DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
USA

Megvan az IndyCar 2017-es versenynaptára

Az IndyCar első embere, Mark Miles tartotta a szavát, és ahogyan azt korábban megígérte, még augusztusban hivatalosan ismertetésre került az amerikai open-wheel szakág topkategóriájának jövő évi versenynaptára.

Ahogyan várható volt, a menetrend nem tartogat túl sok megelepetést és lényegében ugyanazokat a versenyeket tartalmazza, mint az idei, hiszen az egyetlen különbséget mindössze egy régi-új pálya visszatérése jelenti a Gateway Motorsports Park képében.

Az Illinois államban lévő St. Louis keleti részén fekvő, 1.25 mérföldes ovál érkezésével tehát az IndyCar naptára jövőre az idei 16 helyett 17 fordulósra bővül, pályatípusra levetítve mindez pedig hat ovált, hat épített és (a detroiti duplafordulóval számolva) öt utcai viadalt takar.

Földrajzilag nézve az amerikai open-wheel versenyzés csúcskategóriája jövőre is csak egyetlen, USA-n kívüli helyszínre látogat el a már megszokottnak számító Toronto képében.

ii17



Miles - akinek hivatalba lépése óta feltett szándéka az IndyCar nemzetközi vizekre való terelése - korábban több külföldi futamra is esélyt látott az amerikai szezonkedés előtti, február- kora márciusi időszakra, amelyekkel kapcsolatban még a bajnokságon kívüli, pontozás nélküli formátumot sem zárta ki.

A potenciális helyszíneket vizslató radaron szerepelt többek között az egykoron nagy népszerűségnek örvendett ausztráliai Surfers Paradise, a dél-amerikai piac szempontjából kiemelten fontosnak tartott Mexikó, vagy a már ötlet szintjén is kissé megmosolyogtatónak hatott Kína. Bár lezajlottak többé-kevésbé eredményes tárgyalások a helyi kormányzatokkal, de a jövő évet illetően végül egyik sem materializálódott. Az IndyCar azonban a nehézségek ellenére továbbra sem adja fel a nemzetközi hódítás iránti vágyát és 2018-ban már mindenképpen szeretnének legalább egy külföldi futamot beiktatni a menetrendbe a már említett Toronto mellé. Kíváncsian várjuk, mi sül ki belőle.

Hosszát illetően a 2017-es naptár teljes egészében megegyezik az ideivel. A 2016-os szezon március 13-án rajtolt el St. Petersburgben és szeptember 18-án zárul a Sonoma Raceway-en, míg a jövő évi március 12-én veszi kezdetét a floridai utcákon, bajnokot pedig várhatóan szeptember 17-én avatnak majd a kaliforniai borvidéken.

Mivel azonban szerencsére egyetlen jelenlegi helyszínnek sem kell búcsút ejtenünk, ezen 24 hetet felölelő menetrendnek Gateway érkezése révén eggyel több állomása lesz.

Az illinois-i ovál az előzetes terveknek megfelelően augusztus végén, egészen pontosan 26-án várja az IndyCar mezőnyét.

Miles elmondása szerint legalább egy tucat létesítmény mutatott érdeklődést az IndyCar iránt, a végső választás azonban Gateway-re esett, aminek egy több évre szóló szerződés lett az eredménye.

A pálya 1997-2000 között a CART, 2001-2003-ban pedig már a rivális Indy Racing League versenyeinek adott otthont, a konstans alacsony helyszíni nézőszám miatt viszont 2004-ben búcsút intettek a létesítménynek az open-wheel autók.

Anyagi okok miatt az addigi tulajdonosként jegyzett Dover Motorsports viszont 2010-ben a pálya bezárása mellett döntött, de a kapukon nem sokáig maradt szerencsére lakat. 2012-ben, immár az egykori autóversenyző Curtis Francois irányítása alatt Gateway bejelentette újranyitását, első rendezvényként az NHRA gépszörnyeit vendégül látva. A komplett felújításon átesett pálya teljes erővel annak újbóli felvirágzását tűzte ki célul, aminek során 2013-ban sikerült megnyerniük a USAC Silver Crown sorozatot, majd a következő évben a NASCAR harmadosztályát képező Trucks visszatérését is bejelentették.

A hírek szerint Francois stratégiájának kulcsfontosságú részét képezte, hogy rendkívül alacsony összegért ajánlotta fel a pálya használati jogát a különféle bajnokságoknak, köztük az IndyCarnak is. A megbeszélések az amerikai open-wheel szakág csúcskategóriájával gyorsan eredményesnek bizonyultak, és miután tavaly Ed Carpenter segítségével sikeres próbának vetették alá az ovált, a 2016-os idénytől kezdve megkapta a széria hivatalos tesztpályájának státuszát. 

A naptárbejelentéssel párhuzamosan az idei évben a törölt bostoni futam helyettesítéseként soron kívül a szezon részévé vált Watkins Glen International is megerősítette, hogy az elkövetkezendő két évben egészen biztosan vendégül látják az IndyCar mezőnyét.

6967613a4081ec2132156cbe60485d24

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: