Úgy tűnik, hogy annak, aki Hondát vezet, nagyon jó esélyei lesznek a szezon első versenyhétvégéjén a franciaországi Paul Ricardon.
Ha valamikor, akkor most tényleg készen állok a kihívásokra! A téli holtszezonban hét napot, összesen 1600–1800 kilométert teszteltem, ami körülbelül négy–öt versenyhétvégényi mennyiség. Ez messze több, mint amire az eddigi pályafutásom során lehetőségem volt, és ennek tudatában mondom azt, hogy felkészültebben várom a szezonrajtot, mint valaha. Ráadásul a büntetősúlyrendszernek köszönhetően a pole pozícióra és a futamgyőzelemre esélyes csapatok között lehetünk a WTCC idei első fordulójában.
Az új szabályok értelmében a világbajnoki címvédő Citroën a maximális ballaszttal, azaz +80 kilóval áll rajthoz Franciaországban, miközben az összes többi autó a minimális súllyal fog versenyezni. Érdemes kiindulni a Paul Ricardon futott tavalyi legjobb időmérős körökből, amikor a Hondák 8–9 tizedmásodperces hátrányban voltak a francia márkához képest. Akkor csak 20 kilóval voltunk könnyebbek a Citroëneknél, de az ahhoz képest meglévő mostani plusz 60 kilós súlyelőny nagyjából el is tüntetheti a 2015-ben meglévő különbséget. És ha ehhez még hozzávesszük, hogy a Honda tavaly óta valószínűleg többet fejlődött, mint a Citroën, akkor ezúttal papíron leheletnyivel gyorsabbnak kell lennünk náluk. Persze azt nem tudjuk, hogy a franciák a tavalyi versenyen 100 százalékon pörögtek-e, de mivel hazai pályán voltak, feltételezem, hogy igen.
Ennek ellenére biztos vagyok benne, hogy a Citroënek ott lesznek a dobogós helyekért folyó harcban, hiszen 2015-ben 60 kilós pluszsúllyal is uralták a mezőnyt. És ugye a Volvóval is számolnunk kell, amely a vallelungai teszten látottak alapján a Hondához hasonlóan nagyon erős lehet ezen a hétvégén.
Összességében bizakodó vagyok, látva az aktuális erőviszonyokat, most lehet optimistának lenni, a fő futamon szeretnék dobogóra állni. Annak ellenére is, hogy a Paul Ricard nem tartozik a kedvenc pályáim közé. Sok érdekes kanyar van rajta, de az elmúlt években valamiért itt gyengébben teljesítettem a Honda gyári pilótáihoz képest. Tavaly például Tiago Monteiro az időmérőn és a futamokon is gyorsabb volt nálam körönként egy–két tizedmásodperccel. Neki ez az egyik kedvelt helyszíne, 2014-ben a futamgyőzelemhez is közel állt, 2015-ben pedig az egész hétvégén nagyon erős volt a nyers tempót tekintve. Úgy gondolom, hogy ő várhatóan a győzelemre esélyes versenyzők között lesz, és akkor még Rob Huffról nem is beszéltem, szóval erős a konkurencia csapaton belül is.
Korábban már elmondtam, és továbbra is tartom, hogy a szezon eleje fontos lesz a Hondán belüli erősorrend kialakulása miatt is, de nem szeretnék emiatt túlságosan nagy nyomást helyezni saját magamra. Ahhoz, hogy elérjem a céljaimat Franciaországban, ahhoz, hogy meglegyen Monteiro tempója, fejlődnöm kell 2015-höz képest. De ahogy kezdtem is, készen állok rá!
A FRANCIA VERSENY PROGRAMJA:
Péntek
12:30 – Teszt [30p] (Live Timing, fiawtcc.com)
Szombat
8:45 – Első szabadedzés [30p] (Eurosport Player, élő)
11:45 – Második szabadedzés [30p] (Eurosport Player, élő)
14:00 – Időmérő edzés [20p+10p+Q3] (Eurosport 2, élő)
15:00 – MAC3 csapatidőfutam [30p] (Eurosport 2, élő)
Vasárnap
12:00 – Nyitó verseny [16k] (Eurosport 1, élő)
17:00 – Fő verseny [16k] (Eurosport 1, élő)