A hétvégi Ausztrál Nagydíj szombatján élesben is láthatjuk majd, hogyan működik a sokak által kritizált új kvalifikációs rendszer, amelynek pontos részleteiről itt írtunk. Az időmérő menetének módosítása teljesen váratlanul került elő néhány hete, s némi huzavona után végül úgy döntöttek, már az évadnyitón bevezetik. Niki Lauda, a Mercedes egyik vezetője szerint azonban pont ellentétes célt érhetnek el vele a szabályalkotók:
„A cél az, hogy több pilóta legyen a pályán, de szerintem pont, hogy inkább kevesebb akciót láthatunk majd az utolsó percekben” – nyilatkozta az osztrákok egykori háromszoros világbajnoka az ORF kameráinak.
Egyetért vele Toto Wolff is, aki attól tart, hogy épp az időmérő utolsó pillanatai fulladnak majd unalomba: „Ez azt jelenti, hogy azonnal ki kell menned az új gumikon, hogy megfusd a köridődet. A Q3-ban ez azt is eredményezheti, hogy egyetlen autó sem lesz pályán az utolsó nyolc percben, mivel már csak használt abroncsaid lesznek.”
Wolff egyúttal az utolsó pillanatos döntéshozást is kritizálta a grandprix.com által is idézett nyilatkozatában: „Nehezen elképzelhető, hogy egy globális sportról beszélünk, ha éjfél előtt egy perccel is megváltoztathatod a szabályokat.”