A közelmúltban számolt be az F1 új tulajdonosa, a Liberty Media a Formula-1-et érintő új motorszabályokról és pénzügyi tervekről. Ahogy várható volt, a tervezet egészen vegyes fogadtatásban részesült a csapatok részéről: a Red Bull és a Haas például teljes mellszélességgel támogatják az amerikaiak elképzeléseit, míg a két legnagyobb csapat, a Ferrari és a Mercedes hevesen tiltakoztak ellene. Niki Lauda, a német istálló elnöke a Brazil Nagydíj során konkrétan kijelentette, félti a Liberty Mediától az F1-et. Most Toto Wolff békítő szándékkal szólalt meg az ügyben. Az Autosport megkeresésére azt mondta, ők csak azért fogalmaztak meg kritikákat a Liberty Media felé, mert egészséges jövőt akarnak a sportágnak.
„Úgy gondolom, egy dolog közös az FIA-ban, a Liberty Mediában és a csapatokban: mindannyian jót akarunk az F1-nek. Ez egy platform, amit Bernie [Ecclestone] talált ki. Közel hetven évig virágzott, nekünk pedig kötelességünk ezt fenntartani és még jobbá tenni. Ez egy kötelék közöttünk. Egyértelmű, hogy eltérő véleményeink vannak, de meg kell találnunk a közös nevezőt.”
Lauda azt állította, a Mercedes számára az egyik legnagyobb probléma az év végi pénzdíjalap zsugorodása. A Liberty Media átalakításai miatt hosszú idő után először történik meg, hogy a szezonok végén a csapatoknak visszaosztott pénzösszeg egésze kevesebb az előző évinél: tavaly ez 316 millió dollár volt, idén 273 millióra csappan meg, ami 13%-os eltérés. „A kiadások növekedése miatt egyik évről a másikra valami 70 millió dollártól estünk el” – folytatta Wolff. „Merre akarunk innentől haladni? Tudnunk kellene, hogyan akarunk bevételeket generálni, de én nem látom az ötleteket. Sean Bratchestől [az F1 kereskedelmi főnöke] hallottam, hogy a rajtrácson gyerekeket állítana a pilóták mellé. A foci másolása ötletelésnek számít?”