Motorok
Felbőszítette a csapatokat az FIA és a Ferrari titkos egyezsége
Ha szabályos volt a tavalyi Ferrari, miért nem mondta ki a pénteki közlemény? Miről szól az említett megállapodás? A kérdések nemcsak bennünk, hanem az istállókban is megfogalmazódtak, akik a jelek szerint nem fogják annyiban hagyni, hogy mások a hátuk mögött kötnek paktumot.
részletekEzekre figyelj oda télen az autód megóvása érdekében!
Magyarországon szerencsére ritkán fordulnak elő extrém időjárási viszonyok, azonban a téli hónapokban szinte mindig meg kell küzdenie a mínuszokkal az autósoknak.
részletekMotortrükközés: Az FIA minden csapattól választ kér
Két versenyen belül a második technikai direktívát adták ki a szövetség illetékesei. Nem csupán a gyanú középpontjában álló Ferrarinak, hanem minden istállónak részleteket kell beadnia az olajhasználatról.
részletekÖtven lóerős javulással riogat a Renault
Annyi dicséret éri mostanában a Hondát, hogy el lehet feledkezni arról, a téli szünetben a Renault sem ült a babérjain: Abiteboul nem hajlandó a pontos teljesítményjavulást elárulni, azt mondja, 20-50 lóerővel fejlődött a motor.
részletekWolff: Minek több motorgyártó?
Ha a Mercedesen múlna, hozzá sem nyúlnának a motorokhoz 2021-ben. A szabálytervezet megformálásában a négy jelenlegi motorgyártó akarata érvényesült: Toto Wolff szerint ez így is van rendjén, a hűséget kell jutalmazni.
részletekNem hiszi Ricciardo, hogy büntetés nélkül átvészeli a szezont
A szigorú motorszabályok miatt nagy eséllyel csak a legmegbízhatóbb erőforrással rendelkező csapatok fogják büntetés nélkül teljesíteni a szezont. A Red Bull az elmúlt években egyértelműen nem közéjük tartozott.
részletekA Mercedes miatt figyelik jobban a motorokat?
Figyelmeztetést kaptak a motorszállítók: a partnercsapatoknak teljesen egyenértékű erőforrást kell biztosítani. A gyanú szerint a Mercedes miatt volt szükség direktívára – Toto Wolff állítja, még az üzemmódok is megegyeznek.
részletekF1-es motorral egy utcai autó két litert fogyasztana
Ezt a példát is felhozta az FIA szakembere, Gilles Simon, aki arra próbált rávilágítani, mérnöki szempontból miért csúcstechnológia az F1-es motorformula, és milyen hatással van az autóiparra.
részletekTervezője már van, elhatározása még nincs az Aston Martinnak
Szívesen jönne a brit márka az F1-be, ha nem száz mérnök dolgozna egy "istenverte" turbón. Vezérigazgatójuk, aki már most meglepően sok szálat mozgat, beavatott a háttérben zajló folyamatokba.
részletekA csapatok még mindig nem tudnak megegyezni 2021-ről
A Formula-1-ben jól ismert huzavona megy a motorszabályokról: a Renault vezetője, Cyril Abiteboul elárulta, továbbra sem tudnak közös nevezőre jutni, de legalább senki nem akar forradalmat.
részletekAki szerint jó ötlet az évi három motor
A 2018-as új szabály – melyet az FIA nem von vissza – kapcsán inkább kritikus hangvételű nyilatkozatokat hallottunk. Vannak csapatok, melyeknek mégis jól jön a szigorítás.
részletekA rajongók véleményét is meghallgatták az új motorokról
Nemrég nyilvánossága hozták, hogy a gyártók milyen paraméterek alapján építhetik meg erőforrásaikat 2021-től - az F1 szakmai ügyvezetője szerint gondosan átgondolt tervezetről van szó.
részletek