DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. július 16. szerda
F1

Bajban lehet motorfronton a Mercedes?

Andrea Kimi Antonelli barcelonai kiesése után elismerte az F1-es alakulat technikai igazgatója: nem lesz könnyű kihúzniuk az erőforráskészlettel az évad végéig.

Egyelőre még nem fenyegeti őket rajtrácsbüntetés, de James Allison nem tagadja: „nagy terhet ró” a hátralévő motorjaikra az, hogy Andrea Kimi Antonelli barcelonai kiesése után vélhetően elveszítettek egy hajtásláncot a 2025-ös készletükből.

Antonelli a hetedik helyen haladt a múlt vasárnapi Formula-1-es Spanyol Nagydíjon, amikor motorhiba miatt kicsúszott a sóderágyba, kiváltva egy biztonsági autós fázist a futam hajrájában.

f1-antonelli-mercedes-barcelona-2



A Mercedes egyelőre nem tudja, pontosan mi okozta a műszaki hibát a 18 éves olasznál – minderről Allison beszélt az istálló szokásos verseny utáni értékelő videójában:

„Még nem tudjuk, mi adta meg magát a motorban. Visszatért a brixworthi gyárba, szét fogják szerelni és kitalálják, mi ment tönkre, valamint kidolgozzák, milyen ajánlásokat kell tenni a teljes versenymotorkészletre vonatkozóan – nem csak a mi csapatunkat, hanem az ügyfélcsapatokat illetően is.”

„Remélhetőleg nem látjuk ezt megismétlődni a szezon hátralévő részében. Biztos vagyok benne, hogy számos tesztet tudunk most elvégezni, hogy megvizsgáljuk a motorkészlet megbízhatóságát” – fogalmazott a Mercedes F1-es technikai igazgatója.

f1-antonelli-mercedes-barcelona

Antonelli műszaki gondja azért fájhat a Barcelonában elveszített pontok mellett az Ezüst Nyilaknak, mert ezzel vélhetőleg egy erőforrást végleg kukázhattak a szezonra szánt készletből – hiszen a szabályzat meghatározza, hogy egyes motorkomponensekből hányat lehet felhasználni egy idény során.

Allison arról is beszélt, hogy okozhat ez még fejfájást a Mercedesnek: „Nos, gyakorol ez némi nyomást a készletre. Szóval betehetünk egy új erőforrást a következő versenyhétvégén anélkül, hogy büntetést kapnánk, hiszen még mindig az egy évben megengedett maximális használható szám alatt vagyunk.”

„De természetesen még csak az idény harmadánál járunk. Úgyhogy ez elég nagy terhet ró a készlet maradék részére, ha ki akarjuk húzni a szezon végéig. Azon fogunk gondolkodni, hogyan tudjuk a fennmaradó motorokat jól felhasználni. De igen, nyilván nem mókás, amikor egy erőforrás kikerül a készletből, mielőtt elérné az élettartama végét.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: