Mortara és Mattias Ekström a második rajtsorba kvalifikáltak Mike Rockenfeller és Marco Wittmann mögé, ám mindketten elveszítették a helyezésüket.
Először Ekström büntetése érkezett, akit öt rajthelyes hátrasorolással sújtottak, mivel feltartotta gyorskörén Gary Paffett Mercedesét. A svédet a Q1-ben elkövetett manőveréért találták vétkesnek, amikor a gumijai melegítése közben nem figyelt a mögötte érkező riválisára. Ez végül nem volt hatással a brit eredményére, aki tovább tudott jutni a Q2-be, de a büntetés jogosságán ez nem változtatott.
Ekström így a 9. helyre sorolódott vissza, ami hamarosa nyolcadikká vált, köszönhetően a másik Audi kálváriájának. Mortara autóján ugyanis a technikai ellenőrzés során a megengedettnél alacsonyabbnak találták a diffúzor pozícióját, ami az olasz eredményének törlésével járt, így a mezőny legvégére, a 23. helyre sorolódott.
A rajtrács eleje így két helyet is előrelépett, Rockenfeller és Wittmann mögül Jamie Green, Nico Muller, Pascal Wehrlein és Marin Tomczyk fognak rajtolni.
öt helyett három Audi maradt tehát a tűz közelében, s bár a márka esélyei csökkentek, de még mindig jók ahhoz, hogy a 13:30-kor kezdődő futamon valamelyik pilótájuk megszerezze idei első győzelmüket.
A végleges rajtrács:
1 | Mike Rockenfeller | Audi |
2 | Marco Wittmann | BMW |
3 | Jamie Green | Audi |
4 | Nico Muller | Audi |
5 | Pascal Wehrlein | Mercedes |
6 | Martin Tomczyk | BMW |
7 | Joey Hand | BMW |
8 | Mattias Ekstrom | Audi |
9 | Miguel Molina | Audi |
10 | Gary Paffett | Mercedes |
11 | Adrien Tambay | Audi |
12 | Paul Di Resta | Mercedes |
13 | Timo Glock | BMW |
14 | Bruno Spengler | BMW |
15 | Timo Scheider | Audi |
16 | Maxime Martin | BMW |
17 | Christian Vietoris | Mercedes |
18 | Antonio Felix da Costa | BMW |
19 | Augusto Farfus Jr. | BMW |
20 | Robert Wickens | Mercedes |
21 | Daniel Juncadella | Mercedes |
22 | Vitaly Petrov | Mercedes |
23 | Edoardo Mortara | Audi |