Lewis Hamilton a múlt hétvégi Brazil Nagydíjon a bokszutcából indulva zárt a negyedik helyen, ehhez pedig számos előzést is be kellett mutatnia a középmezőnyben. A brit azonban azt mondta a leintést követően, hogy korántsem élvezte annyira ezeket a manővereket, mint a kisebb kategóriákban, nagy részüket ugyanis a DRS-nek köszönhetően mutatta be.
A nyitható hátsó szárny nélkül azonban jóval kevesebb pozíciócserét láthatnánk a Formula-1-ben, s ez különösen igaz az idei szezonra, ugyanis az aerodinamikai szabályváltozásoknak köszönhetően nehezebb lett követni az autókat – legalábbis a Mercedes négyszeres világbajnoka így vélekedik az előzések hiányáról:
„Amikor a GP2-ben versenyeztem, ott jó móka volt előzni. Sokkal könnyebben is lehetett kivitelezni a manővereket. A padlólemezük kialakításuk miatt egyszerűbb volt közel maradni az előttünk haladóhoz, ezért a mezőny végéről való felzárkózás is könnyebb volt” – idézi Hamilton szavait a Motorsport.com szakportál.
„Ezen a pályán amúgy nehéz előzni, viszont a szükséges tempókülönbség valamelyest kisebb, mint más helyszíneken” – tette hozzá Interlagosszal kapcsolatban a brit. „A pályák nagy részén nagyjából másfél másodperccel kell gyorsabbnak lenned az előzéshez. Ez tulajdonképpen egy keveréknyi különbséget jelent a gumik terén vagy még többet. Ez azt mutatja, hogy ilyen szempontból hibás az autók dizájnja, mert bár az idei gépek fantasztikusak, ezen a téren javítanunk kell a jövőben.”