DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 16. csütörtök
F1

Eltűnhet a szabad gumiválasztás 2017 elején

Az idei F1-es szezon egyik legjobban bevált szabályváltozása az abroncsok kiválasztását érintő nagyobb szabadság, ám úgy tűnik, jövőre az első futamokon más lesz a helyzet – igaz, csak átmenetileg.

Számos kritika érte a Formula-1 döntéshozóit a legújabb szabályváltozások miatt, beleértve az idény eleji időmérős mizériát és a rádiótilalmat, ám abban a legtöbb szakértő és rajongó egyetért, hogy a szabadabb gumiválasztás (kettő helyett három keveréket szállít a Pirelli a hétvégékre, tíz szettet pedig önállóan választhatnak ki a csapatok és a pilóták) jót tettek a versenyeknek.

2017-ben azonban komoly változások lesznek a gumikat illetően: az elsők és a hátsók is szélesebbek lesznek, így nem véletlen, hogy az olasz gyártó intenzív tesztprogramot állított össze az őszre a Ferrari, a Red Bull és a Mercedes közreműködésével. Viszont az újfajta gumik miatt képtelenség lenne betartani azt az előírást, miszerint a tengerentúli fordulók előtt már 14 héttel ki kell jelölni a szállítani kívánt keverékeket, így a következő szezon elején más szabályok léphetnek érvénybe átmenetileg:

pirelli-silverstone



„A terv az, hogy megtartsuk ugyanezeket a szabályokat” – szögezte le Mario Isola a Pirelli részéről. „Természetesen már egyeztetünk a csapatokkal arról, hogyan ültessük ezt át a következő év elejére, mivel teljesen új termékeket és keverékeket fognak kapni, így nehéz lenne 14 héttel korábban választani közülük az első versenyekre. Ezt még meg kell beszélnünk. Véleményem szerint a szabályzat működik, szóval semmi okunk arra, hogy megváltoztassuk, de megoldást kell találnunk legalább az első három-négy futamra.”

Isola rámutatott, hogy a nehézséget főként az időbeli korlátok jelentik, ráadásul az évad elején rendre több tengerentúli forduló van: „A téli tesztek és az első verseny között mindössze két hetünk volt. Ennyi idő nem elégséges a gumik legyártásához és szállításához” – fogalmazott a szakember.

A Pirelli szerint a legegyszerűbb megoldás az lenne – az FIA-val és a csapatokkal való egyeztetéseket követően –, hogy az első néhány nagydíjra mindenki számára azonos keverékű abroncsokat szállítanának: „Ebben az esetben előre le tudnánk gyártani az abroncsokat” – magyarázta Isola. „Ha így döntünk a szezon elejét illetően, akkor el tudjuk kezdeni időben a munkálatokat. A terv az, hogy november végére befejezzük a 2017-es termékek fejlesztését. A végső ellenőrzéseket az Abu Dhabi utáni teszten szeretnénk végrehajtani. Ha ezzel megvagyunk, december elején elkezdhetjük a gyártást.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: