégis 20 autóból állhat majd, ez végül ugyanolyan gyorsan szerte is foszlott az immár Manor néven nevező korábbi Marussia számára. Mivel a csapat az egész holtszezont bizonytalanságban töltötte, nem is tudtak új autót építeni, ezért kérvényezniük kellett az FIA-tól és a rivális csapatoktól, hogy a 2014-es autó használatával vehessenek részt a szezon eseményein. A tavalyi autó ugyanis már nem felelne meg az idei előírásoknak, hiszen néhány, főleg az orrkialakításra vonatkozó rész megváltozott a szabályokban.
Persze nem valószínű, hogy ezáltal az istálló jogtalan előnyre tehetett volna szert, annál is inkább, hiszen az egyébként is a mezőny végén kullogó Marussia az elmúlt hónapokban nem is dolgozhatott a fejlesztéseken. A csapatok azonban mégis nemet mondtak a visszatérésükre, aminek sokkal inkább anyagi vonzatai vannak.
Ahhoz, hogy ilyen közel a szezonkezdethez a Marussia tavalyi autója megkapja a rajtengedélyt, a csapatok egyhangú beleegyezésére lett volna szükség - jelenleg azonban még némi kavarodás van azt illetően, hogy pontosan ki is tiltakozott. Bernie Ecclestone az Independentnek nyilatkozva azt mondta, hogy a kielncből "három-négy" csapat szavazott nemmel, akik a Grand Prix Times értesülései szerint a Red Bull, a Toro Rosso, a Force India és a Sauber voltak. A kisebb istállóknak azért állt ez az érdekükben, mert a Marussia hiányában a jelenlévő résztvevők között osztják szét a kereskedelmi jogdíjak rájuk eső részét. A hírek szerint 34 millió fontról van szó, amelynek bármekkora része is jól jön a pénzügyi nehézségekkel küzdő Force Indiának és Saubernek.
Ám a döntést a csütörtöki párizsi ülésén hirdette ki a Stratégiai Csoport, amely már csak a hat legnagyobb csapatból, illetve az FIA és az FOM képviselőiből áll, így más vélemények szerint ebben az ügybe is csak a Mercedesnek, a McLarennek, a Ferrarinak, a Red Bullnak, a Williamsnek, és a tavalyi hatodik legjobbként idén hozzájuk csatlakozó Force Indiának volt beleszólása - utóbbinak persze itt is mindenképp lehetett oka a vétóra.
Úgy tűnik mindenesetre, hogy hiába fizette már be a Marussia a nevezési díjat, és hiába jelentették be, hogy hamarosan kikerülnek a csődeljárás alól, a mezőny mégsem látja őket szívesen, így pedig ebben az évben tehetetlenek.
A helyzet ismét felveti a kérdést, hogy vajon bölcs dolog-e a folyamatosan saját érdekeiket szem előtt tartó csapatok kezébe is döntési jogot adni ahelyett, hogy teljes egészében az irányító testület, a mindig a sport érdekeiben cselekvő FIA kezében lenne a gyeplő.