A reggel véget érő viharnak már nem volt nyoma a pályán, amikor helyi idő szerint 14 órakor, rendhagyó felvezetést követően megkezdődött az USA Nagydíj. A rajt rögtön izgalmas versennyel kecsegtetett, Sebastian Vettel ugyanis a belső ívről indulva legyorsulta Lewis Hamiltont az 1-es kanyarig vezető emelkedőn. A brit, amennyire csak tudott, befelé húzódott, és a kanyar előtt a két autó leheletnyire még össze is ért, de a Ferrarinak sikerült elfordulnia elsőként. Párosukat Bottas, Ricciardo és Raikkönen követte.
Hamilton azonban a rádión hamarosan jelezte, érzi, hogy kontroll alatt tartja a helyzetet. Nem szakadt le Vetteltől, és a 6. körben a hátsó egyenesben viszonylagos könnyedséggel elhúzott a Ferrari mellett, átvéve a vezetést. Néhány másodperccel lemaradva tőlük Bottast Ricciardo ostromolta: a 2. és a 4. kör kezdetén is bedobta Red Bullját a Mercedes mellé a célegyenes végén, de a gyors S-kanyarokon át tartó csatákban a finn mindkétszer visszaverte a támadást.
A bokszkiállásokat aztán az élmezőnyben a gumijaival elsőként szenvedni kezdő Ricciardo kezdte meg, és gyors szektoridőivel akár még a nem reagáló Vettel második helyére is veszélyt jelenthetett volna, ám pár perc elteltével az ausztrál minden reménye füstbe ment, hiszen motorhiba miatt megállt alatta az autó. Helyét a Mercedesek és a Ferrarik üldözőjeként nagyon hamar Max Verstappen vette át, aki rajtbüntetése után nagy lendülettel zárkózott fel, és már a 10. körben visszatért az első hatosba. Vettel a kerékcserék során kis híján esélyt kapott Hamilton visszaelőzésére, a britet ugyanis három körrel utána hívta ki a csapata, és a Mercedes pilótája már közvetlenül a fenekénél találta a Ferrarit, amikor visszahajtott a pályára.
Az 56 körös futam utolsó harmadához érkezve Hamilton őrizte 5-8 másodperces előnyét Vettellel szemben, mögötte azonban ott sorakozott Bottas, Raikkönen és Verstappen is. Bár sokáig úgy tűnt, egyértelmű választás lesz az egyetlen bokszkiállás, Verstappen ekkor mégis ismét kihajtott cserére, mivel a mögötte kialakult üresség fényében ezt veszteség nélkül megtehette. Érdekes módon Vettel követte csak a példáját, a Mercedesek és Raikkönen a helyükön maradtak. A Ferrari finnje így is pozíciót nyert, sikerült ugyanis levadásznia Bottast. A friss gumikkal haladó páros azonban elég hamar felzárkózott rájuk: Vettel és Verstappen is megelőzte mindkét finnt, a hollandnak azonban csak a legutolsó körben sikerült túljutnia Raikkönenen, ezzel felkapaszkodva a dobogóra. Legalábbis ekkor még ezt gondolta, ám mivel csak a pálya elhagyásával tudta kikerülni a Ferrarit, rögtön a leintés után 5 másodperces büntetést kapott, ezzel Raikkönen visszakerült a harmadik helyre.
Hamilton azonban üldözői által nem zavartatva idén kilencedszer megnyerte a futamot, ezzel tovább növelve bajnoki előnyét, noha a címet még nem zsebelhette be. A Mercedes viszont bőven elegendő pontot győjtött ahhoz, hogy már most, három fordulóval a szezon vége előtt behúzza a konstruktőri bajnoki címet, 2014 óta zsinórban a negyedik évben.
A három élcsapat harca mögött is izgalmas és látványos küzdelmek zajlottak. Ismét a Force Indiák voltak a középmezőny legjobbjai, pilótáik pedig szokás szerint ezúttal is egymásra találtak. A csapat új biztonsági elvei révén nem engedte őket harcolni, és Ocont sem kérte a magát gyorsabbnak valló Perez elengedésére, a mexikóit viszont így hamarosan megelőzte az első renault-s futamán remeklő Carlos Sainz, aki végül a két rózsaszínű autó szendvicsében ért célba a 7. helyen. Felipe Massa lett a 9. és a kétfutamos kihagyás után visszatérő Danyiil Kvjat is bejött még a pontszerzők közé, idén még csak harmadszor.
A futam első felében a 8. helyről motorhiba miatt a verseny feladására kényszerült Fernando Alonso, aki a rádióban morogva „újabb 6-8 pont” elvesztését siratta. A hazai csapat, a Haas autóját vezető Kevin Magnussennek mindkét Sauberrel volt kalandja: a rajt után versenybalesetben Pascal Wehrleinnal akadt össze, ami a német kiesését eredményezte, később pedig egy lekörözés után Marcus Ericsson pörgette őt meg, amiért a svéd kapott 5 másodperces időbüntetést.
A debütáló Brendon Hartley a 13. helyen ért célba első F1-es futamán a Toro Rossóval.
Hamilton ezen a hétvégén újabb hét ponttal növelte előnyét Vettellel szemben, ami így most már 66 egységre rúg, és a következő hétvégén, Mexikóvárosban elegendő lesz az 5. helyen célba érnie ahhoz, hogy négyszeres bajnokká váljon.
Az USA Nagydíj végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő/Hátrány | Kör |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:33:50.993 | 56 |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | 10.143 | 56 |
3 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 15.779 | 56 |
4 | Max Verstappen | Red Bull-Renault | 16.768 | 56 |
5 | Valtteri Bottas | Mercedes | 34.967 | 56 |
6 | Esteban Ocon | Force India-Mercedes | 1:30.980 | 56 |
7 | Carlos Sainz | Renault | 1:32.944 | 56 |
8 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | +1 kör | 55 |
9 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | +1 kör | 55 |
10 | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Renault | +1 kör | 55 |
11 | Lance Stroll | Williams-Mercedes | +1 kör | 55 |
12 | Stoffel Vandoorne | McLaren-Honda | +1 kör | 55 |
13 | Brendon Hartley | Toro Rosso-Renault | +1 kör | 55 |
14 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | +1 kör | 55 |
15 | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | +1 kör | 55 |
16 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | +1 kör | 55 |
- | Fernando Alonso | McLaren-Honda | kiesett | 24 |
- | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | kiesett | 14 |
- | Pascal Wehrlein | Sauber-Ferrari | kiesett | 5 |
- | Nico Hulkenberg | Renault | kiesett | 3 |