DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat

F1Történelem

Szám szerint: Győzelemhiányos bajnoki címek

Ma azokra az F1-es szezonokra tekintünk vissza, amikor kevés futamgyőzelemmel sikerült felérnie valakinek a csúcsra – kétszer még az is előfordult, hogy egyetlen verseny megnyerése is elég volt ehhez.

részletek

A McLaren története legrosszabb évkezdése

A statisztikákat áttekintve bizony nem túlzás ez a cím: eddig csak úgy nullázott az év első F1-es futamán a McLaren, hogy nem is ért célba. Az utolsó rajtsorhoz hasonlóért 1981-ig kell visszamennünk.

részletek

Villeneuve-től Nasrig - a legjobb melbourne-i debütálások

1996 óta csak két alkalommal nem az Albert Park nyitotta az F1-es szezont, így itt volt a legnagyobb esély mesébe illő bemutatkozásokra - ezekből gyűjtöttünk össze egy csokorra valót.

részletek

HGP 1994 – A Mester első magyarországi sikere

A Senna halála utáni első hungaroringi F1-es futamot az a Michael Schumacher nyerte meg, akiről nem sokkal korábban az sem volt biztos, hogy rajthoz állhat. Balesettel kezdtünk, sok kieséssel zártunk.

részletek

HGP 1993 – Csillagok hullnak, születnek újak

Bár ezt ekkor még nem sejthettük, az előző évtized két legnagyobbja, Ayrton Senna és Alain Prost 1993-ban versenyzett utoljára a Hungaroringen – a pályának új sztárja lett Damon Hill személyében.

részletek

HGP 1991 – Az utolsó futam Schumacher nélkül

Az Ayrton Senna győzelmét hozó 6. Magyar Nagydíj elsősorban azért vonult be az F1 történetébe, mert ez volt az utolsó verseny Michael Schumacher bemutatkozása előtt. Elődjéé lett a leggyorsabb kör.

részletek

Az F1 legemlékezetesebb tesztfestései

A Red Bull a teszt első napján meglepte a világot a sajátos álcafestést viselő RB11 bemutatásával – ennek kapcsán következik egy rövid összeállítás tíz másik emlékezetes tesztfestéssel a WTF1 nyomán.

részletek

Szám szerint – Nagyot bukó bajnokok

Az F1 történetének érdekességeit bemutató sorozatunkban ezúttal olyan versenyzőkről lesz szó, akik világbajokként a címvédő csapattal együtt estek hatalmasat a következő esztendőben.

részletek

Rugózási rendszerek: A turbókorszak

Az előző fejezetben tárgyaltuk az F1-es autóknál a nyolcvanas évek közepéig látott rugózási rendszereket. A folytatás egy olyan korszakot ábrázol, amelynek trendje a kilencvenes évek közepéig nyúlik.

részletek

A rugózási rendszerek fejlődése

Már a század elején kikövetkeztették, hogy rugózás nélkül képtelenség gyors és pontosan kormányozható autót építeni, s ez teljes mértékben igaz az F1-re is.

részletek

Fejezetek az F1 történetéből: A hűtött benzin

Történetünk 1984-ben kezdődik, amikor a F.I.S.A, tehát az autósport irányítótestülete betiltotta az F1-es versenyeken az újratankolást, és 540 kg-os minimumsúlyt írt elő az autóknak.

részletek

A legrövidebb F1-es karrierek

A két kör után lerobbanó Le Mans-győztes, a rajtrácson ragadó mérnök, a 45 éves brit újonc, az egyetlen futamán megsérülő argentin, és az olasz, aki a mai napig nem tudja, hogy ki lökte ki.

részletek