Pénteken számoltunk be a meglepő hírről: Gabriele Tarquini, a túraautó-világbajnokság legtapasztaltabb versenyzőjének szerződését nem hosszabbítja meg a Honda. A 80-as évek végén, 90-es évek elején Formula-1-ben is megforduló Tarquini 2009-ben nyerte a WTCC bajnoki címét, 2013-ban a Honda nagy dobásaként igazolta le őt. Tarquini hamar megszerezte a Civic első győzelmét, azt az évet másodikként zárta, a bajnoki ötödik pozícióval idén ő lett a legjobb nem citroenes pilóta – ennek fényében is különösen meglepő a menesztés.
„Először megkérdezték tőlem, hogy akarok-e továbbra is versenyezni, én pedig azt mondtam nekik, hogy nem hagyom abba, amivel nehéz helyzetbe kerültek” – magyarázta a döntés körülményeit Tarquini: a Honda vélhetően először azt akarta elérni, hogy a versenyző lépjen ki. A japán cég vezetősége később nem finomkodott, elmondták az 53 éves pilótának, hogy túl idősnek tartják. „Változtatni akarnak a felálláson, és az ő szemükben már túl öreg vagyok. Ezt az indoklást adták nekem.”
Tarquini arra is utalást tett, hogy Michelisz Norbert veheti át a helyét – jelenleg ez a magyar motorsportélet legfőbb beszédtémája, és még egy jel mutat arra, hogy a pilóta a Zengő csapat helyett a gyári istállóban folytatja. „Egyértelműen köztem, Monteiro és Michelisz közt választottak. Az összes Honda-versenyző közül én vagyok a legidősebb. Nem értek egyet a választásukkal, de elfogadom. Mivel a szerződésem lejár, az ő hatalmukban áll eldönteni, hogy mit csináljanak.”
Az 53 esztendős veterán nem szívesen folytatná nem gyári csapatban a WTCC-ben, de az idén indult új túraautós széria, a TCR foglalkoztatja. „Az ajtó még nem zárult be teljesen, de az igazat megvallva a reményeim igazán korlátozottak, mivel a hivatalos csapatok üléseit szinte teljesen elfoglalták. Továbbra is vannak helyek privát csapatoknál, de ez nem igazán vonzó számomra. Még át kell gondolnom. Azt nem tagadom, hogy a TCR értékes alternatíva lenne. Külső szemlélőként követtem, és láttam a bummot, ami az első szezonját övezte. Felajánlották nekem, szeretnék versenyezni, ezért a TCR egyértelműen opció” – beszélt a 2016-os lehetőségekről Tarquini.