DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 9. csütörtök
F1

Tovább szigorították a rádióhasználatot

Az FIA a korábbinál is komolyabb szigorítást jelentett be az Ausztrál Nagydíjat megelőzően a csapatrádiós üzenetekre vonatkozóan: itt vannak a legújabb módosítások.

A szövetség közleménye szerint az új tervezet korlátoz mindenféle, a versenyző felé irányuló üzenetet, beleértve, de nem kizárólag a csapatrádiós kommunikációt és bokszutca faláról belógatott információs táblát. A korlátozás minden esetben érvényes, amikor a versenyző az autóban tartózkodik a garázson kívül – kivéve a rajtrácsra kivezető körök között.

Az eredeti tervezet több helyen módosult:

- A csapat csak akkor figyelmeztethet egy versenyzőt egy kritikus műszaki hibára, ha egy rendszer vagy egy összetevő meghibásodása a küszöbön áll, s feltehetőleg véget vet az adott pilóta versenyének.

- A versenyzőket informálhatják a köridőikről és a szektoridőikről, de csak a sajátjukról, a versenytársakéról nem.

- A versenyzőkkel a bokszkiállást megelőző körben megoszthatnak ezzel kapcsolatos információkat – korábban viszont nem.

redbull_boksz_cs_1



A decemberi tervezethez képest az új tervezet számos módosítást tartalmaz, így például számos, korábban engedélyezett üzenetet töröltek a listáról, melyek a következők:

- Az időmérő edzésen megadni a távolságot két autó között, hogy tiszta kört futhasson egy pilóta;

- A következő kiállás gumiválasztása;

- Egy adott keveréken megtett körök száma a versenytársak esetében;

- A versenytársak által használt keverékek;

- A versenytársak stratégiájára vonatkozó információ;

- A safety car-ablak;

- Az első szárny átállítása a következő kiállásnál;

- Emlékeztető a pálya határaira;

- A hátralévő körök száma.

 

A szövetség emellett a kódolt üzeneteket is tiltja, s ennek gyanúja esetén azonnal jelentik a stewardoknak az esetet.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: