DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
Túraautó

DTM szabályváltoztatások idén

Egy bokszkiállás, lágy gumi maximum a verseny feléig, Forma-1-hez hasonlóan felosztott időmérő - a Német Túraautó Bajnokság szabályai számos pontban változnak idén. Az Autosport alapján gyűjtöttük össze a legfontosabb módosításokat.
Bokszkiállások

A kötelező kiállások számát kettőről egyre csökkentették, megkötés viszont, hogy a bokszutca csak a futam első harmada után nyit ki, a biztonsági autós periódus alatt pedig tilos kiállást végrehajtani. A lágyabb gumikeverék használatát is korlátozták, legfeljebb a versenytáv 50 %-ban lehet fent az autókon. Ennek célja, hogy leegyszerűsítse a stratégiákat, és a nézők is könnyebben kiigazodhassanak rajtuk - más kérdés, hogy milyen bonyodalmakat fog okozni, ha valaki egy biztonsági autós periódus miatt lépi túl az 50 %-ot.

 

Büntetősúlyok

A márkák közötti lehetséges különbséget ballasztok segítségével próbálják majd kiegyenlíteni, a győztes versenyző, valamint a nyertes gyártó minden versenyzője, aki a legjobb tíz között végzett, 5 kilogramm plusz súlyt kap a következő versenyre. A nyertes gyártó azon pilótáinak, akik a legjobb tízen kívül futottak be, csak 2,5 kilogrammal kell megbirkózniuk.

 

A második gyártó autóinak össztömege ugyanannyi marad, míg a harmadik legjobb - azaz legkevésbé eredményes - márka képviselői 2,5 kilogrammal könnyülnek, amennyiben a legjobb tíz között végeztek, ha azon kívül, 5 kilogrammal.

 

Időmérő edzés

Az időmérőt a Forma-1-hez hasonlóan osztják fel, amely a tavalyi négy helyett három szakaszból fog állni. A 13 perces Q1 során a 23 fős mezőny leglassabb 5 versenyzője esik ki, őket a 11 perces Q2-ben még 8-an követik. Így a legjobb 8-as küzdhet a pole pozícióért a szintén 11 perces Q3-ban.

 

Egyéb változások

Többek között már a verseny legvégéig lehetséges a DRS használata, illetve gyártónként két tartalékmotort lehet felhasználni az eddigi egy helyett. Ezek mellett a technikai szabályok is jelentősen megváltoztak, alkatrészek, mint az alváz üzemanyagtankkal együtt, bukókeret, sebességváltó, kuplung, hátsó szárnyak minden autón egyformák. A legtöbb változtatási lehetőség az aerodinamikában rejlik.

 

A DTM szezonja május 4-én kezdődik Hockenheimben.
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: