Mint ismert, a Ferrari nem túl acélos 2014-es versenygépével Fernando Alonso két alkalommal is a dobogóig jutott, és a bajnokság negyedik helyéért harcolva lett végül hatodik. Eközben Kimi Raikkönen csupán a bajnoki pontverseny 12. helyezéséig jutott, legjobb eredményeként egy negyedik helyezést tud felmutatni. A finn pilóta a szezon során számtalanszor arra panaszkodott, vezetési stílusa nem passzol a nehezen kezelhető autóhoz. Könnyű levonni a következtetést, hogy Fernando Alonso jobban boldogul a gyengébb autókkal is, míg Raikkönen elsősorban akkor képes a remeklésre, ha technika terén minden összeáll. Pat Fry közelről láthatta a két versenyző munkáját a szezon folyamán, ő is ítéletet mondott képességeikről.
„Két gondja volt” – utalt Fry Raikkönenre a brazil Totalrace lapnak. „Az első, hogy Fernando jobban képes alkalmazkodni, a második, hogy az autó és gumi határai különösen nehezen passzolnak Kimi vezetési stílusához.”
„Ugyanez volt a helyzet a McLarennél” – magyarázta a Ferraritól decemberben elküldött mérnök, aki korábban a brit csapatnál dolgozott együtt Raikkönennel. „Túl érzékeny volt az autó elejére. Abban az időben, amikor ő és Montoya csapattársak voltak, azt hiszem, hét különböző első felfüggesztést használtunk egyetlen szezon során. Ahhoz, hogy a legtöbbet kihozd Kimiből, a számára megfelelő autót is adnod kell hozzá.”
Raikkönen gondját a Ferrari vonórudas első felfüggesztése okozhatta, ilyen megoldással felszerelt F1-es autót a finn korábban még sosem vezetett, Alonsóval ellentétben. Az istálló jövőre is marad a vonórudas megoldásnál.