DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 24. kedd
F1

Statisztikák: A Sauber kétszeresen második

Az F1-es tesztszezon kezdetén a rajongók, szakértők és riválisok minden apróbb jelből megpróbálnak következtetéseket levonni a csapatok formáját illetően. Mi most a legfontosabb számokat nézzük meg.

Egy szezon előtti teszten, különösen az elsőn a köridőknél is sokkal fontosabb az, hogy melyik autó mennyi időt tölt a pályán, hiszen ez az egyetlen számszerűsíthető mércéje annak, hogy mennyire tud az adott istálló hasznos munkát végezni.

Három nap után így néznek ki a körszámok:

 

Csapat

Autó

Motor

Kör

1.

Mercedes GP

W06

Mercedes

399

2.

Sauber

C34

Ferrari

270

3.

Toro Rosso

STR10

Renault

256

4.

Ferrari

SF15-T

Ferrari

241

5.

Williams

FW37

Mercedes

205

6.

Lotus

E23

Mercedes

137

7.

Red Bull Racing

RB11

Renault

101

8.

McLaren

MP4-30

Honda

44

 

Mint látható, a Sauber nemcsak a mai kiugró időeredménye miatt lehet elégedett, hiszen a C34-esnél egyedül a Mercedes tett meg több kört – a címvédők teljesítménye e téren egészen más dimenzióban van, mint a riválisoké. A Sauber, a Toro Rosso és a Ferrari körszáma közt nincs érdemi különbség, és a Williamsnél sem vészes a helyzet, ők három átlagos napot futottak ebben a tekintetben.

A Lotus dicséretre méltó teljesítményt nyújtott az első nap kihagyását követően, Maldonado mai 96 körénél csak négy autó futott többet egy nap alatt idén Jerezben. A Red Bullnál, bár nem olyan látványosan rossz a helyzet, mint tavaly, a három nap alatt összerakott 101 kör kimondottan kevés, s ezt nem lehet csak Kvjat tegnapi hibájára fogni, persze kétségkívül hozzájárult ehhez. A McLaren helyzete teljesen más, ők a nulláról indulva javuló tendenciát mutatnak, hiszen két hatkörös nap után ma már 32-ig jutottak.

Vessünk azért egy pillantást a köridőlistára is:

 

Csapat

Pilóta

Autó

Motor

Idő

Hátrány

Nap

1.

Ferrari

Vettel

SF15-T

Ferrari

1:20.984

 

2

2.

Sauber

Nasr

C34

Ferrari

1:21.545

+0.561

3

3.

Mercedes GP

Rosberg

W06

Mercedes

1:21.982

+0.998

3

4.

Williams

Massa

FW37

Mercedes

1:22.276

+1.292

3

5.

Lotus

Maldonado

E23

Mercedes

1:22.713

+1.729

3

6.

Toro Rosso

Sainz

STR10

Renault

1:23.187

+2.203

3

7.

Red Bull Racing

Ricciardo

RB11

Renault

1:23.338

+2.354

1

8.

McLaren

Alonso

MP4-30

Honda

1:35.553

+14.569

3

 

Bár a motorgyártók közt szembetűnően kirajzolódik a Ferrari, Mercedes, Renault sorrend (a Hondával egyelőre e tekintetben még nem érdemes foglalkozni), csak nagyon óvatosan szabad bármilyen következtetést is levonni a köridők kapcsán. Már csak azért is, mert ahogy arra mai összefoglalónkban is rámutattunk, nem tudhatjuk, hogy melyik gyártó mennyit használt el az erőforrás idén fejleszthető részét jelképező 32 zsetonból.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: