Az osztrák istálló az elmúlt években éppen a Newey neve által fémjelzett technikai megoldásokról vált híressé, és sikereit is jórészt ezeknek köszönheti. Persze a csapatok közötti szakemberáramlás során a mérnökök mindig magukkal viszik a meglévő tudásukat, ám így van ez a versenyzőkkel is. Newey szerint pedig nem is vitás, hogy Vettel is megosztja majd a Ferrarival azokat a munkamódszereket, amelyek a Red Bullnál is jól működtek, hiszen immár az a célja, hogy jelenlegi csapatát minél jobb helyzetbe hozza.
„Szeretne messzebbre nyúlni és felfedezni új dolgokat, de az életben természetes ez a kíváncsiság, hiszen az ember meg akarja tudni, hogyan képes teljesíteni másmilyen környezetben” - mondta Vettelről a szakember. „Teljesen meg tudom érteni, hogy miért váltott. Ám sajnos biztos vagyok benne, hogy olyan dolgokat is magával visz a Ferrarihoz, amelyeknek jobban örülnénk, ha nem jutnának el hozzájuk.”
A Red Bull F1-es részlegétől idén visszább lépő Newey a SkySportsnak nyilatkozva beszélt arról is, hogy az engedélyezett motorfejlesztés ellenére sem vár nagy változást az erőforrások közötti erősorrendben, ám mégis úgy véli, nincs fájóan felülreprezentálva a motorok szerepe a sportban.
„Hogy a Renault és a Ferrari feljuthat-e a Mercedes szintjére? Nagyon nehéz lesz számukra - és persze azt sem tudjuk, hogy a Honda milyen teljesítménnyel fog beszállni” - értékelte az idei helyzetet Newey.
„Ám valamivel gyengébb motorral és jobb aerodinamikával továbbra is lehetséges nyerni. Viszonylag jó az egyensúly a motor és a karosszéria között, és meglátásom szerint ennek így is kell lennie. Persze az előző évet egyértelműen a motor dominálta, és ennek eredményeként láthattuk a Williams előretörését is. Kétségtelenül jó munkát végeztek, de szerintünk a motor jelentette számukra a legfőbb tényezőt.”