Szokás mondani, hogy Magyarországon minden a „vízfejű” Budapesten történik, és többnyire így van ez az autósporthoz kötődő legnagyobb eseményekkel is, már ha kiterjesztjük a főváros határát a mellette fekvő Hungaroringre. Kecskemét képében azonban szerkesztőségünk felfedezőútra indult egy olyan városban, amely szintén képes bőséges látnivalót és élményt nyújtani az autózás és az autósport iránt érdeklődők számára – mi, az Autósport és Formula Magazin munkatársai pedig természetesen ebbe a csoportba tartozunk!
Az már a színtiszta szakmai ártalom, hogy amikor néha megengedünk magunknak egy-egy közös kikapcsolódást, akkor sem tudunk igazán eltávolodni a technikától és a száguldástól. Kecskeméten utunk elsőként a BirizdoKart által működtetett Gokart Stadion versenypályára vezetett, amit közép-európai szinten is igen magasan jegyeznek. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy éppen érkezésünk napjaiban bonyolították a pályán a gokart-ob és a Közép-európai Zónabajnokság (CEZ) aktuális fordulóját. Mi is versenyeztünk, persze a saját, szerkesztőségi amatőr bajnokságunkban, de különleges élmény volt, hogy mintegy betéteseményként szolgálhattunk a „nagyok”, illetve életkorukat tekintve mégis inkább „kicsik” bajnoki versengéséhez, hiszen az ő edzéseik közötti szünetekben bonyolítottuk saját szabadedzésünket, időmérőnket, majd az esőszünet után a versenyünket is. Kellemes meglepetés volt, amikor egyik reggel magával Alexander Wurzcal futottunk össze az étkezőben, aki sajnos nem miattunk, hanem egyik fia, Charlie CEZ-ben való ténykedése okán tette tiszteletét Kecskeméten.
Ami külön bejáratú, szerkesztőségi presztízsharcunkat illeti, a Gokart Stadion alaposan összekuszálta a belső körökben pusmogott papírformát, ráadásul ezúttal két nagy esélyes is hiányzott csapatunkból, így MotoGP-szakértőnk, Balogh Tamás aratott kényelmes győzelmet a technikás pályán, amíg a többiek egymással és a trükkös első kanyarkombináció lehető legprecízebb bevételével voltak elfoglalva tíz körön át.
Talán kevesen tudják, de a nemzetközi szinten jelenleg legjobban teljesítő magyar versenycsapat, a M1RA főhadiszállása is Kecskeméten található, méghozzá a Neumann János Egyetem területén, így a járműdinamika iránt érdeklődő hallgatóknak nem kell messzire menniük a szakmai gyakorlathoz! Itt egy jól felszerelt, műhelyekkel és irodákkal ellátott létesítményben készíti fel a csapat Nagy Dániel és Luca Engstler Hyundaiát a TCR Európa-kupa versenyhétvégéi között. A Red Bull Ringről Engstler révén éppen egy győzelemmel és jó pár harci sérüléssel tértek haza autók, utóbbi azonban teljesen megszokott egy átlagos hétvégén a közelharcot nem megvető sorozattól. Miközben mögöttünk javában zajlott a szerelés, a csapatot vezető Bári Dávid avatott be minket néhány kulisszatitokba – de persze csak miután meggyőződött róla, hogy egyikünk sem rejtett el egy diktafont a zoknijában. A csapatvezető ugyanis fiatal kora ellenére hamar megtanulta, újságírók között fő az elővigyázatosság! A mi részünkről ezt inkább nem is kommentálnánk…
És ha Kecskemét és autózás, akkor természetesen a Mercedes a legelső válasz. Immár tíz éve annak, hogy a magyar miniszterelnök és a stuttgarti óriás aláírta a megállapodást a Bács-Kiskun megyei gyár létesítéséről, amelyben a következő délelőttön mi is látogatást tettünk. Az előző éjszaka történéseibe olyan nagyon mélyen nem mennénk bele, elég az hozzá, hogy kicsit nehézkesen mozogtunk és tartottuk nyitva a szemünket, amikor ránk adták a narancssárga VIP-mellényt (ami itt a sejtésekkel ellentétben arra utalt, hogy Visitor in Production, azaz vendég a gyártórészlegen), és a gépek hangzavarában végigvezettek minket a Mercedes présrészlegén és karosszériaüzemén. Az összeszerelő-üzem, ahol a legtöbb munka folyik emberi kéz által, és talán a legérdekesebb, most egy ideig nem fogad látogatókat, amíg egy új modellen dolgoznak odabenn. Ám bőven betette nekünk a kaput a másik két csarnok is: a hatalmas erőt kifejtő, olykor többtonnás, máskor tornászokat megszégyenítő mozgékonyságú gépek és robotok látványa a túravezetőnk informatív előadásával ötvözve annyira lenyűgözött minket, mint japán nyugdíjas turistacsoportot az Eiffel-torony, a látottaknál pedig csak az hagyott bennünk mélyebb nyomot, amikor pusztító szóvicceiről híres száguldó riporterünk, Mészáros Sándor tudatta velünk: Kecskemét nevét az angolok úgy értelmezhetik, hogy Catch Cam 8, azaz „fogd meg a 8-as kamerát”!