Rendhagyó pénteki programot kellett teljesítenie a világbajnok csapatnak, hiszen ahelyett, hogy a Hungaroringen gyakoroltak volna a hétvégi versenyekre, a Nagy Futam keretében a pilótáknak a fővárosban volt jelenésük, ahol Jose Maria Lopez körbe is hajtotta a Citroent a parádéra kialakított útvonalon. Előtte azonban két órát töltöttek el a pesti parton állomásozó Zsófia rendezvényhajón a sajtó és a meghívott vendégek társaságában. Itt felvonult a csapat krémje, hiszen Lopez mellett tiszteletét tette Sebastien Loeb, Yvan Muller, Ma Csing Hua és a Citroen csapatvezetője Yves Matton is.
A pilótáknak először egy többfordulós játékban kellett részt venniük, amely során az LL (Lopez-Loeb) és az MM (Muller-Ma) csapatokra osztva megküzdöttek meg egymással: előbb le kellett rajzolniuk versenyautójukat, majd kérdéseket kaptak valamelyik csapattársuk magánéletével kapcsolatban, végül pedig egy szimulátorban és a reakcióidőt mérő Batak gépen is kipróbálták magukat.
Az idén eddig mind a négy futamot megnyerő csapat persze kimondatlanul is a hungaroringi hétvége fő esélyese, így a Formula.hu nem is arról kérdezte őket, hogy mit várnak maguktól a magyar pályán. Arra voltunk kíváncsiak, hogy noha a sikerből nyilvánvalóan sohasem elég, de ők maguk nem érzik-e úgy, hogy tenni kellene valamit a küzdelem szorosabbá tétele érdekében. Ugyanis ha a Citroen, a Honda, a Lada és a Chevrolet autói közelebb állnának egymáshoz, azzal nem csak a sport és a nézők járnának jól, de a saját, nagy küzdelmek árán elért sikereik is felértékelődnének.
„A Citroen korábban már a raliban is megmutatta, hogy mennyire profi csapat és mennyire keményen dolgoznak” - magyarázta a címvédő Lopez, aki szerint alakulata teljesen megérdemelten rendelkezik ekkora fölénnyel. „Jelenleg a WTCC-ben is az övéjük a legjobb autó, és mind büszkék vagyunk rá, hogy ennek a csapatnak a részesei lehetünk. Sohasem tudhatjuk, hogy meddig tartanak a szép idők - lehet, hogy már a következő versenyen sem érünk célba, és lehet, hogy jövőre már nem lesz meg az előnyünk.”
„Én nem érzem, hogy bármit is változtatni kellene, hiszen rengeteg munka van a sikerek mögött. Talán a nézők számára néha unalmasnak tűnik, de ha betekinthetnének a színfalak mögé, megértenék, hogy mekkora erőfeszítéseket teszünk ezen eredmények érdekében. És ez nem csak a WTCC-ben van így, hiszen a Formula-1-ben a tavalyi év után idén is a Mercedes dominál, korábban a Red Bull emelkedett ki a többiek közül, előtte pedig a Renault. Ilyen bármikor előfordulhat a sportban, hiszen nem csak egy emberből állnak a csapatok, és ha a csoport jól tud együttműködni, azáltal csak tovább nő az erejük. A tavalyi év előtt nagy szabályváltozások történtek, így időbe telhet, mire mindenki eljut ugyanarra a szintre.”
Csapattársával hasonló véleményen van Sebastien Loeb is, aki rámutatott, hogy a sport szabályai miatt a Citroen már jelenleg is hátrányos helyzetbe kerül a győzelmei után - ez pedig éppen elég.
„Mi is csak a munkánkat végezzük, ahogy a többi csapat is. A szezon kezdetén minden autó azonos súlyú volt, de ezen a hétvégén 60 kilóval többet kell cipelnünk, mint mindenki másnak. Ennek pedig biztosan komoly hatása lesz. A másik dolog, hogy az év első két versenyhelyszíne különösen feküdt az autóinknak, a Hungaroringen viszont már más lesz a helyzet” - fogalmazott a WTCC tavalyi pontversenyének harmadik helyezettje.