DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
WTCC

Michelisz műszaki hiba után is hatodik a balesetekkel tűzdelt edzésen

Eseménydúsan alakult az első „igazi” szabadedzés a túraautó-vb nürburgringi állomásán: Hugo Valente és Rob Huff is odacsapta az autót, Michelisz Norbinak pedig a gázpedállal akadtak problémái. A magyar pilóta ennek ellenére is hatodik lett, míg az első helyeket ismét a Citroënek szerezték meg.

Amennyire viszonylag simán megúszta a WTCC mezőnye a csütörtök déli tesztet a Nordschleifén, annál több incidens történt a kora esti szabadedzésen. A sort sajnos épp Michelisz Norbert nyitotta: a magyar versenyző műszaki hiba miatt volt kénytelen leparkolni az autóját, amelynek kipufogójából néhány lángcsóva is feltört. A Honda közlése szerint Norbinak a gázpedállal akadtak gondjai, de szerencsére időben visszatért a bokszba, így az utolsó percekben újra pályára hajthatott.

Michelisz_FP1_Nord



Hugo Valente már kevésbé volt szerencsés: a francia vélhetően jobb első defekt miatt vesztette el az irányítást a Lada Vesta felett, amellyel nekicsapódott a szalagkorlátnak. Az ő autóját némi szerencsétlenkedés után nem is vontatták el végül a helyszínről. Még nála is rosszabbul járt Rob Huff, aki hasonló, ám talán még ellenfelénél is nagyobb balesetet szenvedett, amely után piros zászlóval le is intették a tréninget. A Honda világbajnokát a jelek szerint kivizsgálásra be is szállították az orvosi központba.

Ami az eredményeket illeti: Yvan Muller korábbi elsősége után ezúttal José María López ragadta magához az irányítást, ám a címvédő mögött ott loholt négyszeres vb-győztes kollégája. A harmadik helyre az egyik privát Citroënt terelgető Tom Chilton ért oda, megelőzve Nicky Catsburg Ladáját, majd jött Huff és az utolsó pillanatokban mért kört futó Michelisz. A legjobb tízbe Gabriele Tarquini, Tiago Monteiro, Mehdi Bennani és Tom Coronel fért még be.

López-FP1-főkép

Ami a további magyar szereplést illeti: a Zengő Motorsport egyelőre egyedüli túraautó-világbajnoki pilótája, Ficza Ferenc folytatta az ismerkedést a 25 kilométeres versenypályával, amelynek eredményeképp bő húsz másodpercet gyorsult eddigi legjobbjához képest, és Gregoire Demoustier Citroënjét meg is előzte ezzel. Természetesen ezúttal is pályán volt a Túraautó Európa-kupa mezőnye, így értelemszerűen Nagy Norbert is, aki a kilencedik legjobb időt érte el az ETCC szereplői közül. Érdekesség, hogy a széria legjobbja, Petr Fulín nyolc másodperccel bizonyult lassabbnak a WTCC-ben utolsó helyen végző Demoustier-nél.

Az 1. szabadedzés végeredménye:

wtcc-fp1

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: