DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Egyéb

Kire figyeljünk 2017-ben?

Az előttünk álló motorsport-szezonban számtalan fiatal, és kevésbé fiatal tehetség kaphat lehetőséget arra, hogy megvesse lábát a nemzetközi színtéren - íme a tíz legfigyelemreméltóbb pilóta közülük, a Crash.net összeállítása alapján.

Lando Norris, F3-as Európa-bajnokság

Hiszik vagy sem, az ifjú brit három bajnokságban is győzni tudott 2016-ban: megnyerte a Toyota Racing Series-t, az Eurocup Formula Renault 2.0-s, valamint a Formula-Renault NEC-szériákat is. Szezon végén már ki is próbálhatta magát az F3-ban, a Carlinnál, amely csapattal idén is folytatni fogja.

Charles Leclerc, GP2

Noha nevét már az F1-gyel is összefüggésbe hozták, a GP3 tavalyi bajnoka a számára leglogikusabb utat követi, és 2017-ben már a bajnoki címvédő Prema Powerteam GP2-es alakulatánál fogja tekerni a kormányt.

Mick Schumacher, F3-as Európa-bajnokság

A 17 éves német versenyző első F4-es szezonja a várakozásokon aluli eredményeket hozott, 2016-ban viszont harcban állt a német és olasz bajnokság első helyéért is. Teljesen megérdemelten kap lehetőséget az F3-ban idén egykori F4-es csapatánál, a Premánál.



Ed Jones, IndyCar

A Dubajban élő brit 2014-ben még az F3-ban nyomult Max Verstappennel és Esteban Oconnal, de 2015-re az Újvilágba költözött, ahol tavaly második nekifutásra megnyerte az Indy Lights szériát a Carlin színeiben. A Dale Coyne Racing nem habozott, és beültette egyik 2017-es IndyCar-autójába, a négyszeres ChampCar-bajnok Sebastien Bourdais mellé.

Nick Tandy, Hosszútávú-világbajnokság

A bedfordi volánművész nem mai gyerek, és 32 évével kissé kilóg a sorból, ráadásul 2015-ben Le Mans-i 24 órást nyert Earl Bamber és Nico Hülkenberg oldalán. Tandy viszont 2017-ben először kap lehetőséget a Porschétól, hogy egész szezonban bizonyíthasson a WEC-ben, a regnáló bajnok Neel Jani és a kiszálló Auditól érkező André Lotterer mellett.

Kris Meeke, Rali-világbajnokság

Ahogyan Tandy neve a sportautóknál, Meeke a ralizásban sem ismeretlen: a brit már 2002-ben(!) elindult a Wales Ralin, majd évente beugrott néhányszor (időközben 2009-ben IRC-bajnok lett) a WRC-be, de csak 2015-ben kapott először egész éves szerződést a Citroentől. Meeke akkor egy, tavaly két győzelmet szerzett, annak ellenére, hogy nem lehetett ott minden helyszínen, hiszen csapata teljes gőzzel 2017-re fókuszált. Könnyen lehet, hogy a Volkswagen kiszállása mellett ez hozza el számára élete lehetőségét.

Callum Illot, F3-as Európa-bajnokság

A cambrdige-i születésű srác 2015-ben még a Red Bull támogatását élvezte, tavaly azonban kikerült a pikszisből, többek között két győzelmének köszönhetően a bajnokság hatodik helyén zárt. A címvédő Prema színeiben idén komoly esélye van a bajnoki címre.

Felix Rosenqvist, Formula-E és DTM (nem megerősített)

2015 F3-as bajnoka napjaink egyik legfoglalkoztatottabb versenyzőinek egyike, aki tavaly maga mondta el a Formula.hu-nak a Blancpain Sprint Series hungaroringi állomásán, hogy anyagi támogatás hiányában nem is reménykedik F1-es lehetőségben. A svéd augusztustól Esteban Ocont helyettesítette a Német Túraautó Bajnokságban (több pontot is szerzett nagyra tartott elődjénél), majd a Formula-E-ben is debütált a Mahindra színeiben. Egyelőre nem tudni, hogy Rosenqvist hol fog versenyezni a szezon folyamán, hiszen a Mercedes még nem jelentette be minden DTM-versenyzőjét 2017-re.

Loic Duval, DTM és Formula-E

A számtalan sorozatban tapasztalatot szerzett (Le Mans-i győzelem, WEC-, Formula Nippon- és Super GT-bajnoki címekkel együtt) belga alól ősszel kihúzták a talajt az Audi kiszállásával, ezzel párhuzamosan az ingolstadtiak viszont DTM-alakulatuk egyik versenyzőjeként nevezték meg 2017-re. Duval emellett a Formula-E-ben is szerepet vállal, ahol viszont az Audi ellen küzd a Faraday Future Dragon Racing színeiben.

Kalle Rovanpera

Nem véletlenül ismerős a név: a 15 éves finn a WRC-ben hosszú éveken keresztül versenyző Harri Rovanpera fia. Tavaly a lett ralibajnokságban tekerte a kormányt, kora miatt még nem rendelkezik komoly nemzetközi tapasztalattal, de tesztelt már ERC-gépet is, sőt, a Toyota is kipróbálta már a srácot.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: