DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. május 12. hétfő

Michelisz idén is a Hyundai versenyzőjeként száll harcba a címvédésért a TCR-ben

A Hyundai Motorsport bejelentette, hogy változatlan versenyzői felállással, azaz a Michelisz Norbert, Mikel Azcona, Nestor Girolami trióval állnak rajthoz a TCR Világsorozat 2025-ös idényében. Michelisz még a széria előző inkarnációja, a WTCR 2018-as indulása óta erősíti a BRC Hyundai alakulatát, amelynek színeiben 2019-ben, 2023-ban és tavaly is megnyerte az aktuális bajnokságot, azaz a mostani évadnak is címvédőként vág neki.

„Nagyon hálás vagyok a Hyundai Motorsportnak és a BRC Hyundai N Squadra Corse csapatnak, hogy egy újabb szezont tölthetünk együtt a TCR World Tourban” – fogalmazott Norbi. „Az elmúlt nyolc év karrierem egyik legsikeresebb időszaka volt, idén pedig ugyanabban a helyzetben vagyok regnáló bajnokként, mint 2024-ben. Már ötödik éve használjuk a Hyundai Elantra N TCR-t, de még így találtunk területeket, ahol fejlődhetünk, és szerintem jó lépéseket tettünk előre. Tovább kell dolgonunk, mert lesz néhány pálya idén, ahol gyorsan meg kell majd találnunk a szűk beállítási tartományt.”

A TCR World Tour jövő hétvégén startol amúgy Mexikóvárosban, viszont eddig a Hyundai hármasa mellett csupán a GOAT Racing két Hondájának indulását erősítették meg hivatalosan Esteban Guerrierivel és Ignacio Montenegróval – de persze várhatóan lesznek még versenyzők például a Lynk & Co részéről is.

tcr-michelisz

Toto Wolff nem lesz ott az imolai F1-es hétvégén

Toto Wolff kihagyja az Emilia-romagnai Nagydíjat Imolában, a Mercedes csapatfőnöke már másodszor marad távol egy F1-es hétvégétől az idei szezonban.

Míg az elsőre, a Japán Nagydíjra az 53 éves csapatvezető rendszeresen nem utazik el, a második azt jelenti, hogy Wolff nem lesz ott a pálya mellett Kimi Antonelli első hazai F1-es versenyén - de jó okkal.

Az osztrák a fia diplomaosztóján vesz részt az Egyesült Államokban, ahelyett, hogy Olaszországba utazna, számolt be a Racingnews365.com.

A Mercedes kommunikációs főnöke, Bradley Lord ezért átveszi Wolff szokásos feladatainak egy részét az F1-es szezon hetedik fordulóján, ahogyan azt Suzukában is tette.

f1-mercedes-wolff

fotó: Mercedes-AMG Petronas F1 Team

Megérkezett az F1 című film végső előzetese – videó!

Közzétették az F1 című mozifilm utolsó, teljes trailerét, amely az alábbi videóban tekinthető meg. A tényleges nagydíjhétvégéken is forgatott alkotás főszereplője a Brad Pitt által játszott Sonny Hayes, aki visszavonult versenyzőként tér vissza a Formula-1-be a fiktív APX GP csapat színeiben. A film június 26-án debütál a mozikban.

„Nem jó látni, hogy nem élvezi” – Russell sajnálja Hamiltont

Lewis Hamilton korábbi csapattársa a Mercedesnél, George Russell nem örül a brit gyengélkedésének új istállójánál, a Ferrarinál. Az ifjabbik brit – Toto Wolff mercedeses csapatfőnökkel egyetemben – hisz benne, hogy hamarosan magára talál a hétszeres világbajnok.

„Ő egy bajnok, egy győztes, és jelenleg egy olyan pozícióban van, ahol ezt nem tudja elérni. Nem könnyű ezt elfogadni. Nagyon tisztelem és személyesen is kedvelem őt. Nem jó látni, hogy nem élvezi.” 

„Ha széles mosollyal vigyorogna, akkor megkérdőjeleznéd, hogy miért csinálja ezt. De miért is kéne élveznie? Neki ez nem a pénzről szól, hanem az eredményekről. Jelenleg nem jönnek neki össze a dolgok, de biztos vagyok benne, hogy idővel megoldja” – idézi Russellt a Motorsport Week.

Új rekord – Ez a valaha volt legdrágább F1-es sisak

Rekordáron, nem kevesebb mint 720 ezer fontért (nagyjából 344 millió forintért, 851 ezer euróért) kelt el nemrégiben egy árverésen Ayrton Senna egyik Shoei márkájú sisakja, amelyet az 1992-es Belga Nagydíjon viselt. A sisak az RM Sotheby nevű aukciós ház árverésén kelt el, ahol a sisakon kívül több más F1-es relikvia, főkent Nigel Mansell tulajdonában álló trófeák és egyéb versenyzői tárgyak voltak megvásárolhatóak. 

Ez a spái futam több dologról is emlékezetes volt: ekkor aratta első F1-es futamgyőzelmét Michael Schumacher, valamint ezen a hétvégén történt Erik Comas emlékezetes balesete, miután Senna az eszméletét vesztő pilóta segítségére sietett.

Ezzel a hatalmas összeggel Senna ezen sisakja vált a valaha volt legértékesebb F1-es sisakká. A rekordot korábban Charles Leclerc speciális festésű bukója tartotta, amelyet 306 ezer euróért adtak el, és az abból befolyt összeget a 2023-as, az Emilia-Romagna régiót sújtó áradások károsultjainak szánták. 

Ötből négy: Palou újabb győzelemmel hangolt az Indy 500-ra

Alex Palou (szinte) megállíthatatlan a 2025-ös IndyCar-szezonban: a legendás Indy 500-at hagyományosan megelőző utolsó futamon, az indianapolisi épített versenypályán sem talált legyőzőre. Pedig a pole-ból induló spanyol már a startnál elveszítette a vezetést Graham Rahallal szemben, akit végül csak a 85 körös viadal 58. körében előzött vissza. Onnan viszont már vissza sem nézett a Chip Ganassi versenyzője, aki ezzel idén öt verseny alatt negyedik győzelmét aratta – és mivel anno Long Beach utcáin is második lett, az elmúlt 60 év legerősebb idénykezdetét produkálta az IndyCarban, s így érkezhet majd meg az Indy 500-ra, amelyet a háromszoros bajnok eddig még nem tudott megnyerni.

indycar-palou

Mellé a dobogóra amúgy két felzárkózó pilóta állhatott: az Arrow McLarent erősítő Pato O’Ward a nyolcadik, a Penske színeiben szereplő Will Power a hetedik rajthelyről indulva végzett második-harmadik pozícióban. Rahal végül csupán hatodik lett, Scott McLaughlin és Scott Dixon is beférkőzött elé. Az összetettben Palou előnye döbbenetesen nagyra, csaknem 100 pontosra hízott, miután Kyle Kirkwood és Christian Lundgaard csak 8. és 16. lett – így rájuk is esett O’Ward a tabellán.

A szezon az indianapolisi 500 mérföldessel folytatódik, amelynek edzései már a jövő héten megkezdődnek. Addig is a mostani verseny videós összefoglalója:

A futam végeredménye:

1. Alex Palou Chip Ganassi  
2. Patricio O'Ward Arrow McLaren 5.4840
3. Will Power Team Penske 8.4529
4. Scott McLaughlin Team Penske 10.5391
5. Scott Dixon Chip Ganassi 11.2645
6. Graham Rahal RLL Racing 19.0760
7. Marcus Armstrong Meyer Shank Racing 19.9644
8. Kyle Kirkwood Andretti 21.9958
9. Rinus VeeKay Dale Coyne Racing 22.6144
10. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing 23.2313
11. Louis Foster RLL Racing 26.1276
12. Josef Newgarden Team Penske 26.4758
13. Nolan Siegel Arrow McLaren 26.7236
14. Alexander Rossi Ed Carpenter Racing 27.7751
15. Conor Daly Juncos Hollinger Racing 30.8434
16. Christian Lundgaard Arrow McLaren 31.0414
17. Devlin Defrancesco RLL Racing 32.2808
18. Robert Shwartzman Prema 33.1043
19. Christian Rasmussen Ed Carpenter Racing 33.4520
20. Santino Ferrucci A.J. Foyt Enterprises 34.3925
21. Sting Ray Robb Juncos Hollinger Racing 34.7544
22. Callum Ilott Prema 6 kör /35.5387
23. David Malukas A.J. Foyt Enterprises Kiesett
24. Jacob Abel Dale Coyne Racing Kiesett
25. Colton Herta Andretti Kiesett
26. Marcus Ericsson Andretti Kiesett
27. Kyffin Simpson Chip Ganassi Kiesett

Ocon: Tudok azonosulni Hamilton helyzetével

Esteban Ocon megérti, miért küszködik Lewis Hamilton a Ferrari autójával – a francia pilóta saját tapasztalataiból tudja, mennyire nehéz egy teljesen eltérő koncepciójú autóhoz alkalmazkodni.

Esteban Ocon a sajtónak nyilatkozva fejtette ki, hogy pontosan érti Lewis Hamilton nehézségeit, hiszen korábban maga is Mercedes-motoros autót vezetett, most pedig egy Ferrari-erőforrással hajtott gépben ül.

„Ez nagyon nehéz, különösen, amikor az ember egy teljesen más filozófia alapján épített autóba ül át. A Haas és a Ferrari hasonló karakterisztikát mutat, így abszolút át tudom érezni, min megy most keresztül Lewis” – mondta Ocon.

„A múltban vezettem Mercedest, és azt az autót másképp kell megközelíteni, ha ki akarjuk hozni belőle a maximumot. A Ferrari karaktere teljesen más – nem könnyű ehhez alkalmazkodni, de biztos vagyok benne, hogy Lewis hamar bele fog rázódni.”

Top 10-es eredménnyel és dupla pontszerzéssel debütált a MotoE vb-n Varga Tibor

A hétvégén a MotoGP Francia Nagydíjának betétsorozataként elrajtolt a MotoE Világbajnokság 2025-ös idénye is, az elektromos széria mezőnyében pedig ott van Varga Tibor, akinek köszönhetően hosszú évek után van ismét magyar szereplője a gyorsaságimotoros-vb-nek. A Snipers Team színeiben induló motoros a pénteki időmérőn a 15. helyet szerezte meg a 17 fős mezőnyben, és saját bevallása szerint is rá kell még éreznie a MotoE-gépekre.

A szombat déli első futamon – amelyet egy baleset miatt piros zászlóval félbe kellett szakítani – a 12. helyen futott be Varga Tibor. Ezt követően módosítottak és kockáztattak még a beállításokkal, és ez láthatóan bejött: bár néhány bukás is hozzájárult ehhez, de a délutáni második versenyen már a 10. pozícióban intette le őt a kockás zászló. Varga ezzel összesen tíz pontot gyűjtött karrierje első MotoE világbajnoki hétvégéjén. A két versenyt amúgy Oscar Gutierrez és a 2023-as bajnok Mattia Casadei nyerte Le Mans-ban.

motoe-varga-tibor-1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

„Jól döntöttünk Tsunodával, hiszen sokkal közelebb van Verstappenhez, mint Lawson” – Marko

A Red Bull tanácsadója magabiztos azt illetően, hogy jó döntést hoztak a 2025-ös szezon kezdetén, amikor mindössze két versenyhétvégét követően visszafokozták Liam Lawsont a Racing Bullsba, és Yuki Tsunodának adtak lehetőséget Max Verstappen mellett.

„Yuki sokkal közelebb van Verstappenhez, mint Liam" – mutatott rá Marko.

„Már a második futamán pontszerző helyen végzett a Red Bullban. Ez nagyszerű teljesítmény, valamint bizonyíték arra, hogy jól döntöttünk.”

„Mikor volt utoljára, hogy két autónk is a pontszerző helyeken zárt? Én nem emlékszem rá...” – tette hozzá Marko.

Vettel nem zárja ki, hogy Marko utódja legyen

Helmut Marko két évtizede tölt be kulcsszerepet a Red Bull F1-es alakulatánál, a sportszakmai tanácsadó azonban nemrég ünnepelte 82. születésnapját, így ő is tisztában van vele, hogy lassan elérkezik a búcsú ideje. Jóllehet, ő maga elmondása szerint még nem áll készen erre, viszont máris megtalálta az ideális utódjelöltet: Sebastian Vettelt. A Red Bull-lal anno négy vb-címet nyerő visszavonult pilótát most meg is kérdezte az ORF arról, hogy elképzelhető-e, hogy ő vegye majd át Marko helyét:

„Még mindig nagyon jól kijövök Helmuttal, és beszélgetünk is. Ezt a témát illetően még nem annyira intenzíven és mélyen, de talán játszhatok valamiféle szerepet. Még meglátjuk, milyen formában. Helmut mondta már párszor, hogy befejezi, de még mindig itt van – és remélem, még sokáig itt is lesz! Egy ponton az élet megállíthatatlanul megy tovább, és ezt szerintem Helmut is tudja. Brutálisan realista és mindent nagyon jól és őszintén tud felmérni. Szerintem észlelni fogja, mikor jön el az idő.”

„Marko nem pótolható, fogalmazzunk így. Egy igazi karakter, és óriási mértékben hozzájárult a csapat sikereihez 2005 óta. Bárki is lesz az utód, jó lenne, ha a befektetett munkájuk folytatódna. Úgy vélem, én jól ismerem ezt a pozíciót az ott eltöltött időszakomból, de hogy őszinte legyek, az utóbbi években nem jártam annyira közel Helmuthoz. De szerintem tudom, mit csinál” – fogalmazott Vettel, aki amúgy nemrég arról beszélt, hogy a gyerekei miatt nem fog már visszatérni az F1-be.

f1-vettel-redbull

MotoGP: Marquez uralta a pénteket Le Mans-ban

Bekezdett a Francia GP edzésnapján Marc Marquez, aki a tét nélküli délelőtti, valamint a Q2-es helyekről döntő délutáni tréningen is a leggyorsabbnak bizonyult – ráadásul utóbbin futott 1:29,855-ös eredménye új körrekord is Le Mans-ban. Hozzá a fejlesztett specifikációjú motorblokkot bevető Yamahán ülő Fabio Quartararo került a legközelebb, megelőzve a gyári ducatis csapattársat, Francesco Bagnaiát. Őket a Gresini Ducati duója követte az újonc Fermin Aldeguer és a vb-éllovas Alex Marquez révén.

A top 10-be és ezáltal az időmérő második felvonásába a Pramac Yamahát erősítő Jack Miller, a KTM-es Pedro Acosta és Maverick Vinales, valamint a VR46-os Franco Morbidelli és az apriliás Marco Bezzecchi fért még be. Vinales amúgy bukott a hajrában, ahogy begyűjtött egy esést Brad Binder, Johann Zarco és Joan Mir is, akiknek viszont mind lesz a Q1-ben is jelenésük.

A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Marc Márquez Ducati 1'29.855  
2. Fabio Quartararo Yamaha 1'30.032 0.177
3. Francesco Bagnaia Ducati 1'30.039 0.184
4. Fermín Aldeguer Gresini Ducati 1'30.221 0.366
5. Álex Márquez Gresini Ducati 1'30.256 0.401
6. Jack Miller Pramac Yamaha 1'30.277 0.422
7. Pedro Acosta KTM 1'30.308 0.453
8. Maverick Viñales Tech3 KTM 1'30.490 0.635
9. Franco Morbidelli VR46 Ducati 1'30.509 0.654
10. Marco Bezzecchi Aprilia 1'30.622 0.767
11. Luca Marini Honda 1'30.675 0.820
12. Johann Zarco LCR Honda 1'30.754 0.899
13. Enea Bastianini Tech3 KTM 1'30.801 0.946
14. Joan Mir Honda 1'30.821 0.966
15. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'30.942 1.087
16. Ai Ogura Trackhouse Aprilia 1'31.165 1.310
17. Alex Rins Yamaha 1'31.254 1.399
18. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 1'31.257 1.402
19. Brad Binder KTM 1'31.417 1.562
20. Takaaki Nakagami Honda 1'31.555 1.700
21. Miguel Oliveira Pramac Yamaha 1'32.325 2.470
22. Lorenzo Savadori Aprilia 1'32.425 2.570

motogp-marquez-ducati-day1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

„Még semmi sincs veszve, mindkét bajnoki cím elérhető” – Marko

Pályafüggő teljesítmény, szűk működési tartomány, kemény riválisok – Helmut Marko szerint azonban még koránt sincs vége a küzdelemnek: a Red Bull nem engedi el a 2025-ös címeket.

"A nehéz a megfelelő szó. Nehéz helyzetben vagyunk, mert az autónk működési tartománya rendkívül szűk" – mondta Marko a német Bildnek.

"Amikor minden jól alakul, gyorsak vagyunk és nyerünk – lásd Japán. Egy héttel később Bahreinben viszont a senki földjén voltunk... Mint egy zsákbamacska. A teljesítményünk pályafüggő, főként az autó egyensúlyával küzdünk. A Mercedesnek és a Ferrarinak is vannak problémái, egyedül a McLaren teljesít jól minden körülmények között."

"A bajnoki tabellán a harmadik helyen állunk, még semmi sincs veszve. Továbbra is minden esélyünk megvan arra, hogy mindkét világbajnoki címet megnyerjük. Végzetes lenne feladni csak azért, mert a dolgok jelenleg nem a terv szerint alakulnak" – tette hozzá a 82 éves osztrák.

Christian Horner csapatfőnök korábban egyébként úgy nyilatkozott, hogy az egyéni bajnokság a prioritásuk.

Verstappen GT3-as Ferrarival tesztelt a Nordschleifén

Álnéven tesztelt egy GT3-as Ferrarit a Nordschleifén Max Verstappen – adta hírül a német Auto Motor und Sport. A szaklap szerint a négyszeres F1-es világbajnok álnéven vett részt a helyi sportautós széria, az NLS tesztjén: az autójára „Franz Hermann” név került fel a holland zászló mellé. Az AMuS szerint azonban a pilóta overallján már a saját neve szerepelt, így bukott le – pedig állítólag igyekeztek titokban tartani az eseményt, a garázson kívül nem is engedték a fotózást. A német portálnak azért így is sikerült lebuktatnia őt, lásd a lentebbi posztokat.

Verstappen évek óta szívesen tesztel GT-autókat, a Hungaroringen is többször járt már ilyen apropóból, sőt Verstappen.com Racing néven saját csapata is van, amelynek színeiben az Emil Frey Racinggel együttműködve menedzserének fia, Thierry Vermeulen is versenyez. A holland abból sem csinált soha titkot, hogy a Nordschleife az egyik kedvenc pályája, az AMuS értesülései szerint pedig Verstappen ráadásul még idén szeretné megszerezni a legendás 25 kilométeres pályán való versenyzéshez szükséges licenszet és engedélyt, amellyel az NLS futamain és a patinás nürburgringi 24 óráson is rajthoz állhatna. Úgy tűnik tehát, hogy újdonsült apukaként is szeret versenyautózni a szabadidejében a 27 éves pilóta.

Hazai pályán kap F1-es lehetőséget a McLaren IndyCar-sztárja

Pato O’Ward vezetheti a McLaren egyik autóját az október végi Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíj első pénteki szabadedzésén – jelentette be meglehetősen korán az alakulat. O’Ward az IndyCarban versenyez évek óta az Arrow McLaren színeiben, több futamot is nyert már, idén egy dobogós helyezéssel az összetett negyedik helyén áll. A wokingiak tehetségnevelő programjának tagjaként viszont már nem először fog F1-es autóba ülni: először a 2021-es fiatal pilóták tesztjén tette meg ezt Abu Dhabiban, azóta pedig már több pénteki szabadedzésen is lehetőséget kapott, legutóbb épp tavaly ugyancsak hazai közönség előtt Mexikóban.

A 2025-ös szabályok értelmében a csapatok immár négyszer – autónként két-két alkalommal – kötelesek lehetőséget adni fiatal újoncoknak az FP1-eken, O’Ward mexikói szerepeltetésével ebből tudnak le majd egyet a McLarennél.

f1-oward-mclaren

Lekerült a védőborítás a Hungaroring célegyeneséről

Újabb helyzetjelentést adott a felújítási munkálatok haladásáról az F1-es Magyar Nagydíjnak szűk három hónap múlva otthont adó Hungaroring. „A célegyenes autóversenyzésre kész (lekerült róla a védőborítás, amely hónapig elcsúfította), a bokszokba szinte már most beköltözhetnének a csapatok, a főlelátó pedig hamarosan megtelhet nézőkkel. Naponta 1200 ember dolgozik a Hungaroringen, ahol lassan célegyenesébe fordul a felkészülés a Magyar Nagydíjra” – írták egy fotós posztban a közösségi oldalakon.

Formula1.5 – Albon tovább szárnyal

Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2025-ös szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből a négy nagycsapatot.

