DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Egyéb

Menetpróba - Toyota Aygo 1.0

A japán márka már korábban beállt a városi miniket kínáló gyártók közé, hogy ezen a téren is bővítse a választékát, ám nemrég újrarajzolták a csöppség vonalait, amitől az autócska igazán toyotás lett.

Szerencsés dolog kitekintéssel kezdeni: beszéljünk először a tőlünk nyugatabbra megtalálható országokról. Ott létezik az a vevőkör, amely a frissen érettségizett leánynak vásárol egy vadonatúj, városi közlekedésre szánt, trendi kiskocsit. Mivel mi egy kicsit keletebbre lakunk, így nálunk a stílusos városi apróságok piaca minimális. Bár az alapár még elfogadható lenne, valódi autót már csak 3,5 millió forint körül talál az ember az Aygóból, ennyi pénzért pedig egy hazai család nagyobb méretű kocsit vesz, a gyermek pedig tömegközlekedik.

menetproba-2019-toyota-aygo-01



A Toyota kiskocsijának a legfrissebb változata teljesen beleillik a mai trendekbe: az autó divatos, színes és jól személyre szabható. Ne legyenek vele illúzióik autópályán, oda jobb vele ki se merészkedni, mert a városi közlekedésre optimalizálták. Erre utal a tíz méter alatti forduló köre, a 4,5–5,5 liter körül ingadozó fogyasztása és a 13,8 másodperc százra gyorsulása. Ez be is határolja az Aygo képességeit, városban nagyon jól teljesít a 168 literes csomagterű autó. A rakodótér kétszemélyes változatban 754 literre bővíthető, amivel már megoldható a nagybevásárlás – alaphelyzetben és gyerekekkel a hátsó ülésen persze marad a legózás.

menetproba-2019-toyota-aygo-03

A fülke anyagai a saját szintjén rendben vannak, a sötét műanyagot vidámmá teszik a karosszéria színében pompázó betétek. Az autó szórakoztatórendszere is jól illik fiatalos stílusához, a központi kijelző grafikája mókás és szerencsére gyors, a mobiljával együtt élő fiatalt jól kiszolgálja.

A spórolás azért látszik, mert hátra csak kibuktatható ablak került, amely nem a legszerencsésebb, a csomagtartó ajtaja pedig üvegből készült.

menetproba-2019-toyota-aygo-02

A gépészeti részek jelesre vizsgáztak, az elődjénél három lóerővel erősebb háromhengeres valódi éhezőművész, és a kocsi sarkaiba tolt kerekekhez csatlakozó futóművek is elfogadhatók ezen a szinten. A gyorsulást, dinamikát szerencsésebb 80 km/óráig vizsgálni, addig tökéletes, kanyarban, parkoláskor pedig nagyon él a jármű.     

Műszaki adatok:       

Hossz/szél./mag.: 3465/1615/1460 mm

Motor: 998 cm3, 72 LE/6000, 93 Nm/4400

Gyorsulás (0–100 km/h): 13,8 s

Ár: 4 160 000 Ft (alapár: 2 690 000 Ft)

Tesztautó: Toyota Motor Hungary

A tervező szemével

menetproba-2019-toyota-aygo-04

Az Aygo láttán nem fértünk a bőrünkbe, és megkértünk egy fiatal művészt, Mezei Enikőt, ő is mondja el a véleményét a nem éppen hétköznapi Aygóról. A pályakezdő kerámiatervező, aki idén védte meg diplomáját a MOMÉ-n, az alábbiakat mondta a Toyota minijéről: „Nagyon kényelmesnek találtam a kocsit, szerintem tökéletes egy rohangálós városi nőnek. Kicsi, fürge, és az elérhető extrák még egyszerűbbé teszik a használatot. Nincsenek rajta felesleges dizájnelemek, ami fontos. A kulcsfelismerő opciót egészen klassznak vélem, így indulás előtt nem szükséges könyékig elmerülni a végeláthatatlan női táskákban. Az autó formai kialakítása egészen vagány, és ezzel a lendületes színnel igazán csajos. Mindenképpen olyannak ajánlanám, aki egész nap a várost járja, és oda van ezért a speciális lila árnyalatért – amely nagyon szépen megjelenik a belsőben is.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: