DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap

ElektromosAutó

87 évesen váltott elektromos autóra egy férfi

Pedro García egész életében benzinmotoros autókkal járt, ám most bebizonyította, hogy sosincs túl későn a jövő befogadásához: a 87 éves férfi úgy döntött, hogy villanyautóra vált, és ehhez a tisztán elektromos hajtású Mustang Mach-E modellt választotta.

részletek

Új akkumulátoros elektromos Lexus SUV érkezik

Az Európában és és Magyarországon is 99%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő Lexus új akkumulátoros elektromos modellel bővíti kínálatát jövő évben.

részletek

Trükkök villanyautósoknak a téli „hatótávpara” ellen

Javában zajlik az átállás a helyi kibocsátástól mentes elektromos közlekedésre. A szinte hangtalan hajtásláncnak köszönhetően nyugodt vezetést és fokozott komfortérzetet ígérő villanyautók (EV-k) itt vannak, és velünk is maradnak. Kihívást jelent ugyanakkor, hogy a legtöbb EV-akkumulátor hasonló hőmérsékleteken működik a legjobban, mint mi, emberek. Azaz extrém hidegben vagy extrém melegben hozzánk hasonlóan nem a legjobb teljesítményt nyújtják.

részletek

A CUPRA új korszakba lép a 100%-ban elektromos Bornnal

A CUPRA megkezdte az első 100%-ban elektromos járműve, a CUPRA Born szériagyártását Németországban, a zwickaui gyárban. Wayne Griffiths vezérigazgató és a cég igazgatótanácsának tagjai az új modell gyártásának kezdete alkalmából meglátogatták Európa legnagyobb elektromosjármű-gyárát. Stefan Loth, a Volkswagen Szászország igazgatóságának elnöke és a martorelli gyár korábbi vezetője üdvözölte őket.

részletek

A magyarok fele már elektromos autóban látja a jövőjét

Az autóvásárlók kevesebb mint negyede vásárolna dízel meghajtású gépkocsit, legtöbben pedig hibrid üzemű autót vennének. A márkák népszerűségi rangsorát két német márka, a Volkswagen (28%) és az Opel (27%) vezeti, harmadik helyen egy japán cég, a Toyota fért még fel a képzeletbeli dobogóra, ismertette országosan reprezentatív kutatásának eredményeit az Opinio piackutató applikáció. E szerint az autómegosztó szolgáltatások iránt is növekszik az érdeklődés, igaz, egyelőre a társadalom kevesebb mint fele ismerkedett meg eddig ezzel a fogalommal.

részletek

Mi lesz a villanyautók árával? – Akadnak borús kilátások

Egyre nagyobb szeletet hasítanak ki az autópiaci tortából a villanyautók, pedig drágábbak a hagyományosnál, ráadásul a következő években tovább emelkedhet az áruk a Coface hitelbiztosító elemzése szerint. Az elektromos autókhoz és azok akkumulátoraihoz használt fémek, mint a lítium, a réz és a kobalt iránti kereslet ugyanis felfelé húzza az árakat. A magyar autóipar számára kedvezőtlen, hogy az elektromos autók gyártása kevésbé bonyolult, mint a hagyományos társaiké, ugyanakkor lehetőséget is jelenthet a szektor számára a villanyautóboom.

részletek

Önvezető elektromos kisautók fejlesztését célozza a Toyota kezdeményezése

A Toyota leányvállalata, a Daihatsu, és a Suzuki (amelyben az elmúlt évben a Toyota ugyancsak részesedést szerzett és több stratégiai területen együttműködik) csatlakozott ahhoz a Toyota által kezdeményezett Commercial Japan Partnership (CJP) elnevezésű együttműködéshez, amelynek célja a CASE (Connected, Autonomus, Shared, Electric – csatlakoztatott, önvezető, megosztható, elektromos) technológiák fejlesztésén keresztül a karbonsemlegesség felé vezető út felgyorsítása a mini járművek kategóriájában.

részletek

Az Opel teljesen elektromos lesz, belép a kínai piacra, a Manta-e pedig valósággá válik

Hamarosan már csak a tisztán elektromos autókra fog figyelni a német gyártó, Kínába pedig teljesen elektormos márkaként fog megérkezni.

részletek

Jön az Audi elektromos korszaka

Négy éven belül kezdetét veszi az Audi utolsó teljes egészében új fejlesztésű belsőégésű motorjának gyártása, 2026-tól pedig a prémiummárka kizárólag tisztán elektromos hajtásrendszerű új modellekkel jelenik meg a világpiacon. Ezt Markus Duesmann, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke a Klímasemlegesség Alapítvány (Climate Neutrality Foundation) klímakonferenciáján jelentette be. Stratégiai átalakulása keretében a vállalat gyorsítani tervezi átállását az elektromos mobilitásra, s 2033-ig fokozatosan beszünteti belsőégésű motorjai gyártását. Legkésőbb 2050-re az Audi már szén-dioxid-semleges mérleg mentén kíván működni.

részletek

Áram alatt – Mindenkor biztonságban az elektromos autókban is

Biztonságuk tekintetében sem maradnak el semmiben a hagyományos hajtásrendszerű autóktól az olyan tisztán elektromos járművek, mint például az új Skoda ENYAQ iV – erre az eredményre vezettek a balesetkutatók és biztosítótársaságok tanulmányai és tesztjei. A számos védelmi intézkedésnek köszönhetően e járművek elektromos alkatrészei még nedves körülmények között sem fenyegetnek áramütés veszélyével – sem álló helyzetben, sem menet közben, sem a töltőállomáson „tankolva”, sem pedig baleset esetén. A tűzveszély sem nagyobb az elektromos autóknál, mint a hagyományos belsőégésű motorral szerelt modelleknél, már csak azért sem, mert nem hordoznak fedélzetükön tűzveszélyes üzemanyagot. Mindemellett az egészségügyi és műszaki mentők, illetve a szervizszolgáltatók célzott képzésben is részesülnek a korszerű elektromos autókkal követendő eljárásról.

részletek

Kémfotókon a Maserati első teljesen elektromos modelljének prototípusa

Modena utcáin, közúti tesztelés közben kapták lencsevégre a Maserati első teljesen elektromos modelljének prototípusát.

részletek

Melyik elektromos modellre éri meg a leginkább pályázni?

Hazánkban az elektromobilitás iránti keresletnövekedést jelentősen tovább erősítheti, hogy június 14-étől újra pályázható az elektromos autóvásárlási támogatás. Tavaly mindössze pár óra alatt kimerült az erre szánt állami keret, és idén is hasonló rohamra számítanak a szakemberek. Érdemes azonban az ár mellett más érveket is mérlegelni a pályázás előtt. Az ország legnagyobb elektromos és hibrid autókínálatát egy helyen értékesítő vállalat szakemberei segítenek a döntésben.

részletek