DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat

Szabályváltoztatás

Széles autók 2017-től: már eldöntött kérdés

Az F1 hivatalos honlapjának a Mercedes első embere megerősítette, hogy teljes az egyetértés a csapatok közt abban, hogy növelik a tapadást és a leszorítóerőt. A szélesség a megoldás két fronton is.

részletek

Sprintverseny? Eltérő véleményen az élpilóták

Az F1-ben az utóbbi napokban újabb és újabb módosítások tervezetei ütik fel a fejüket, melyek nem aratnak osztatlan sikert a mezőny tagjainak körében, így véleményeik nagyban eltérnek egymástól.

részletek

Kérdés: A sebesség vagy a látvány fontosabb?

Az elsődleges kérdés, amit a jövő F1-ével kapcsolatban el kell dönteni, hogy a királykategória számára az autók minél dögösebb külseje vagy minél nagyobb sebessége a legfontosabb szempont.

részletek

Új gumiszabály: Egyelőre nincs egyetértés

Csapatonkénti eltérő gumiválasztás? Hat keverékből három egy hétvégére? Szabad kerékcsere rajt előtt? Joker-szabály? Kanadában mindez felmerült, ám nem egyeztek meg az F1-es csapatok.

részletek

10 kérdés, 10 válasz a szabályváltozások kapcsán

A Stratégiai Csoport megszavazta, az F1-es Bizottság és a Motorsport Világtanács jóváhagyhatja. De pontosan mit is? És hogyan is fognak a tervezett változások megvalósulni? Kérdések és válaszok.

részletek

Bernie: Pontozott időmérő, fordított rajtrács

Ismét sikerült a frászt hoznia az F1 rajongóira Bernie Ecclestone-nak, akinek legújabb reformötlete alapjaiban forgatná fel a versenyhétvégék menetét. Visszasírjuk még az állórajtos safety cart?

részletek

Eldőlt: Jövőre még nem alakul át a Formula-1

Bár esély volt rá, hogy a sport már 2016-tól újabb komoly szabályváltozásokon esik át, az F1 Bizottság genfi gyűlésén a csapatok ez ellen szavaztak, mivel többségük szeretne még egy évet várni az átalakulással.

részletek

Így változtatnák meg a szurkolók az F1-et

Az F1Fanatic a Stratégiai Csoport mai ülése kapcsán arra kérte twitteres követőit, hogy a #BernieBrainWave hashtag használatával adjanak tippeket, hogyan lehetne még izgalmasabbá tenni a versenyeket.

részletek

IndyCar: Két duplázó futam, nem lesz állórajt

Több ponton is változtattak az IndyCar versenynaptárán 2015-re: az idei három helyett csak két helyszínen osztanak majd dupla pontokat, állórajt pedig nem lesz – jövőre legalábbis semmiképp.

részletek

2015-től bevezetik a virtuális safety cart

A 2015-ös szezontól kezdve a sárga zászlós mentések biztonságosabbá tételének érdekében bevezetik a virtuális safety cart az F1-ben. A Le Mans-i stílusú lassú zóna alulmaradt a VSC-vel szemben.

részletek

2015: Több vitatott szabályt is töröltek

Dupla pontok az utolsó futamon? Állórajt a safety car után? A csapat és a versenyző közti beszélgetés korlátozása? Úgy néz ki, a szurkolók mindezeket elfelejthetik, az F1 Bizottság döntött.

részletek

Nem változtatnak a biztonsági autós szabályon

A múlt héten merült fel, hogy változtatnak az F1 biztonsági autós szabályán, s a lekörözött autóknak egy extra kört írnak jóvá ezentúl. A javaslatot azonban több okból is elfogadhatatlannak találták.

részletek