Persze ez alapvetően nem más, mint játék a számokkal, de annyiban mégis tanulságos, hogy a középmezőny és az alsóház küzdelmeiről valamelyest árnyaltabb képet nyújt, ha kisebb a nagycsapatok esetenként botladozásának köszönhető kiugró eredmények torzító ereje.

Alexander Albon lett az idei szezon másodosztályának első duplázója, így tovább növelte előnyét a tabella élén: a Bahrein kivételével az összes eddigi nagydíjat az első két hely egyikén záró thai pilóta már 44 pontos előnyt épített ki az ezúttal harmadikként záró Isack Hadjar előtt. Bár a sprinten kiesett, a nagydíjra ismét pole-t szerző Sainz második lett, ezzel felzárkózott a gyenge hétvégét produkáló Bearman mögé a tabellán.

albon-sainz-lego

Lawson ismét pontot szerzett, ezúttal a sprinten, de a nagydíjról történt kiesése azt jelentette, hogy négy hétvége is kevés volt ahhoz, hogy elérje Yuki Tsunoda két hétvége alatt gyűjtött pontmennyiségét – Gabriel Bortoleto pedig továbbra is messze le van szakadva a többiektől.

pf-bliga-6

Hamilton a 2025-ös sprinttabella élén

Azt követően, hogy karrierje első 18 sprintversenyéből a dobogóra is csak négyszer ért oda, Lewis Hamilton idén kettőnél kettőből jár a szombati F1-es futamokon, ami már csak azért is figyelemre méltó, mert a hat 2025-ös nagydíjon az első hatba is csak egyszer tudott odakeveredni. Kínában megnyerte a sprintet, Miamiban harmadik lett, ami azt eredményezi, hogy két verseny után ő áll az idei sprinttabella élén, a Ferrari pedig a második helyet foglalja el a csapatok között.

hamilton-china-sprintpole-2

Feltétlenül ki kell még emelni azt a Yuki Tsunodát, aki mindkét idei sprinten a hatodik helyen ért célba, és így összesítésben is a hatodik legjobb a mezőnyben.

 

 

Kína

Miami

 

1.

Hamilton

8

6

14

2.

Piastri

7

7

14

3.

Russell

5

5

10

4.

Norris

1

8

9

5.

Verstappen

6

 

6

6.

Tsunoda

3

3

6

7.

Leclerc

4

 

4

=

Stroll

 

4

4

9.

Antonelli

2

2

4

10.

Gasly

 

1

1

         

 

 

Kína

Miami

 

1.

McLaren

8

15

23

2.

Ferrari

12

6

18

3.

Mercedes

7

7

14

4.

Red Bull

6

3

9

5.

Aston Martin

 

4

4

6.

Racing Bulls

3

 

3

7.

Alpine

 

1

1

Nem látja értelmét az F1-es költségsapkának az FIA elnöke

Negatív hangvételben nyilatkozott a Formula-1-es költséglimitről Mohammed ben Sulayem, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke. A költségplafont 2021-ben vezették be annak érdekében, hogy így próbálják meg összébb rázni a mezőnyt, és egyúttal egy fontos pillére annak, hogy mostanra minden F1-es istálló profitábilissá vált. Ennek ellenére Ben Sulayem szerint a pénzügyi szabályzat csak bosszúságot okoz nekik:

„Nézem a költségsapkát, és csak fejfájást okoz az FIA-nak. Szóval mi is ennek az értelme? Én nem látom az értelmét, tényleg nem” – nyilatkozta Ben Sulayem az AP-nek.

f1-bensulayem

„Őrület volt, igazságtalan” – Magnussen mclarenes korszakáról beszélt

Kevin Magnussen a McLaren csapatánál mutatkozott be a Formula-1-ben 2014-ben, és noha hatalmas tehetségnek ígérkezett, a körülmények a csapatnál megnehezítették a dolgát. Magnussen a Motor Sport Magazine-nak nyilatkozva elmondta, milyen igazságtalanul bántak vele a McLarennél főnökei, különösen Jonathan Neale ügyvezető és Éric Boullier versenyigazgató: a vezetőség elvárta tőle, hogy debütánsként olyan különbséggel győzze le világbajnok csapattársát, Jenson Buttont, mint ahogyan azt elődje, a szintén világbajnok Lewis Hamilton tette az azt megelőző években.

