DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Túraautó

Bajnokavatás a szombati DTM-futamon

Már a szezonzáró első felvonásán eldőlt a Német Túraautó Bajnokság címe: Pascal Wehrlein a sorozat legfiatalabb bajnoka, miután két rivális Audi ütközött – egyiküket Wehrlein márkatársa forgatta meg.

A BMW-s Maxime Martin kezdte élről a hockenheimi szezonzáró első futamát Timo Scheider és Miguel Molina Audija elől, de még nagyobb figyelmet kaptak a hátrébb zajló események. A bajnokság favoritja, Pascal Wehrlein – akinek 37 pontos előnyéből 25-öt kellett megtartania, hogy szombaton bajnok lehessen –, a 13. helyről indulhatott, de Mattias Ekström és Edoardo Mortara is csak a 7. és 9. rajtpozíciókat szerezték meg, miközben a negyedik esélyes, Bruno Spengler a 18. helyről indult.

Ekström azonban rémesen rajtolt, és a 17. pozícióba esett vissza, egy hellyel Wehrlein mögé, miközben Mortara Molinával ütközött, és a rajt után kiállt a bokszba szerelésre. A svédet néhány körrel később – miközben az élen Scheider Martint előzte – megforgatták, éppen Wehrlein mercedeses márkatársa, Robert Wickens. Ezzel lényegében már a futam elején mindkét Audi kiszállt a küzdelemből, Wehrlein pedig zsebében érezhette a bajnoki címet.

Spengler eközben a nyolcadik helyre tört előre, de neki csupán minimális esélyei voltak a bajnoki címre. Felzárkózás közben megforgatta Adrien Tambay-t, amiért áthajtásos büntetést kapott – csakúgy, mint Wickens Ekström megpördítéséért. Ami a svédet illeti, nagyszerű felzárkózást produkált a mezőny végéről, folytonosan előzgetve ellenfeleit, ahogy az előle menekülő Pascal Wehrlein is tette.

A német végül Antonio Felix da Costa átlépésével a nyolcadik helyen ért célba, az eredménnyel pedig bebiztosította a DTM bajnoki címét, 21 évesen (egészen pontosan: 20 évesen és 364 naposan!) a sorozat legfiatalabb nyertesévé válva. A száguldó Ekström a kilencedik helyre jött vissza, a szintén áthajtást kapó Molina azonban körhátrányban feladta a versenyt az autó vibrációja miatt, Spengler pedig a 19. helyről ugyancsak kiállt.



A 45 perces futamot Timo Scheider nyerte, és bár a figyelmet elsősorban nem ő élvezte, az audis ütközésbotrány miatt korábban eltiltott pilóta is megérdemli az elismerést, 2010 óta első alkalommal győzött. Jamie Green megszerezte a második helyet a pole-ból induló Martin előtt, míg legjobb Mercedes-pilótaként Paul Di Resta lett a negyedik.

A szombati verseny eredménye: 

 

Versenyző

Csapat

Autó

Hátrány

1

Timo Scheider

Phoenix

Audi

42:27.725

2

Jamie Green

Rosberg

Audi

2.875

3

Maxime Martin

RMG

BMW

3.756

4

Paul Di Resta

HWA

Mercedes

4.865

5

Mike Rockenfeller

Phoenix

Audi

11.708

6

Marco Wittmann

RMG

BMW

15.768

7

Tom Blomqvist

RBM

BMW

16.972

8

Pascal Wehrlein

HWA

Mercedes

22.034

9

Mattias Ekstrom

Abt

Audi

23.719

10

Maximilian Gotz

Mucke

Mercedes

24.137

11

Antonio Felix da Costa

Schnitzer

BMW

25.405

12

Christian Vietoris

HWA

Mercedes

25.597

13

Daniel Juncadella

Mucke

Mercedes

26.780

14

Miguel Molina

Abt

Audi

31.566

15

Nico Muller

Rosberg

Audi

32.108

16

Martin Tomczyk

Schnitzer

BMW

41.299

17

Lucas Auer

ART

Mercedes

43.679

18

Timo Glock

MTEK

BMW

2 kör

19

Bruno Spengler

MTEK

BMW

6 kör

-

Edoardo Mortara

Abt

Audi

kiesett

-

Robert Wickens

HWA

Mercedes

kiesett

-

Augusto Farfus

RBM

BMW

kiesett

-

Gary Paffett

ART

Mercedes

kiesett

-

Adrien Tambay

Abt

Audi

kiesett

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: