Ami a bajnoki különmeccset illeti: Hamilton és Rosberg mindent megtett a show érdekében, a brit akkor hibázott, amikor nem kellett volna, a német pedig kíméletlenül ki is használta ezt, így idén 11. alkalommal is megszerezte a rajtelsőséget. Ennél többet nem tehetett a végső csatát 17 pontos hátrányból megkezdő Rosberg, akit szemlátomást felvillanyozott az eredmény. Érdemes megjegyezni, hogy a kvalifikációs „vb-címet” már korábban elhódító pilóta idei 11. időmérő-elsősége nem okozott eufóriát, az óvatosan optimista német sajtó részéről is csak enyhe taps kísérte az újabb pole-t. Favoritjukkal együtt ők is tisztában vannak azzal, hogy a neheze még hátravan, a titulus sorsát a vasárnapi csörte dönti majd el.
A rajtfelállásról döntő tréning egyébként alátámasztotta Felipe Massa jóslatát, amelyet délben, Pastor Maldonado kislányának pesztrálása közben osztott meg a Formula.hu-val. „Gyorsak vagyunk, ez tény, de sajnos a Mercedeseket képtelenek vagyunk elkapni” – mondta a brazil, aki néhány órával később lógó orral nyugtázta, hogy nemcsak a Mercedesektől kapott ki, hanem csapattársától, Valtteri Bottastól is.
Bár az évad utolsó versenyhétvégéje kissé komótosan indult a vb-párharcban nem érdekeltek számára, az események a Hamilton-Rosberg párviadal árnyékában is zajlanak. Szombaton például a Ferrari környékén is folytatódott a felhajtás, ráadásul nem feltétlenül amiatt, hogy Fernando Alonso az utolsó szezonját futja a különítmény kötelékében. Délelőtt még csak egy laza Twitter-pletyka volt, hogy a tavasszal kinevezett csapatfőnököt, Marco Mattiaccit napokon belül meneszthetik, kora estére viszont egészen komolyan vehető história kerekedett belőle.
A spekuláció szerint a korábban a Ferrari észak-amerikai részlegét dirigáló, a csapatfőnöki teendőkkel nehezen barátkozó olaszt a Philip Morris és a Marlboro európai marketing-részlegének vezetője, a vörösökhöz ezer szállal kötődő Maurizio Arrivabene válthatja fel. Noha az olasz üzletember néhány futamon minden évben jelen van, mai feltűnése olajat öntött a tűzre, az pedig fokozta a helyzetet, hogy korábban megbízhatónak bizonyult talján források szerint Ross Brawn visszatérése is elő van készítve és érkezésüket – állítólag – akár már a jövő héten bejelenthetik. Egyesek szerint annak is szerepe lehet az esetleges váltásban, hogy Mattiacci nem tudta megtartani Alonsót, aki egyébként a kvalifikáció utáni sajtóértekezletén nyíltan odadörgölt a jelenlegi csapatfőnöknek, megjegyezve azt, hogy nem veszi jó néven az utóbbi napokban elhangzott, a motivációját, alázatosságát megkérdőjelező kommentárokat…
A záróhétvégén amúgy a jelek szerint nem csak akkor kerekedhet botrány, ha esetleg Hamilton és Rosberg egy csúnya összecsapással dönti el a titulus sorsát. Az FIA a kvalifikációt követően beidézte a Red Bull képviselőit, mivel Jo Bauer, a technikai ellenőrök vezetőjének jelentése szerint az első szárny Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo autóján is hajlékonynak bizonyult. Mivel ilyesmi felfedezésre még egyszer sem bukkant idén Bauer, talán nem alaptalanul merül fel a gyanú, hogy az FIA revansáról van szó: lehet, hogy a szervezet így szeretné elhallgattatni a Renault idei gyengélkedése miatt a motorfejlesztések megnyitása mellett egyre hangosabban korteskedő energiaitalosokat.
Annyi bizonyos, hogy a paddock immáron szinte forrong Abu Dhabiban, pedig a főműsor, a titulus sorsáról döntő alkonyati 55 kör még hátravan…