DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 5. vasárnap
F1

Azonnali hatállyal eltörölték az új időmérőt

Eredményesen zárult a csapatok vasárnapi egyeztetése Ausztráliában: már a soron következő F1-es Bahreini Nagydíjon visszatér a korábbi kvalifikációs rendszer. Enyhítettek a rádiós szabályon is.

A Formula-1-es Ausztrál Nagydíj szombati napján debütált a néhány hete váratlanul kihirdetett új időmérős szisztéma, ám nem túlzás kijelenteni, hogy a rendszer csúfos kudarcot vallott: a csapatfőnököktől a pilótákon át a nézőkig mindenki egyetértett abban, hogy elhibázott lépés volt a bevezetése. Az istállók vezetői éppen ezért már ma, azaz a szezonnyitó verseny délelőttjén összeültek, hogy megvitassák, milyen változtatást eszközölnek a kvalifikáción annak érdekében, hogy helyrehozzák a hibájukat.

Nos, a vasárnap értekezleten a legvalószínűbb forgatókönyv valósult meg: a csapatfőnökök és -menedzserek úgy döntöttek, visszatérnek a korábban is használt lebonyolítási rendszerhez – méghozzá már a két hét múlva sorra kerülő Bahreini Nagydíjon!

F1_Melbourne_DPPI



A Mercedest irányító Toto Wolff az Autosportnak nyilatkozva elárulta, hogy egyhangú határozat született, s bár korábban felmerült egy olyan változat is, amelyben csupán a Q3 maradt volna változatlan, a Q1-et és a Q2-et pedig a szombaton látott kieséses rendszerben rendezték volna meg, végül az új szabály teljes eltörlése mellett döntöttek. „Nagyon ostobának tűntünk volna, ha most előállunk egy újabb verzióval, aztán az sem tetszett volna nekünk” – fogalmazott Wolff. Fontos megjegyezni, hogy a változtatást a Stratégiai Csoportnak és a Motorsport Világtanácsnak még jóvá kell hagynia, ám alighanem ez csak formalitás.

Vasárnap délelőtt született még egy rendkívül fontos döntés az idén bevezetett regulákat illetően. Az FIA úgy döntött, hogy azonnali hatállyal – azaz már a hamarosan startoló melbourne-i futamtól kezdve! – enyhíti a rádiózásra vonatkozó tilalmat: az Autosport értesülései szerint az eredeti tervekkel ellentétben a pilóta és a mérnökök mégis megbeszélhetik a stratégiára vonatkozó kérdéseket, így például engedélyezik az olyan üzenetváltásokat, amelyeket Lewis Hamiltontól hallhattunk a tavalyi év utolsó versenyein, amikor megkérdőjelezte a csapat taktikai utasításait.

Emellett történt még egy első hallásra kisebb horderejű döntés: mint arról beszámoltunk, a döntéshozók be akarják tiltani a sisakplexi-fóliák pályán történő letépését – ezzel ezt akarják megakadályozni, hogy az esetleg egy másik autó műszaki meghibásodásához vezessen –, ám végül ezt csak a Spanyol Nagydíjtól fogják bevezetni, hogy legyen idejük az alakulatoknak és a sisakgyártóknak egy kényelmes megoldással előállniuk.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: