Bár úgy tűnt, új lendületet kaphat a V8-as motorok visszatérésének ötlete a Formula-1-be, a The Race most arról számolt be, hogy Mohammed ben Sulayem, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke mégis lemondta a jövő csütörtökre összehívott gyűlést a motorgyártókkal.
Mint arról az idézett szaklap nyomán mi is írtunk, az elmúlt hetekben újra felmerült az az ötlet, hogy a jövőben sokkal egyszerűbb erőforrásokat vezessenek be az F1-ben, mivel a fenntartható üzemanyag révén a környezetkímélési célkitűzések már teljesülnének.

A jelenlegi elsődleges terv egy 2,4 literes V8-as belsőégésű motor lenne, a jövő évi közel 50-50 százalékosnál kisebb arányú hibrid, elektromos komponenssel, amely inkább egyfajta KERS lenne.
Úgy hírlett, abban egyetértés van az FIA, az F1 és a motorgyártók között, hogy ez lehet az irány – bár olyan részletek kapcsán voltak még kérdőjelek, hogy legyen-e turbófeltöltő a hajtásláncban, illetve pontosan milyen arányú legyen a kinetikus energia-visszanyerő rendszer –, viszont abban már nem jutottak konszenzusra, hogy mikor történjen meg a váltás.
Eredetileg a jövőre érkező új erőforrások ötéves ciklust kapnának, azaz 2026-tól 2030-ig lenne érvényben az új motorformula. Az FIA és az F1 vezetősége azonban többször jelezte már, hogy akár a 2031-es eredeti dátumnál korábban is szívesebben átállnának egy fenntartható üzemanyaggal hajtott, a jövő évinél olcsóbb és egyszerűbb formulára.

A The Race viszont arról ír, hogy a motorgyártók között nincs egyetértés abban, hogy korábban bevezessék a V8-as erőforrásokat: a lap szerint főleg az Audi és a Honda ágál a korai váltás ellen – ami aligha meglepő, elvégre mindkét márka nem kis részben a 2026-os szabályrendszer miatt döntött a beszállás és/vagy visszatérés mellett.
Mivel ahhoz, hogy bármilyen jelentős módosítást vigyenek át az eredetileg kitűzött 2031-es céldátum előtt, „szupertöbbségre” lenne szükség a bizottságban – azaz az FIA és az F1 képviselőinek, valamint az ötből négy motorgyártónak egy irányba kellene szavaznia –, és ez a fentiek miatt nem adott, Ben Sulayem inkább a jövő heti gyűlés lefújása, pontosabban elhalasztása mellett döntött.
Ezzel egy időre újra lekerült a napirendről a V8-as erőforrások korai visszahozatala, ám mint arra az említett portál is rámutatott: 2031-re már nincs szükség erre a szupertöbbségre, és akár az FIA egyoldalúan is dönthet egy új motorformula mellett.
Igaz, a hírek szerint nem készülnek ilyesmire Ben Sulayemék, inkább továbbra is tárgyalnának az érintett gyártókkal, elvégre fennállna a veszélye annak, hogy nem megfelelő kompromisszum esetén egyes gyártók egy az egyben hátat fordítanának a Formula-1-nek.