Az elmúlt héten a Motorsport Világtanács is áldását adta az új időmérős rendszer bevezetésére, de a döntés szövevényes folyamatának értelmében ezt követően az még ismét visszakerült a Stratégiai Csoport és az F1 Bizottság elé egy utolsó jóváhagyásra, amelyen minden résztvevő egyhangú beleegyezésére volt szükség. Noha a sajtóban felmerült annak a híre, hogy a rendszer miatt elégedetlenkedő Ferrari majd nemmel szavaz, ezzel semmissé téve a változtatásra irányuló teljes folyamatot, végül mindenki rábólintott, így már semmi akadálya nincs annak, hogy az új kieséses kvalifikáció debütáljon Melbourne-ben.
Az FIA a Sportszabályzat 33. cikkelyének módosításával pontosította az időmérő edzés előírásait, amelyek a következők:
a) A 14:00-től 14:16-ig tartó Q1-ben minden autó a pályára léphet. Hét perccel a kezdés után az értékelésben utolsó helyen álló versenyző kiesik, az idejét tovább nem mérik. Ekkor vissza kell térnie a bokszutcába és tovább nem vehet részt az időmérőn. Ugyanez a folyamat zajlik le 8’30”, 10’00”, 11’30”, 13’00” és 14’30” pillanatában, így 16 autó marad állva.
A Q1 végén minden versenyző befejezheti az aktuális körét, és az ezek után utolsó helyen álló versenyző tovább nem vehet részt az időmérő edzésen. A többi 15 autó által elért köridőket ekkor törlik.
b) A 14:24-től 14:39-ig tartó Q2 során a fennmaradt 15 autó léphet pályára. Hat perccel a kezdés után az értékelésben utolsó helyen álló versenyző kiesik, az idejét tovább nem mérik. Ekkor vissza kell térnie a bokszutcába és tovább nem vehet részt az időmérőn. Ugyanez a folyamat zajlik le 7’30”, 9’00”, 10’30”, 12’00” és 13’30” pillanatában, így 9 autó marad állva.
A Q2 végén minden versenyző befejezheti az aktuális körét, és az ezek után utolsó helyen álló versenyző tovább nem vehet részt az időmérő edzésen. A többi 8 autó által elért köridőket ekkor törlik.
c) A 14:46-tól 15:00-ig tartó Q3 során a fennmaradt 8 autó léphet pályára. Öt perccel a kezdés után az értékelésben utolsó helyen álló versenyző kiesik, az idejét tovább nem mérik. Ekkor vissza kell térnie a bokszutcába és tovább nem vehet részt az időmérőn. Ugyanez a folyamat zajlik le 6’30”, 8’00”, 9’30”, 11’00” és 12’30” pillanatában, így 2 autó marad állva. Az edzés végén a versenyzők még befejezhetik az aktuális körüket, amelyek után kialakul az időmérő végső sorrendje.
A fenti eljárás 22 autó részvételén alapul. Ha 24 autó jogosult a részvételre, akkor nyolc versenyző esik ki a Q1 és a Q2 során is, ha 26 autó jogosult, akkor pedig mindkét szakaszban kilenc. Kevesebb résztvevő esetén is ugyanez a rendszer szerint módosul az eljárás.
Ha tehát szükséges, az egyes szakaszok időtartama csökkenhet vagy nőhet, szem előtt tartva, hogy a Q3 változatlan maradjon.