Teljes felfordulás jellemezte a lausitzi versenyhétvége szombati napját. A pályára ereszkedő sűrű köd miatt két 60 perces tréning helyett mindössze egyetlen negyedórás szabadedzést tartottak 16 órakor. Szóba került az is, ha az időmérőt nem sikerül megtartani, a másnapi futamon a bajnokság sorrendje határozza majd meg a rajtrácsot.
Az időmérőre azonban sor került, habár nem a megszokott módon: három helyett mindössze két etapból állt. Eredetileg három szakaszos lett volna, de Joey Hand miatt a legelső hamar véget ért piros zászlóval. Az újraindítás előtt úgy döntöttek, csak két szakaszt tartanak meg, az új első részben így 22-en részt vehettek - egyedül Hand nem, aki külső segítséggel tért vissza a pályára. A döntő részt szokás szerint 8 versenyzőnek tartották fenn, így első nekifutamodásra 15-en kiestek.
Az audis Timo Scheider remek formában volt az első etapban, 1:17.699-cel futotta meg a legjobb időt - ez majdnem öt másodperccel jobb, mint a rövid tréning első ideje. Márkatársa, Mattias Ekström végzett mögötte. Wehrlein, Juncadella és Paffett Mercedesei után Marco Wittmann, az egyedüli BMW-s következett, a továbbjutók sorát két újabb Audi, Molina és Green zárta.
Timo Glock a kilencedik helyen kicsúszott a továbbjutók közül. Hasonló sorsra jutott Mike Rockenfeller (10. rajthely) és Edoardo Mortara (13. rajthely), akik Ekström ellen a bajnokság második helyéért harcolnak - pedig a svéd az, akinek rendszerint nem túl nagy erőssége az időmérő. Augusto Farfus, a rövid tréning leggyorsabbja csak a 15. helyről startolhat, Paul Di Resta 22. rajtkockája - csupán 1,000 másodperccel elmaradva Scheider legjobbja mögött - szomorú, de egyáltalán nem meglepő idei szenvedése fényében.
A második szakaszban első próbálkozásra Mattias Ekström futotta meg a legjobb időt, amely több mint a szakasz feléig kitartott, utána azonban Miguel Molina egy, Pascal Wehrlein pedig további két tizeddel átvette a vezetést, 1:17.547-es idejét már nem tudták túlszárnyalni, a mezőny legfiatalabb tagja első rajtelsőségét gyűjtötte. Ekström újabb köre második helyet ért. Jamie Green és Timo Scheider újabb Audijai követték őt. Marco Wittmann, aki hétvégén bebiztosíthatja bajnoki címét, a hetedik rajthelyről indulhat.
A futam holnap 13:30-kor indul, remélhetőleg ezúttal a köd nem játszik majd szerepet.
Az időmérő edzés eredménye:
1. | Pascal Wehrlein | Mercedes | 1:17.547 | - |
2. | Mattias Ekström | Audi | 1:17.604 | 0.057 |
3. | Jamie Green | Audi | 1:17.715 | 0.168 |
4. | Timo Scheider | Audi | 1:17.761 | 0.214 |
5. | Daniel Juncadella | Mercedes | 1:17.779 | 0.232 |
6. | Miguel Molina | Audi | 1:17.786 | 0.239 |
7. | Marco Wittmann | BMW | 1:18.143 | 0.596 |
8. | Gary Paffett | Mercedes | 1:18.291 | 0.744 |
9. | Timo Glock | BMW | 1:18.141 | 0.594 |
10. | M.Rockenfeller | Audi | 1:18.150 | 0.603 |
11. | C.Vietoris | Mercedes | 1:18.202 | 0.655 |
12. | Robert Wickens | Mercedes | 1:18.250 | 0.703 |
13. | Edoardo Mortara | Audi | 1:18.299 | 0.752 |
14. | Vitaly Petrov | Mercedes | 1:18.314 | 0.767 |
15. | Augusto Farfus | BMW | 1:18.343 | 0.796 |
16. | Maxime Martin | BMW | 1:18.375 | 0.828 |
17. | Bruno Spengler | BMW | 1:18.416 | 0.869 |
18. | Adrien Tambay | Audi | 1:18.467 | 0.920 |
19. | A.F.da Costa | BMW | 1:18.491 | 0.944 |
20. | Nico Müller | Audi | 1:18.591 | 1.044 |
21. | Martin Tomczyk | BMW | 1:18.629 | 1.082 |
22. | Paul Di Resta | Mercedes | 1:18.699 | 1.152 |
23. | Joey Hand | BMW | - | - |