Az alábbiakban az MNASZ Utánpótlás Bizottsága elnöke, Benyó Miklós facebook oldalán közzétett közlemény szövegét idézzük.
„Megalakult az MNASZ Utánpótlás Bizottsága
A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség közgyűlésén megválasztott új elnökség létrejötte után, az elnök Oláh Gyárfás által felkért bizottságvezető, Benyó Miklós irányításával felállt a szövetség Utánpótlás Bizottsága.
2015. február 12-én az MNASZ Utánpótlás-bizottsága megtartotta alakuló ülését.
A Bizottság azért jött létre, hogy segítse a magyar autósport utánpótlásának szélesítését, a már versenyző fiatalok magas szintre juttatását a szakmai és edzésmódszertani feltételek javításával. Mindehhez igyekszik állami-, pályázati-, vagy szponzori források bevonásával finanszírozott utánpótlás-nevelési programot kidolgozni.
Az alakuló ülés napirendjén szerepelt többek között a Bizottság működési alapelveinek meghatározása. Balogh György javaslata alapján elkezdtük kidolgozni a bizottság működésének koncepcióját.
Bizottságunk a működés kezdeti időszakában hetente, későbbiekben havonta egyszer fog ülésezni. Az ülésekről a bizottság sajtó-kommunikációs felelőse Gajdos Tamás emlékeztetőket fog készíteni, melyek alapján az MNASZ elnökségét, illetve érintett tagjait is igyekszünk időről-időre tájékoztatni munkánkról.
Három javaslat is megfogalmazásra került:
Külső támogató (szponzor) bevonásával a Bizottság biztosítani kívánja minden utánpótlás korú autóversenyzőnk számára a 2015. évre szóló "SPORTIME" sport-magazin előfizetést. Ez 2 havonta jelentkező lapról lévén szó összesen 6 lapszámot jelent versenyzőnként. Javasoljuk az MNASZ Elnökségének a laptulajdonossal történő szerződés megkötését.
A korábbi évek kedvező tapasztalata alapján javasoljuk a magyar autósport megjelenítését a tavaszi és az őszi Nagy Sportágválasztó rendezvényen, illetve az MNASZ Utánpótlás Bizottságának tevékenységét reprezentáló kitelepülést is indokoltnak tartanánk a fiatalok körében népszerű eseményen, ahol a rendezvény nevéhez híven évről évre sokan választanak maguknak sportágat.
A tehetségek felkutatásához, illetve már versenyző fiataljaink továbbképzéséhez elengedhetetlenül fontosnak tartjuk a szimulátorok bevonását a szakmai munkába, ezért pályázat kiírását tartjuk szükségesnek a szimulátorokat, illetve szimulátorprogramokat működtető-forgalmazó cégek körében egy mihamarabb megrendezendő szimulátor bajnokság lebonyolítására.
Tervezett megjelenéseink rendezvényeken: március: Beteg gyerekek autóztatása
Tuning-show
április: TV2 Gokart-show felvétele Kecskeméten
május: Nagy Futam
Nagy Sportágválasztó
A Bizottság tagjai:
Benyó Miklós, az MNASZ elnöki székét cserélte a bizottságvezetői pozícióra. Ily' módon tulajdonképpen egy remélhetően eredményes "helycserés támadás" szemtanúi lehetünk, hiszen a most elnökké avanzsált Oláh Gyárfás hasonló elveket vallott az elmúlt időszakban az utánpótlás bizottság vezetőjeként, mint most Miklós, aki a Top Driver School vezetőjeként és saját fiát menedzselve rengeteg tapasztalatot szerzett már eddig is a fiatalok pályára állításának terén. Vesszőparipája, hogy minél több fiatalt kell bevonzani az autósportba ahhoz, hogy minőségi versenyzőink lehessenek. Ehhez úgy érzi, hogy megtalálta a megfelelő szakembereket a bizottságba, akik még ráadásul véleménye szerint kellően elkötelezettek is a nemes feladat megoldása iránt.
Balogh György a Motorsport szövetség gyorsasági szakágának utánpótlás vezetőjeként dolgozott ki egy speciális programot a szlovák sporttársakkal a gyerekek minél sűrűbb, de költségkímélő versenyeztetésére. Az ennek kapcsán szerzett tapasztalatokat szeretné a magyar autósport utánpótlásának nevelésében is hasznosítani. Fontosnak tartja a sportág összes szakágában a fiatalok minél szélesebb körű segítését, a jövőbeli eredmények javítása érdekében. Meglátása szerint ezt például a lényegesen költség kímélőbb szimulátor szakág fejlesztésével és a szakágak közti átjárhatóságával is elő lehetne segíteni.
