A csődeljárás ugyanis akkor indult meg a csapat ellen, amikor a mezőny ősszel hagyományosan áthelyezi a hangsúlyt az aktuálisról a következő évi modell fejlesztésére. A Caterhamnél is ez történt, ám amikor az istálló nagyjából egy hónappal ezelőtt bajba került, a személyzetet elbocsátották és a gyárban teljesen leállt a munka. Valójában most is csend honol a leafiledi bázison, hiszen az új vezetőség, vagyis a csődbiztosok csak a versenyhétvégére utazó alkalmazottakat vették vissza ideiglenesen.
Mindezek következtében pedig a Caterham, illetve lehetséges jogutódjának 2015-ös indulása akkor is kétséges, ha történetesen azonnal jelentkezne a csapatért egy vagyonos érdeklődő. Mivel leálltak a jövő évi előkészületek, napról napra csökken annak esélye, hogy az istálló időben végezhet a következő szezonra szánt versenyautóval. Adam Cooper újságíró szerint a csapat egyetlen lehetősége az lenne, ha az idén használt karosszériával lépnének pályára jövőre is. Szerencséjükre nem lesznek nagy horderejű szabályváltozások, így ez elméletben még megvalósítható is lenne, ám gyakorlatban ezt az utat választva csak újabb akadályokkal találnák szembe magukat.
A legnagyobb változtatást 2015-re az autó elejének módosítása jelenti majd, ami az orrkúpok alakja mellett a karosszéria magasságára is kihat. Több csapat is úgy nyilatkozott, hogy emiatt nem tudják az idei vázat átvinni a jövő évre, így a Caterham számára máris nagy fejtörést okozhat, hogy egy a szabályoknak eleget tévő megoldást találjon.
Sokkal nagyobb problémát jelenthet azonban a komplex hajtáslánc elhelyezése. A Renault 2015-ös csomagjának installálása és integrálása ugyanis egy költséges és hosszadalmas folyamat lenne, a csapatok mindig ennek figyelembevételével tervezik új autóikat. Ha a Caterham ezt nem engedheti meg magának, felmerülhet az a lehetőség, hogy az istálló jövőre is az idei hajtáslánccal folytassa - ezt az opciót már a Renault is felvetette még az előző vezetőségnek. A 2015-ös év eleji frissítés ráadásul várhatóan nem is jelentene túl nagy előrelépést a jelenlegi változathoz képest. (A hírek szerint csak nyárra készülne el egy erősebb verzió, és Cooper azt gyanítja, talán emiatt ragaszkodik a Red Bull görcsösen ahhoz, hogy nyáron egy új fejlesztés kerülhessen be az autókba.)
A szabályok azonban itt is a Caterham ellen dolgoznak, hiszen azok kimondják, hogy egy motorgyártónak egyidejűleg csak egy homologizált, elfogadott hajtáslánca lehet, így nem szolgáltathat két különféle változatot partnercsapatainak egy szezon során.
Az értesülések szerint a Renault és a Caterham korábbi vezetői már be is nyújtottak egy ezt engedélyező kérelmet az FIA-nál, amit Jean Todt továbbított az F1 Bizottság felé, így nem kizárt, hogy a csapat kivételes elbánásban részesülhet jövőre. Ám valójában amíg senki nem dolgozik a Caterham gyárában, addig eléggé egyértelműnek tűnik, hogy mi lesz az istálló jövő évi sorsa...