DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Két órával a rajt előtt törölték a bojkottot

Mint az kiderült, nagyon sokáig nem lehetett biztosan tudni, hogy hány autó fog részt venni a tegnapi USA Nagydíjon, hiszen a bojkott lehetősége szinte az utolsó pillanatig a levegőben volt.

Másfél-két órával az USA Nagydíj rajtja előtt még mindig nem lehetett biztosan tudni, hogy hány autó vesz részt a versenyen. Mindössze kilenc csapat, azaz 18 autó utazott el Austinba, ám a Lotus, a Sauber és a Force India bojkottal fenyegetett a kisebb csapatok nehéz helyzete miatt – a probléma akkor került előtérbe, amikor a Caterham és a Marussia ellen is csődeljárás indult, aminek következtében mindkét csapat kihagyni kényszerült a versenyt, és erősen kérdéses a jövőjük.

chilton_monza_d



A bojkott veszélye mindössze 90-120 perccel a rajt előtt hárult el, amiben nagy szerepe lehetett annak, hogy Bernie Ecclestone nyilvánosan elismerte, hogy hibákat követett el a pénzek elosztásával kapcsolatban, s rosszul alakította ki a modellt, mely az erősebb csapatoknak kedvez. Azt azonban minden jelentés kiemeli, hogy a megoldás csak átmeneti, s nem zárható ki, hogy már Interlagosban újra felmerül a bojkott gondolata, hiszen a felelősség elismerése önmagában semmit nem old meg.

Erre utalt nagyon finoman Bob Fernley, a Force India második embere is, amikor közölte a sajtóval, hogy részt vesznek a futamon: „Elismerték, hogy probléma van, most csak az a kérdés, hogy meg lehet-e oldani? Bár egyelőre már a probléma felismerése is elegendő ahhoz, hogy előrelépjünk.”

austin_start_d

A hétvégén egyébként a Lotus csapattulajdonosa, Gerard Lopez is ott volt Austinban, bár sok versenyt kihagy. Most feltehetőleg a felfokozott helyzet miatt érezte szükségesnek azt, hogy megjelenjen, s ha már ott volt, ő is célzott arra, hogy ez a történet koránt sem ért véget: „Roppant érdekes lesz kitalálni, mi történjen majd a következő hetekben...”

 

Egyes források úgy tudják egyébként, hogy ha nem oldódnak meg a problémák a szezon vége előtt, akkor a kisebb csapatok panaszt tesznek az Európai Uniónál a Formula-1 igazságtalan működése miatt, így például azért, mert az úgynevezett Stratégiai Csoportban csak a nagyok kaptak szerepet, ők viszont nem.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: