DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 10. szerda

Szabályok

Button: Hogy fogják ezt mind ellenőrizni?

Komoly lehallgatócsapatra lesz majd szükség, ha az FIA a pilóták felé irányuló összes rádióüzenetet nyomon akarja követni, gondoskodva a szabályok betartásáról - véli Jenson Button.

részletek

Futurisztikus külsőre váltana a Formula-E

Jó esély van rá, hogy már az idén startolós harmadik szezonra alaposan átalakul az elektromos sorozat versenyautóinak kinézete, amellyel a jövő együléses modelljeit alkotnák meg.

részletek

Tovább szigorították a rádióhasználatot

Az FIA a korábbinál is komolyabb szigorítást jelentett be az Ausztrál Nagydíjat megelőzően a csapatrádiós üzenetekre vonatkozóan: itt vannak a legújabb módosítások.

részletek

Így fest majd pontosan az új időmérő edzés

Most már tényleg hivatalos, hogy megváltozik az F1-es kvalifikációk lebonyolításának menete az idei szezonnyitótól fogva. Az FIA közzétette a másodpercre lebontott pontos szabályzatot.

részletek

Ezért lesznek izgalmasabbak az idei F1-es futamok

Az előszezoni tesztek és néhány frissen meghozott szabályváltozás forgatagában kevés szó esett eddig egy tavaly elfogadott módosításról: a pilóták és a csapatok közötti rádiókommunikáció a versenyeken minimálisra csökken.

részletek

„Lewis előbb olvasson e-mailt, aztán kritizáljon”

A rajongói kérdőívekkel komoly szabályváltozásokat akadályozott meg a GPDA, a pilóták véleményét pedig igenis kikérték az új időmérővel kapcsolatban. Alex Wurz érdekes háttérinformációkat fed fel.

részletek

Fordulat: Ausztráliától újul meg a Q1 és Q2?

Megérkezett az új F1-es időmérős tervezet legújabb variációja: Bernie Ecclestone maga kezeskedett afelől, hogy már a szezonnyitón be tudják vezetni a kieséses rendszert – egy „kis” módosítással.

részletek

Alonso: Ezekkel az autókkal 50 éves korunkig is versenyezhetnénk

Fernando Alonso szerint a jelenlegi F1-es autók vezetése annyira alacsony megterhelést jelent, hogy még ő is további másfél évtizedig elboldogulna a sportban. Ám ha nem élvezi, biztosan nem marad.

részletek

"Zűrzavar lesz", ha marad az üzemanyaglimit

Az új szabályok és a régi korlátozások együtt nem működhetnek 2017-től, int a Renault technikai igazgatója, aki szerint muszáj lesz megszabadulni az üzemanyagra vonatkozó 100 kilogrammos határértéktől.

részletek

Senki nem tudja az F1-ben, hogy mi kell az előzésekhez

Fájdalmas igazságról rántotta le a leplet az F1-es mezőny egyik legrutinosabb technikai vezetője, Pat Symonds. A rajongók több előzést akarnak látni, de a sportban senki sem tudja, hogyan lehet ezt elérni.

részletek

Grosjean: Nem lesznek szexisebbek az új autók

Több társához hasonlóan Romain Grosjean is nehezményezi, hogy a versenyzők véleményét nem kérték ki a 2017-es F1-es szabályok körvonalazásakor, és nincs is meggyőződve arról, hogy az újítások meghozzák a várt hatást.

részletek

Hamilton az összes létező szabályra kiakadt

V12-es motor, kézi sebességváltó, 100 kilóval könnyebb autók és nagyobb beleszólás a szabályalkotásba - ez lenne az F1-es álom Lewis Hamilton számára, aki rendesen beszólt a sportnak.

részletek