Hosszas egyeztetés után tegnap hivatalossá váltak a Formula-1-ben 2021-től használt erőforrások tervei. A következő időszakban további munka fogja megelőzni a végleges szabályokat, hiszen a most lefektetett elképzelésekkel egyelőre csak nagy vonalakban határozták meg az új generációs motorok irányát. Az alkalmon kapva természetesen sokan megszólaltak a témát illetően, többek között a Williams technikai igazgatója, Paddy Lowe is. A szakember úgy gondolja, a motorokon kívül van terület, amivel többet kellene foglalkoznia a sportágnak.
„Sok beszélgetés zajlik az F1-ben a motorokról, azonban úgy gondolom, nem azokkal van a legnagyobb gond ebben a sportban” – nyilatkozott a brit, aki szerint sokkal nagyobb probléma a csapatok közötti differencia – a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull három különböző motort használ, mégis fényévekre vannak a többiektől. „Ha megnézzük az austini versenyt, volt a top 5, meg a többiek. Két külön futam zajlott, ez pedig nem a motorokon múlt.”
Lowe attól tart, az újabb szabályváltoztatás a kívánt hatás ellentétét hozhatja majd el: ahelyett, hogy közelebb hozná egymáshoz a csapatokat, újabb szakadékokat húz közéjük. „Szerintem akárhányszor szabályt módosítasz, lehetőséget adsz a széthúzásra. Ami kisebbé tenné a különbségeket, az a szabályok stabilitása. Ezt a mai motorokon lehet tapasztalni, hiszen sokkal közelebb vannak egymáshoz, mint három éve voltak. Szerintem nagyon óvatosnak kell lenni az új szabályokkal.” Lowe véleményét az a statisztika is alátámasztja, mely szerint 2014 óta a Mercedes, Ferrari, Red Bull trióján kívül egyéb csapat képtelen volt futamot nyerni. Rajtuk kívül utoljára 2013-ban állt egyéb márka a dobogó tetején: a Lotus Kimi Raikkönennel a volán mögött.