Az Azerbajdzsán fővárosában, Bakuban utcai pályán megrendezendő Európai Nagydíj önmagában is nagy vihart kavart, sokak szemét szúrja, hogy a Formula-1 ismét egy motorsport-tradíciókkal nem rendelkező országba látogat el, miközben egy olyan kultikus pálya, mint Monza, veszélyben van. A különböző kategóriák rajongóit még jobban sikerült felhergelni, mikor kiadták a 2016-os versenynaptárat: az azeri hétvége ugyanis egybeesik a Le Mans-i 24 órással.
A döntés megakadályozza, hogy Nico Hülkenberg megvédje idei Le Mans-i győzelmét, valamint bármely másik Formula-1-es pilóta induljon a 24 óráson. Ugyanakkor az illetékesek igyekeznek gondoskodni arról, hogy a nézők mindkét verseny eseményeit követhessék.
„Le Mans-t védelmezzük, amennyire tudjuk, de más szakágak érdekeltségeit és teherbírását is szem előtt kell tartanunk. Elkerülhetetlen az időpontütközés, ha ilyen sok verseny van a szezonban” – magyarázta az Auto Hebdo lapnak Jean Todt, az FIA elnöke, aki hozzátette: „Ami a nagydíjat és Le Mans-t illeti, az F1 időbeosztását úgy tervezzük meg, hogy ne zavarja a 24 órás leintését. Ez a legjobb kompromisszum, amit köthetünk.”
Ezzel kétféle menetrend valósulhat meg június 19-én. Az egyik, hogy az F1-es nagydíj a 24 órás verseny leintése után indul. Ennek időpontja francia – és magyar – idő szerint 15 óra, Bakuban az időeltolódás viszont +3 óra. Azaz ők legkorábban 18-kor kezdhetnek, a verseny pedig 20 óráig tarthat.
A másik, kevésbé rajongóbarát lehetőség, hogy a Formula-1-es program a 24 órás közben zajlik, de még 15 óra előtt véget ér. Ez azt jelenti, hogy a két óránál valamivel rövidebb verseny Bakuban 16, itthon 13 órakor indulhat legkésőbb – ha belevesszük a díjátadó ceremóniát, valamint utcai pálya lévén a lehetséges safety car miatti csúszásokat (Szingapúr idén is túllépte a két órát) valószínűbb, hogy legkésőbb 12 órakor az F1-es közvetítésre kell váltanunk.