Egy szezon előtti teszten, különösen az elsőn a köridőknél is sokkal fontosabb az, hogy melyik autó mennyi időt tölt a pályán, hiszen ez az egyetlen számszerűsíthető mércéje annak, hogy mennyire tud az adott istálló hasznos munkát végezni.
Három nap után így néznek ki a körszámok:
Csapat |
Autó |
Motor |
Kör |
|
1. |
Mercedes GP |
W06 |
Mercedes |
399 |
2. |
Sauber |
C34 |
Ferrari |
270 |
3. |
Toro Rosso |
STR10 |
Renault |
256 |
4. |
Ferrari |
SF15-T |
Ferrari |
241 |
5. |
Williams |
FW37 |
Mercedes |
205 |
6. |
Lotus |
E23 |
Mercedes |
137 |
7. |
Red Bull Racing |
RB11 |
Renault |
101 |
8. |
McLaren |
MP4-30 |
Honda |
44 |
Mint látható, a Sauber nemcsak a mai kiugró időeredménye miatt lehet elégedett, hiszen a C34-esnél egyedül a Mercedes tett meg több kört – a címvédők teljesítménye e téren egészen más dimenzióban van, mint a riválisoké. A Sauber, a Toro Rosso és a Ferrari körszáma közt nincs érdemi különbség, és a Williamsnél sem vészes a helyzet, ők három átlagos napot futottak ebben a tekintetben.
A Lotus dicséretre méltó teljesítményt nyújtott az első nap kihagyását követően, Maldonado mai 96 körénél csak négy autó futott többet egy nap alatt idén Jerezben. A Red Bullnál, bár nem olyan látványosan rossz a helyzet, mint tavaly, a három nap alatt összerakott 101 kör kimondottan kevés, s ezt nem lehet csak Kvjat tegnapi hibájára fogni, persze kétségkívül hozzájárult ehhez. A McLaren helyzete teljesen más, ők a nulláról indulva javuló tendenciát mutatnak, hiszen két hatkörös nap után ma már 32-ig jutottak.
Vessünk azért egy pillantást a köridőlistára is:
Csapat |
Pilóta |
Autó |
Motor |
Idő |
Hátrány |
Nap |
|
1. |
Ferrari |
Vettel |
SF15-T |
Ferrari |
1:20.984 |
2 |
|
2. |
Sauber |
Nasr |
C34 |
Ferrari |
1:21.545 |
+0.561 |
3 |
3. |
Mercedes GP |
Rosberg |
W06 |
Mercedes |
1:21.982 |
+0.998 |
3 |
4. |
Williams |
Massa |
FW37 |
Mercedes |
1:22.276 |
+1.292 |
3 |
5. |
Lotus |
Maldonado |
E23 |
Mercedes |
1:22.713 |
+1.729 |
3 |
6. |
Toro Rosso |
Sainz |
STR10 |
Renault |
1:23.187 |
+2.203 |
3 |
7. |
Red Bull Racing |
Ricciardo |
RB11 |
Renault |
1:23.338 |
+2.354 |
1 |
8. |
McLaren |
Alonso |
MP4-30 |
Honda |
1:35.553 |
+14.569 |
3 |
Bár a motorgyártók közt szembetűnően kirajzolódik a Ferrari, Mercedes, Renault sorrend (a Hondával egyelőre e tekintetben még nem érdemes foglalkozni), csak nagyon óvatosan szabad bármilyen következtetést is levonni a köridők kapcsán. Már csak azért is, mert ahogy arra mai összefoglalónkban is rámutattunk, nem tudhatjuk, hogy melyik gyártó mennyit használt el az erőforrás idén fejleszthető részét jelképező 32 zsetonból.