Az új berendezést hasonlóan kell elképzelnünk a szélcsatornák működéséhez, csak míg utóbbi elsősorban az aerodinamika, addig előbbi inkább az erőforrások fejlesztését teszi lehetővé, pontosabban a motor és az autó együttes fejlesztését. Nagyon leegyszerűsítve alighanem a fékpadok és a szélcsatornák kombinációját, illetve komplexebb együttes rendszerét kell elképzelnünk.
Az olasz napilap információi szerint az új rendszer segítségével az autó csaknem összes elemét, beleértve a brake-by-wire rendszert is tesztelhetik majd, és akár 360 km/órás sebességet is képesek lesznek szimulálni vele. Az új találmány létrehozása persze hatalmas összegeket emészt fel, a Ferrari állítólag 40 millió eurót áldoz a projektre, amelyet új partnere, az AVL hathatós közreműködésével valósít meg.
A La Gazzetta dello Sport emellett azt is tudni véli, hogy a kutatásokat és a szimulációkat végző specialisták nagy része korábban szoros kapcsolatban állt a rivális Red Bull F1-es alakulatával. Ezen a ponton fülünkbe csengenek Adrian Newey szavai, aki nemrégiben úgy fogalmazott, Sebastian Vettel olyan információkat visz a Red Bulltól a Ferrarihoz, aminek nem örülnek. A műszaki zseni talán éppen eme új fejlesztőkomplexum ötletére és kidolgozására gondolt?
Ez persze már csak spekuláció, de ami biztos, hogy egy ilyen rendszer kiépítésével a Ferrari megkerülhetné a szezon közbeni tesztelésre vonatkozó rendkívül szigorú korlátozásokat, mivel a saját gyárfalai között nyilván mindenki azt csinál, amit akar, illetve nem is a szigorú értelemben vett tesztelésről beszélhetünk majd ez esetben, csupán szimulációkról.