A kötelező kiállások számát kettőről egyre csökkentették, megkötés viszont, hogy a bokszutca csak a futam első harmada után nyit ki, a biztonsági autós periódus alatt pedig tilos kiállást végrehajtani. A lágyabb gumikeverék használatát is korlátozták, legfeljebb a versenytáv 50 %-ban lehet fent az autókon. Ennek célja, hogy leegyszerűsítse a stratégiákat, és a nézők is könnyebben kiigazodhassanak rajtuk - más kérdés, hogy milyen bonyodalmakat fog okozni, ha valaki egy biztonsági autós periódus miatt lépi túl az 50 %-ot.
Büntetősúlyok
A márkák közötti lehetséges különbséget ballasztok segítségével próbálják majd kiegyenlíteni, a győztes versenyző, valamint a nyertes gyártó minden versenyzője, aki a legjobb tíz között végzett, 5 kilogramm plusz súlyt kap a következő versenyre. A nyertes gyártó azon pilótáinak, akik a legjobb tízen kívül futottak be, csak 2,5 kilogrammal kell megbirkózniuk.
A második gyártó autóinak össztömege ugyanannyi marad, míg a harmadik legjobb - azaz legkevésbé eredményes - márka képviselői 2,5 kilogrammal könnyülnek, amennyiben a legjobb tíz között végeztek, ha azon kívül, 5 kilogrammal.
Időmérő edzés
Az időmérőt a Forma-1-hez hasonlóan osztják fel, amely a tavalyi négy helyett három szakaszból fog állni. A 13 perces Q1 során a 23 fős mezőny leglassabb 5 versenyzője esik ki, őket a 11 perces Q2-ben még 8-an követik. Ãgy a legjobb 8-as küzdhet a pole pozícióért a szintén 11 perces Q3-ban.
Egyéb változások
Többek között már a verseny legvégéig lehetséges a DRS használata, illetve gyártónként két tartalékmotort lehet felhasználni az eddigi egy helyett. Ezek mellett a technikai szabályok is jelentősen megváltoztak, alkatrészek, mint az alváz üzemanyagtankkal együtt, bukókeret, sebességváltó, kuplung, hátsó szárnyak minden autón egyformák. A legtöbb változtatási lehetőség az aerodinamikában rejlik.
A DTM szezonja május 4-én kezdődik Hockenheimben.