Huszadik futamát tudta maga mögött a Formula-1 2017-es mezőnye, ezalatt pedig elképesztő mennyiségű rajtbüntetést osztottak ki rájuk: összesen 730 pozíciónyi, erőforrások cseréje miatti hátrasorolást kaptak a csapatok . Ennek tetemes része, 380 jutott a Hondára, 310 a Renault-ra, a maradék 40 pedig egyenlő arányban a Ferrarira és a Mercedesre. Csak a miheztartás végett, az idény teljes egészében 420 rajtpozíció az, amennyit a húsz autós mezőny összesen elfoglal.
Brawn szakmai csapatának feltűnt, hogy a meghibásodásoknak csak körülbelül egyharmada köthető a belsőégésű motorokhoz – a többi komponenst, főleg a turbót és az energiavisszanyerő-rendszereket, sokkal több hiba éri. A megoldási javaslatuk ebből egyenesen adódott: legyenek ezek az alkatrészek egyszerűbbek és egységesek, ami által olcsóbbá is válnak.
A jelenlegi, sokak szerint túl szigorú motorszabályok célja részben az, hogy kordában tartsa a csapatokat. Ha nem lennének rajtbüntetések, hamar elszabadulna a káosz, hiszen a tehetősebb istállók akár minden hétvégére új erőforrásokat szerelhetnének autóikba, miközben a kisebb költségvetésűeknek továbbra is minden versenykilométert meg kellene fontolniuk. Ha a Brawnék által kiötlött terv megvalósulna, nem lenne szükség ilyen szigorú szabályokra. „Ha elmegyünk az egységesített, 2-3000 dolláros turbók irányába, akkor kellene egyáltalán azzal foglalkoznunk, ki hányat használ el?” – idézte a szakembert az Autosport. „Az összeg említésre sem méltó a sportág többi költségeihez képest. Viszont amikor egy turbó olyan bonyolult és drága, mint most, akkor van szükség a korlátozásokra.”
Az FIA szakmai csapata tisztában van azzal, mekkora műszaki teljesítmény a mai Formula-1-es motorok megalkotása, ám azt is szem előtt tartják, hogy nem hajszolhatják mindenáron a technológiai újításokat. Pláne akkor nem, ha ezzel már rajongókat is veszíthetnek. „Ebben a környezetben, ahol a nézőknek kellene az elsőnek lennie, nem mehetünk olyan messzire, ahol már a rajongókkal is elveszítjük a kapcsolatot. Ezeket a technológiákat csak kevesen engedhetik meg magukat, és csak kevesen tudnak velük kiemelkedőek lenni. Négy szezon óta használjuk ugyanazt a technológiát, és még mindig túl sok a rajtbüntetés. Minden elismerés a Mercedesé, hiszen nagyszerű munkát végeztek, amit senki sem tudja megugrani. Ez a valóság” –zárta.
Érkeznek tehát az egységesített alkatrészek, aminek a megbízható erőforrásokat gyártó csapatok természetesen nem fognak örülni, hiszen előnyüket veszítik el ezzel. Akik viszont most hátrányban vannak, azok vélhetően összeteszik a kezüket az ötletért. Nem véletlenül tiltakozik az új szabályok ellen a Ferrari és a Mercedes, miközben a Red Bull például teljes vállszélességgel áll mellette.