„Innovációs erőnkkel a hosszú távon fenntartható és klímasemleges mobilitás lehetőségét kínáljuk az embereknek” – folytatta Markus Duesmann. – „Nem a tiltások, hanem a technika és a fejlesztés sikerében hiszek.” Mint elmondta, az Audi belsőégésű motorjai kifutásának pontos időpontja végső soron a vásárlókon és a jogalkotókon múlik. Kínában várhatóan 2033 után is mutatkozik rájuk kereslet, tette hozzá, ezért ott helyi gyártásból tovább is kínálhatnak belsőégésű motorral hajtott autókat. Ezzel párhuzamosan az Audi jelentősen kibővíti tisztán elektromos modelljei kínálatát. Az e-tron GT*, az RS e-tron GT*, a Q4 e-tron* és a Q4 Sportback e-tron* formájában már idén is több elektromos, mint belsőégésű motorral hajtott újdonsággal érkezik a márka a piacra, s 2025-re már több mint húsz elektromos modellre tervezi szélesíteni választékát. „Jelen ütemterv kellően egyértelmű alap a határozott és erőteljes átlépéshez az elektromos korszakba. A jelzés, amit küldünk: az Audi készen áll” – hangsúlyozta Markus Duesmann.
Az elektromos mobilitás és társadalmi elfogadottsága bővülése szempontjából a kiterjedt töltőinfrastruktúra és a megújuló forrásokból származó energiák fokozott használata is meghatározó, s az Audi mindkét területen aktív. Néhány hete mutatta be az ingolstadti márka Audi charging hub kísérleti projektjét, előzetes foglalási lehetőséggel és várószalonnal kialakított, saját prémium-töltőmegoldását. Mindemellett az autógyártó energiaszolgáltatókkal is együttműködik, így segítve elő a megújuló forrásokból származó energia széleskörű alkalmazását.
Az Audi egészen kifutásukig teljes intenzitással fejleszti belsőégésű erőforrásait is, a fokozott gazdaságosság és a nagyobb vevőelőnyök jegyében tökéletesítve tovább meglévő motorgenerációit. Egyértelmű ugyanis: „Az Audi utolsó belsőégésű motorja egyben a legjobb is lesz, amit valaha készítettünk” – emelte ki Markus Duesmann.
A megadott felszereltségek, adatok és árak a németországi modellprogramra érvényesek. A változtatás és a tévedés joga fenntartva!
* Az említett és a német piacon elérhető modellek üzemanyag-/elektromosenergia-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási értékei együttesen a jelen médiainformáció végén található felsorolásban tekinthetők meg.
Az említett modellek üzemanyag-/elektromosenergia-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási adatai
Az üzemanyag-/elektromosenergia-fogyasztási és a szén-dioxid-kibocsátási adatok, illetve gazdaságossági besorolások a megadott tartományban a választott keréktárcsák/gumiabroncsok, illetve járműfelszereltség függvényeként alakulnak.
Audi e-tron GT quattro
Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 19,6 - 18,8 (NEDC), 21,6 – 19,9 (WLTP);
szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0
Audi RS e-tron GT
Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 20,2 - 19,3 (NEDC), 22,5 – 20,6 (WLTP);
szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0
Audi Q4 50 e-tron quattro:
Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 20,0 –17,9 (WLTP); 17,8 – 16,5 (NEDC);
szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro:
Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 20,9 –17,6 (WLTP); 17,9 – 16,4 (NEDC);
szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0