A hétvégi Német Nagydíjon óriási kavarodást okozott a felszáradó pályán, hogy néhányan nem megfelelő időpontban álltak ki a bokszba motort cserélni, mások esetén pedig nem a legjobb gumi került fel a második gépre. A MotoGP-ben a futamok alatt csak egyirányú kommunikáció lehetséges: a csapatok a bokszutca falán kilógatott táblán tudathatják pilótáikkal a legfontosabb információkat. A vasárnapi viadalon ellenben többeknél is példát láthattunk rá, hogy az egyértelmű a „BOX” felirat ellenére sem álltak ki motort cserélni: ez volt a helyzet Valentino Rossinál is, aki nem meglepő módon örülne, ha a Formula-1-ben is látott rádiókommunikációt a gyorsasági motoros vb-n is bevezetnék.
„Ez nem a Formula-1, de nyilvánvaló, hogy ha kommunikálhatnánk a boksszal, sokkal könnyebb dolgunk lenne” – nyilatkozta a sachsenringi futamot a rossz stratégiai döntéseknek köszönhetően mindössze a nyolcadik helyen záró olasz, akinek szavait a crash.net idézi. Rossi egyébként nem is csak a mostani, hanem a néhány héttel korábbi hollandiai versenyről hozott példát: „A bokszutcai táblával néha elég nehézkes a helyzet. Assenben például, ha szóltak volna, hogy már van két másodperc előnyöm, lelassítottam volna és elkerülhettem volna azt a hibát. Ha lehetséges, hogy legyen rádiónk, nem tudom, mi az oka, hogy nincs. Talán a költségek, pedig fontos lehetne.”
Rossival teljesen ellentétes álláspontot képvisel a futamgyőztes Marc Marquez, aki sikerét javarészt a tökéletesen időzített motorcseréjének köszönhette: „Én nem támogatom, mert nem tudom elképzelni, hogy amikor 300 km/h körüli tempóval bemegyek a kanyarba, valaki még beszél is hozzám. Nem autókat vezetünk. Ha rajtam múlna, semmi esetre sem vezetném be” – jelentette ki határozottan, majd hozzátette: „Egyszerűen lennie kell egy tervednek már a futam előtt. A mi esetünkben minden teljesen világos volt. A csapatunk rengeteget dolgozott ezeken a helyzeteken a 2013-as ausztrál eset óta, amikor fekete zászlóval kizártak a kötelező kiállás elmulasztása miatt. Keményen dolgozunk, hogy mindent az irányításunk alatt tartsunk.”
A sachsenringi versenyen másodikként célba érő Cal Crutchlow félig-meddig poénosra vette a válaszát: elmondása szerint nem tudja elképzelni, hogy a főmérnöke beszéljen hozzá motorozás közben, annál pedig már csak az lenne a rosszabb forgatókönyv, ha maga Lucio Cecchinello szólna be neki a rádión. Persze a brit komoly választ is adott: „Szerintem nem a legjobb ötlet. Olyan lennék ilyen téren, mint Kimi az F1-ben” – mondta a száguldó cirkusz finn pilótájáról, aki köztudottan nem híve a rádiózásnak. „El tudjátok képzelni, mit mondanék vissza! Megértem, ha valaki nem látja a pit boardját, de szerintem van elég információnk ahhoz, hogy tervet alkossunk, ahogy azt Marc is elmondta.”
A Német Nagydíj harmadik dobogós helyezettje, Andrea Dovizioso ugyan látja az előnyeit a rádiós kommunikáció esetleges bevezetésének – elmondása szerint azt sem tudta, pontosan milyen abroncsokat tettek fel a szerelői a második motorjára –, ám ennek ellenére inkább ellenzi az újítást: „Szerintem egyszerűbb lenne kezelni a dolgokat, és talán biztonsági szempontból is megfelelőbb lenne. Ugyanakkor a mi sportunk más, mint a Formula-1, szóval szerintem jobb, ha minden így marad” – fogalmazott a ducatis olasz.
A crash.net egyébként Mike Webb versenyigazgató véleményét is kikérte az üggyel kapcsolatban. A szakember elmondta: a korábbi kísérletek során, amikor megvizsgálták a rádiós bevezetésének lehetőségét, rendre egyöntetű elutasításban részesült mind az istállók, mind a motorosok részéről. Webb szerint ugyanakkor a lehetőség adott: amennyiben a csapatok igényt tartanának ilyesmire, újra napirendre kerülhetne a kérdés. A pilóták által megfogalmazott vélemények mellett egyébként az is aggodalomra ad okot a szakértők és a szurkolók körében, hogy a rádiózás bevezetésével a MotoGP-ben is megjelennének az F1-ben már megszokott csapatutasítások.