A következő évtől érkeznek a szuperlicenszpontok: ezek alapján csak abból lehet Formula-1-es versenyző, aki az előző három év során legalább 40-et összegyűjt. Pontokat a különböző kategóriákban elért év végi eredményekkel lehet szerezni. Ez megakadályozza, hogy bizonyos versenyzők szinte minimális tapasztalattal jussanak a kategóriába – amelyre a múltban számos példa történt.
„Arra kényszerít téged, hogy az FIA útját járd, függetlenül attól, hogy az helyes-e vagy sem” – vélekedik Anthony Davidson, korábbi F1-es versenyző, aki idén a WEC világbajnoki címét szerezte meg a Toyotával. Ez az eredmény egyébként éppen 40 pontot ér a Nemzetközi Automobil Szövetség listáján. „Szükség volt megszorításra, de a múltban láthattunk nagy tehetségeket rövid úton az F1-be kerülni, mint Kimi Raikkönen. De mint bármi más, ez is eljuthat a nevetségesség pontjára, és azt gondolom, a Verstappen-esettel telt be a pohár.”
„Kissé szigorúnak tűnik” – értékelte magát a pontrendszert Davidson az Autosportnak. „Nem igazán értem, hogyan számolták ki, de biztosan lehetett valamilyen indítékuk. Mint minden szabálynak, ennek is szüksége lesz bizonyos változtatásra a jövőben. De inkább örülök annak, hogy valami történt, minthogy a rendszer hibáit sorolnám.” A Formula Renault szériák alulértékeltségét ő sem érti: egy versenyző megnyerheti egymás utáni években a 2.0 és 3.5 literes kategóriákat, és mégsem lenne elegendő pontja az F1-hez. „Igen, ez elég kemény. Felipe Massa hasonló utat járt be, a Formula Renault-ban, aztán Euro 3000-ben versenyzett. Egyértelmű volt a tehetsége, és hogy megérdemli az ülést.”
Az új rendszer egyik előnyeként tekintenek arra, hogy megakadályozza az eredmény nélküli fizetős versenyzők igazolását. A 35 éves brit azonban ennek árnyoldalára is rámutatott. „Elméletben ez nagyszerű, mivel a világ legjobb 20-24 versenyzőjének kellene a rajtrácson lennie. De a valóságban az F1 ritkán működik így, és néha szükség van a fizető pilótákra ahhoz, hogy a felszínen tartsanak csapatokat. Ez kevés aggályaim egyike. Több csapat megszűnését eredményezheti, és kevesebb új tudja majd megvetni a lábát. Ezt is számításba kell venni” – érvelt Davidson.
A brit versenyző darabos Formula-1-es pályát futott be: 2002-ben kettő, 2005-ben egy versenyen vett részt, 2007-ben teljesítette egyetlen teljes szezonját a Super Agurival, aztán a következő idényben még néhány futamot. Elegendő szuperlicenszpontja azonban egyetlen alkalommal sem lett volna.