Steward
Gellérfi-Csizmadia Gergő
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. június 29. csütörtök
Tereprali (TR)

Hirvonen is rajthoz áll a HunGarian Baján

Zajlik a nagy hajrá, beérkeztek az utolsó nevezések, a pályák pedig készen állnak arra, hogy a jövő hétvégén a magyar tereprali világkupa-futam, a HunGarian Baja mezőnye „tesztelje” őket.

A világkupa-versenyre 30 autós páros, 5 kamionos trió és 36 quados, illetve motoros nevezett (a mezőny és a kísérőszemélyzet körülbelül 3000 vendégéjszakát jelent Veszprém városának), s az idén sem marad sztárok nélkül a mezőny. A legnagyobb név a „repülő finn”, vagyis Mikko Hirvonen, aki több mint egy évtizedet húzott le a rali-világbajnokságon, s bár a világbajnoknak járó koronát nem sikerült megszereznie, négyszer volt összetett második, kétszer pedig harmadik 163 világbajnoki futamon indult, 15 győzelmet aratott és 69 alkalommal állhatott dobogóra. Őstehetség.

HBAJ7066_resize

A terepraliban is bizonyította rátermettségét, hiszen idén januárban indult először a Dakar-ralin, s rögtön negyedikként végzett, ráadásul egy szakaszgyőzelem is fűződik a nevéhez, ami újoncként igazán kiemelkedő. Hozzánk is azzal a Minivel érkezik, amellyel Dél-Amerikában rótta a kilométereket.

Hirvonen érkezése azonban csak az egyik érdekes híre volt a HunGarian Baja szerdai sajtótájékoztatójának, amelyet a veszprémi Városháza Kossuth termében tartottak meg.

Először jó „házigazdaként” Ovádi Péter, Veszprém Megyei Jogú Város önkormányzati képviselője köszöntötte az újságírókat:

„Gép küzdelme gép ellenében, ember versenye emberrel. Ez a HunGarian Baja, amelynek Veszprém büszkén ad otthont immáron nyolcadik alkalommal. Veszprém sportos, sportszerető város, büszkék vagyunk nagy hagyományokkal bíró klubjainkra és sportolóinkra, akik messze földön öregbítik a Királynék városának jó hírét. Ebbe a sorba tartozik a HunGarian Baja tereprali világkupa-futam is, amelynek Veszprém sajátos földrajzi adottságaival és sportszerető lakosaival kiváló helyszínt biztosít. Veszprém és a veszprémiek elköteleződését a technikai sportok iránt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy minden évben több ezren kíváncsiak ezekre a futamokra. Gratulálok a szervezőknek az eddigi eredményekhez és ahhoz, hogy minden évben a sportág legkiválóbb képviselőit csábítják Veszprémbe, hogy itt, a Bakony lábánál mérjék össze tudásukat.”

Garamvölgyi Zoltán az útvonalról, magáról a 148 kilométeres mért szakaszról és a nézői pontokról is beszélt. No meg arról, hogy a vasárnapi szakaszt „Stigi bácsi”, vagyis Stigelmaier József emlékének szentelik, aki évtizedekig szolgálta sportbíróként, majd vezetőbíróként a sportágat, s aki az idén sajnos már nem lehet itt a versenyen.

„Impozáns helyszínen, a veszprémi Óváros téren tartjuk meg az ünnepélyes rajtceremóniát jövő hét pénteken 16 órától, amely után a mezőny megmutatja magát Balatonfüreden, Almádiban és Fűzfőn, hogy azután visszatérjen a hajmáskéri nullpontra, ahol teljesíti a 11 kilométeres szuperspeciálist. Az igazi küzdelem azonban csak ezután kezdődik, a terepralisok szombaton kétszer, vasárnap egyszer teljesítik a 148 kilométeres pályát. A nézőket Hajmáskéren, a nullpontnál várjuk, ahová ugratókat is építettünk az izgalmak fokozására, a döbröntei patakátkelés pedig az idén is a verseny elmaradhatatlan része – nézői szempontból pedig az egyik fénypontja. Magáról az útvonalról elmondanám, hogy a lőtéren amerikai hadgyakorlat zajlik, ezért nagyon sok helyen kellett módosítanunk. Vesztettünk el jó részeket, de szerintem a pálya vonalvezetése jobb lett, mint egy évvel ezelőtt – külön öröm számomra, hogy helyenként visszatértünk a 13 évvel ezelőtti nyomvonalhoz... A hadgyakorlat miatt is fontos, hogy kizárólag a fenti két kijelölt pontra várjuk a nézőket, ezt nagyon szigorúan ellenőrizni is fogjuk, mint ahogyan nagy figyelmet fordítunk a környezet megóvására is – ennek fontosságára a szurkolók figyelmét is szeretnénk felhívni.”

HBAJ6978_resize

A szervizparkot a szentkirályszabadjai reptéren alakítják ki, amelynek főbejárata előtti regisztrációs sátorban vehetik át a sajtósok is a kocsibelépőjüket. A nézők ott parkolhatnak, és gyalog közelíthetik meg a szervizparkot, ahol nem csupán külföldi, hanem magyar nagymenőkkel is találkozhatnak.

Például a háromszoros magyar bajnok Fazekas Károllyal, aki a címeit autóval szerezte, most azonban egy csinos Scaniával méreti meg magát a „nagyfiúk”, vagyis a kamionok között.

„A HunGarian Baja az első olyan versenyünk kamionnal, amelyen már lesznek neves ellenfeleink, vagyis most először tudjuk a teljesítményünket valaki máséhoz mérni. Kíváncsian várom, mire jutunk a kamionunkkal, amelyet próbálunk egyre jobb formába hozni. Kicsit könnyítettünk rajta, javítottunk a beállításokon, rendbe raktuk a futóművét és a motorja is erősebb lesz. Reméljük, ez meghozza a gyümölcsét” – mondta Fazekas Károly, akinek ezúttal is Bognár József diktálja majd az itinert.

A másik újdonságot Osváth Péter indulása jelenti, akit a raliból jól ismerhetnek a nézők, a terepraliban viszont még kevésbé ismert a neve. Ráadásul Fazekas korábbi BMW-jével áll oda a rajthoz. „Egyelőre mindössze száz métert tettem meg az autóval, azt is betonon, hogy legalább lássam, milyen vezetni. Villámgyors döntés volt részemről, hogy rajthoz állok a HunGarian Baján, ha őszinte akarok lenni, kezdhettem volna egy könnyebb versennyel is, de hát szeretem a kihívásokat. Farnadi Ági navigál majd nekem, készülünk nagyon, a kocsi jó, úgyhogy talán még egy jó helyezés is összejöhet. Ebben bízunk” – nyilatkozta Osváth Péter a sajtótájékoztató végén. 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?