„Elfogadtam, de így utólag visszatekintve, igazságtalan volt. Lewis és Jenson mindketten F1-es világbajnokok voltak, sokkal tapasztaltabbak, mint én. Jonathan és Éric azt mondták nekem, hogy ha nem leszek olyan jó a debütáló szezonomban, mint amilyen Lewis volt a harmadik, negyedik, ötödik F1-es szezonjában, akkor kiraknak.”

„Ez őrület volt, és tiszteletlen Jensonnal szemben. Most már bánom, hogy nem álltam ki magamért. Naiv voltam, de mentségemre szóljon, új fiú voltam az F1-ben.”

„Elkerülhetetlen volt, ez az igazságtalan elvárás velem szemben hatalmas nyomást helyezett rám, és elkezdtem hibázni. Nevetséges volt, hogy ilyen elvárásokat támasztottak egy 21 éves újonccal szemben. Megvolt a tehetségem, a tempóm, de mentális és érzelmi támogatásra volt szükségem, és a McLaren felsővezetése az ellenkezőjét adta nekem” – magyarázta Magnussen.

Hadjar és a Tsunoda elleni láthatatlan csata a pontszerzésért: „Túl sok hibát követtem el”

A vasárnapi Formula-1-es Miami Nagydíj hajrájának egyik érdekes „csatája” Yuki Tsunoda és Isack Hadjar között zajlott. De nem kerék a kerék elleni küzdelemről volt szó, hanem virtuálisról, a Red Bull japánja ugyanis öt másodperces büntetést kapott bokszutcai gyorshajtásért a futamon, a Racing Bulls franciája pedig épp nagyjából ekkora távolságból üldözte őt. A leintéskor aztán végül Tsunoda a büntetésével együtt is Hadjar előtt maradt – mindössze 168 ezredmásodperccel. Az újonc sajnálta is, hogy lecsúszott a pontszerzésről:

„Élőben láttam a különbséget és mindent beleadtam, de nem volt elég” – nyilatkozta Hadjar, akit a RacingNews365.com idéz. „Yuki is hibázgathatott, de ami fontosabb, hogy úgy éreztem, én túl sokat követtem el, és ebbe került a top 10-es eredményem. Könnyű itt-ott eldobni egy tizedet 30 kör alatt, és ezt tettem az utolsó körben. Tudtam, hogy öt másodpercen belül vagyok. Időmérős csatát vívtunk egymással. Túlságosan is akartam, ezért elkövettem néhány hibát.”

f1-hadjar-racingbulls-miami

Marko már nem tart Verstappen távozásától

Hosszú hónapok óta beszédtéma az F1-es paddockban Max Verstappen esetleges átigazolása – annak ellenére, hogy 2028 végéig szerződéssel rendelkezik a Red Bull-lal. Az energiaitalosok sportszakmai tanácsadója, Helmut Marko korábban maga is elismerte, hogy benne lehet a pakliban a négyszeres világbajnok váltása, főleg úgy, hogy valóban teljesítményre vonatkozó kilépési záradék a megállapodásukban, amely a nyár körül léphet akár életbe.

Marko ugyanakkor mostanra már másképpen, nyugodtabban látja a helyzetet: „Ez igaz, de ezek már alábbhagytak” – nyilatkozta a Bildnek a korábban általa említett félelmekről. „Max hűséges, és nyilvánosan is elkötelezte magát a Red Bull iránt. Ez passzol ahhoz, ahogyan most látom őt. Teljesen az itteni munkájára koncentrál. Ezért nem gondolom, hogy akár csak fontolóra veszi a váltást. Pont ellenkezőleg. Meggyőződésem, hogy Max 2026-ban is a Red Bullnál fog versenyezni.”

Marko azt is hozzátette, hogy Verstappen maradása nem függ pusztán attól, hogy idén is megvédi-e a címét: „A szezon előtt beszéltünk a 2025-ös várakozásainkról. Mindenki, beleértve Maxot, egyetértett abban, hogy nyilván a címvédés a cél, de nem vállalhatjuk, hogy ez sikerülni is fog. Minden tőlünk telhetőt megteszünk, de senki sem várhatja tőlünk, hogy mindig nyerjünk. A maximálisan megszerezhető pontmennyiséget kell hazavinnünk.”

f1-marko-verstappen-redbull