ElektromosAutó
87 évesen váltott elektromos autóra egy férfi
Pedro García egész életében benzinmotoros autókkal járt, ám most bebizonyította, hogy sosincs túl későn a jövő befogadásához: a 87 éves férfi úgy döntött, hogy villanyautóra vált, és ehhez a tisztán elektromos hajtású Mustang Mach-E modellt választotta.
részletekÚj akkumulátoros elektromos Lexus SUV érkezik
Az Európában és és Magyarországon is 99%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő Lexus új akkumulátoros elektromos modellel bővíti kínálatát jövő évben.
részletekTrükkök villanyautósoknak a téli „hatótávpara” ellen
Javában zajlik az átállás a helyi kibocsátástól mentes elektromos közlekedésre. A szinte hangtalan hajtásláncnak köszönhetően nyugodt vezetést és fokozott komfortérzetet ígérő villanyautók (EV-k) itt vannak, és velünk is maradnak. Kihívást jelent ugyanakkor, hogy a legtöbb EV-akkumulátor hasonló hőmérsékleteken működik a legjobban, mint mi, emberek. Azaz extrém hidegben vagy extrém melegben hozzánk hasonlóan nem a legjobb teljesítményt nyújtják.
részletekA CUPRA új korszakba lép a 100%-ban elektromos Bornnal
A CUPRA megkezdte az első 100%-ban elektromos járműve, a CUPRA Born szériagyártását Németországban, a zwickaui gyárban. Wayne Griffiths vezérigazgató és a cég igazgatótanácsának tagjai az új modell gyártásának kezdete alkalmából meglátogatták Európa legnagyobb elektromosjármű-gyárát. Stefan Loth, a Volkswagen Szászország igazgatóságának elnöke és a martorelli gyár korábbi vezetője üdvözölte őket.
részletekA magyarok fele már elektromos autóban látja a jövőjét
Az autóvásárlók kevesebb mint negyede vásárolna dízel meghajtású gépkocsit, legtöbben pedig hibrid üzemű autót vennének. A márkák népszerűségi rangsorát két német márka, a Volkswagen (28%) és az Opel (27%) vezeti, harmadik helyen egy japán cég, a Toyota fért még fel a képzeletbeli dobogóra, ismertette országosan reprezentatív kutatásának eredményeit az Opinio piackutató applikáció. E szerint az autómegosztó szolgáltatások iránt is növekszik az érdeklődés, igaz, egyelőre a társadalom kevesebb mint fele ismerkedett meg eddig ezzel a fogalommal.
részletekMi lesz a villanyautók árával? – Akadnak borús kilátások
Egyre nagyobb szeletet hasítanak ki az autópiaci tortából a villanyautók, pedig drágábbak a hagyományosnál, ráadásul a következő években tovább emelkedhet az áruk a Coface hitelbiztosító elemzése szerint. Az elektromos autókhoz és azok akkumulátoraihoz használt fémek, mint a lítium, a réz és a kobalt iránti kereslet ugyanis felfelé húzza az árakat. A magyar autóipar számára kedvezőtlen, hogy az elektromos autók gyártása kevésbé bonyolult, mint a hagyományos társaiké, ugyanakkor lehetőséget is jelenthet a szektor számára a villanyautóboom.
részletekÖnvezető elektromos kisautók fejlesztését célozza a Toyota kezdeményezése
A Toyota leányvállalata, a Daihatsu, és a Suzuki (amelyben az elmúlt évben a Toyota ugyancsak részesedést szerzett és több stratégiai területen együttműködik) csatlakozott ahhoz a Toyota által kezdeményezett Commercial Japan Partnership (CJP) elnevezésű együttműködéshez, amelynek célja a CASE (Connected, Autonomus, Shared, Electric – csatlakoztatott, önvezető, megosztható, elektromos) technológiák fejlesztésén keresztül a karbonsemlegesség felé vezető út felgyorsítása a mini járművek kategóriájában.
részletekAz Opel teljesen elektromos lesz, belép a kínai piacra, a Manta-e pedig valósággá válik
Hamarosan már csak a tisztán elektromos autókra fog figyelni a német gyártó, Kínába pedig teljesen elektormos márkaként fog megérkezni.
részletekJön az Audi elektromos korszaka
Négy éven belül kezdetét veszi az Audi utolsó teljes egészében új fejlesztésű belsőégésű motorjának gyártása, 2026-tól pedig a prémiummárka kizárólag tisztán elektromos hajtásrendszerű új modellekkel jelenik meg a világpiacon. Ezt Markus Duesmann, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke a Klímasemlegesség Alapítvány (Climate Neutrality Foundation) klímakonferenciáján jelentette be. Stratégiai átalakulása keretében a vállalat gyorsítani tervezi átállását az elektromos mobilitásra, s 2033-ig fokozatosan beszünteti belsőégésű motorjai gyártását. Legkésőbb 2050-re az Audi már szén-dioxid-semleges mérleg mentén kíván működni.
részletekÁram alatt – Mindenkor biztonságban az elektromos autókban is
Biztonságuk tekintetében sem maradnak el semmiben a hagyományos hajtásrendszerű autóktól az olyan tisztán elektromos járművek, mint például az új Skoda ENYAQ iV – erre az eredményre vezettek a balesetkutatók és biztosítótársaságok tanulmányai és tesztjei. A számos védelmi intézkedésnek köszönhetően e járművek elektromos alkatrészei még nedves körülmények között sem fenyegetnek áramütés veszélyével – sem álló helyzetben, sem menet közben, sem a töltőállomáson „tankolva”, sem pedig baleset esetén. A tűzveszély sem nagyobb az elektromos autóknál, mint a hagyományos belsőégésű motorral szerelt modelleknél, már csak azért sem, mert nem hordoznak fedélzetükön tűzveszélyes üzemanyagot. Mindemellett az egészségügyi és műszaki mentők, illetve a szervizszolgáltatók célzott képzésben is részesülnek a korszerű elektromos autókkal követendő eljárásról.
részletekKémfotókon a Maserati első teljesen elektromos modelljének prototípusa
Modena utcáin, közúti tesztelés közben kapták lencsevégre a Maserati első teljesen elektromos modelljének prototípusát.
részletekMelyik elektromos modellre éri meg a leginkább pályázni?
Hazánkban az elektromobilitás iránti keresletnövekedést jelentősen tovább erősítheti, hogy június 14-étől újra pályázható az elektromos autóvásárlási támogatás. Tavaly mindössze pár óra alatt kimerült az erre szánt állami keret, és idén is hasonló rohamra számítanak a szakemberek. Érdemes azonban az ár mellett más érveket is mérlegelni a pályázás előtt. Az ország legnagyobb elektromos és hibrid autókínálatát egy helyen értékesítő vállalat szakemberei segítenek a döntésben.
részletek