Bálint Zoltán a Magyar Honvédségnél a magas sebességű vezetés technikáját oktatta. Gyerekkora óta az autósportok szerelmese, mióta édesapja katonatársa annak idején a fejére húzta a sisakját. Később gépjárműtechnikusként végzett, így műszaki alapismeretekkel is felvértezve vágott bele az amatőr versenyzésbe, navigálásba. Később a közlekedésmérnöki ezte. Versenyek rendezésében-szervezésében is részt vett, majd 2008-ban a honvédségen belül alakult terep-rallye csapat tagja lett és versenyzett is évekig. E tevékenységében a szakág többszörös bajnoka, a Dakar rallyet is megjárt Benyó Miklós segítette. Kölcsön kenyér visszajár: most Zoltán segíti Miklós fiának, a tehetséges Benyó Máténak a felkészülését. Jól szót értenek, mert Zoltán a friss jogosítványos fiatalok rossz baleseti statisztikáinak okait is kutatta, így versenyzői és vezetéstechnikai gyakorlata mellett némi tapasztalattal rendelkezik már az új generáció jó irányba terelésében is.
Eser András szintén terep-rallyeval kezdte autósport pályafutását. Jelenleg egy élményautóztatással foglalkozó céget vezet. Ennek kapcsán került kapcsolatba egyre több tehetséges fiatal driverrel, akiknek szívesen ad hasznos tanácsokat vezetéstechnikájukat fejlesztendő. Fontosnak tartja nem csak a fiatal gépjárművezetők, de minden közlekedésben résztvevő oktatását a megfelelő volánkezelésre - már csak a a baleseti statisztikák, Európai Unió által is támogatott javítását is elősegítendő. Mindezt nem konzervatív, kisiskolás módon, hanem a médiákban rejlő lehetőségeket is kiaknázva, a képzés lehetőségét. illetve annak módjait bemutatva.
Gajdos Tamás, akit televíziós munkája mellett korábban a versenypályák lelkes koptatójaként is megismerhettek az autóversenyzők, gokart, gyorsasági, rallye és terep-rallye események résztvevőjeként és tudósítójaként szeretett bele az autósportba. Most úgy érzi itt az ideje, hogy a hazai autósport a nemzetközi szinten is javuló eredmények mellett, a kommunikáció tekintetében is felnőjön az elvárható színvonalhoz és a korábbi időszakok belső villongásai helyett végre jó oldaláról mutatkozzon a közvélemény előtt. Nem titkolt szándéka, hogy a bizottság tagjaival együttműködve ne csak a bizottság, hanem Oláh Gyárfás elnök úrral karöltve az egész magyar autósport imázsát sikerüljön feljavítani a megfelelő szintű belső és külső kommunikációval.
Gáspár István az MNASZ elnökségének tagja, több mint negyedszázada tevékenykedik a gyorsasági autósportban. Számtalan bajnoki cím, futamgyőzelem és csapatának színvonalas menedzselése az, ami szakmai rangját megalapozta. Hosszú ideje a gyorsasági szakág vezetője és az utánpótlás-nevelés támogatását is régóta fontosnak tartja. Személye fontos összekötő kapocs bizottságunk és az MNASZ vezetése között.
Matics Zsolt gyerekkorában Kiss Pál Tamás csapattársaként a gokart bajnokságban versenyzett, majd a Testnevelési Főiskolára már kifejezetten azért ment, hogy az autóversenyzők fizikális és mentális felkészítésének fortélyait kitanulhassa. A Fit4Race programot társaival együtt már maguk fejlesztették és azóta is tökéletesítik, olyan versenyzők közreműködésével, mint Michelisz Norbi. A program vezetőjeként a magyar autósport utánpótlását szeretné nemzetközi színvonalú képzéshez juttatni, kezdetben felmérve a jelentkezők képességeit, majd a tesztek alapján tanácsot adva felkészülésük megreformálására.
Szakály Gábor egykori moto-cross versenyzőként oktatja ma már leginkább a kétkerekű és négykerekű gyorsasági szakágban érdekelt fiatalokat. Benyó Miklós hívó szavára elsők közt jelentkezett, hogy az utánpótlás-bizottság munkáját segíthesse. Speciális, minden versenyjármű vezetésénél hasznosítható látásmódot igyekszik átadni tanítványainak - bármely szakág versenyeire is készülnek. Meggyőződése, hogy a technikai sportokban nagyjából egy rugóra jár az érintettek agya, így a titok is nagyjából megismerhető mindenki számára, csak tudni kell azt előbányászni a különböző egyéni adottságú versenyzőkből. A sokoldalú képzés híve, meggyőződése szerint a rokon szakágak gyakorlásával, a fő versenyszám eredményes teljesítéséhez szükséges képességek, ügyesség is pallérozható.”