DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Tereprali (TR)

Újabb biztonsági autós futam, újabb Malchárek-győzelem a speedzone.hu Kupán

A nagy túraautósok vasárnapi futama mintha a szombatit másolta volna a speedzone.hu Kupán: ismét szükség volt a biztonsági autóra, és ismét Jirko Malchárek állhatott fel a dobogó tetejére. A magyarok közül a második időmérőt kihagyó Lekeny Márk érte el a legjobb eredményt.

A nagy túraautósok szombati futamán még két nyitott versenyautó állt rajthoz a speedzone.hu Kupán, Václav Janík azonban vasárnapra egyedül maradt. A cseh Jiri Svoboda autójában még a szombati versenyen gyulladt ki - ahogy ő fogalmazott - az összes létező figyelmeztető lámpa, vasárnapra pedig nem sikerült megjavítani a Norma M20F-et.

A szombati nappal ellentétben emiatt úgy döntött a versenyirányítás, hogy az abszolút versenyen kívül, csak magával versenyző Janík ezúttal nem a mezőny elejéről, hanem a legvégéről indulhat a többiek után.

A vasárnapi időmérőn ismét Jirko Malchárek autózta a legjobb időt, mellőle pedig Jakub Knoll indulhatott. A gördülő rajtnál kicsit felbomlott a formáció, ennek ellenére elengedték a futamot, Malchárek pedig megőrizte az első helyet.

A célegyenes utáni kanyart nem úszta meg baleset nélkül a mezőny, a harmadik helyről indult Marcin Jedlinski tolta meg Petr Kacíreket, akinek autója annyira megsérült, hogy fel kellett adnia a futamot. A pályán maradt egy kis törmelék, a takarítás idejére beküldték a biztonsági autót. Jedlinski visszaesett a mezőny végére, de az ütközés ellenére sem állt ki a bokszba, sőt végül a verseny leggyorsabb köre is az övé lett.



Malchárek és Knoll az újraindítás után gyakorlatilag egymás mögött autóztak el a célig, végig fél és egy másodperc között ingadozott a különbség köztük. Érdekesség, hogy az utolsó kör előtt 383 ezred választotta el a két pilótát, és ennyi volt köztük a leintésnél is, vagyis a legvégén ezredre azonos időt autóztak.

Ahhoz képest, hogy a második időmérőn műszaki hiba miatt nem tudott részt venni, a magyarok közül Lekeny Márk érte el a legjobb eredményt az abszolút hatodik hellyel. Ez csak azért nem ért magyar bajnoki elsőséget is számára, mert ebbe a versenybe a cseh Josef Záruba is nevezett, ő pedig egy pozícióval Lekeny előtt ért célba.

Eredmények:
1.  Jirko Malchárek (D4+3.5, BMW M6 GT3) 27 perc 55.957 mp.
2. Jakub Knoll (D4+3.5, BMW M6 GT3) +0.383 mp.
3. Václav Janík (D5, Norma M20 FC) +15.609 mp.
...
6. Lekeny Márk (F+3.5, Porsche 991 GT3 Cup) +1:13.518 p.
7. Bódis Kálmán (F+3.5, Porsche 997 GT3 Cup), +1:45.832 p.
8. Jedlóczky L. Márk (F-3.5, Seat Leon) +1 kör

Jirko Malchárek, Racing Trevor (BMW M6 GT3, kategória 1. hely):
Csak ismételni tudom magam tegnapról: ez az első hétvége leginkább arról szól, hogy a lehető legjobban kiismerjük az autót, ebből a szempontból is jó munkát végeztünk. Hosszú még a szezon, úgyhogy igyekeztünk spórolni a gumikkal, nem tettünk fel újakat, de így is sikerült megszerezni a győzelmet.

Lekeny Márk, Bovi Motorsport (Porsche 991 GT3 Cup, magyar abszolút 2. hely):
Az időmérő első körében éreztem, hogy valami nem stimmel az autóval. Tegnap semmi gond nem volt a váltóval, mára tönkrement, ki kellett cserélnünk. Gyorsan megvolt, egy órán belül végeztünk vele. Így, a mezőny végéről indulva sokkal izgalmasabb volt, nagyon élveztem ezt a hétvégét.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: