A Renault erőforrásai továbbra is jelentősen elmaradnak a Mercedes-motoroktól. Először az merült fel, hogy a Red Bull fog elpártolni a francia márkától, ők azonban bejelentették, lojálisak maradnak a gyártóhoz, amellyel négy bajnoki címüket szerezték. A Lotus ellenben - egykor a Renault gyári csapata - valószínűleg a rivális Mercedes motorjaira fog váltani a következő szezonban. Az előző évhez képest az ő visszaesésük a leglátványosabb, erről a mélypontról szeretnének mindenképp kilábalni.
A Renault F1-es részlegének élén jelentős változások történtek a közelmúltban, Cyril Abiteboul, a Caterham eddigi csapatfőnöke csatlakozott hozzájuk. A terv újraszervezni a részleget a következő évben - ez pedig a Red Bull kezére játszhat.
A Renault idén, a V6-os korszak kezdetén igyekezett egyenlő bánásmódban részesíteni két legeredményesebb csapatát, a Red Bullt és a Lotust. Helmut Marko, előbbi istálló tanácsadója nemrég egy nagy hibának nevezte ezt a szemléletmódot. "A Lotusnak egy másfajta verzió készült, ez pedig túl sok erőforrást kötött le, ami a fejlesztésektől vonódott el" - mondta az osztrák.
"Nagyon szorosan dolgozunk együtt a Renault-val a vezetőségi változások után" - ismerte el a csapatfőnök, Christian Horner a Magyar Nagydíjon. Nagyon jó kapcsolatunk van a Renault-val, Cyril pedig remek munkát végez. Szorosabban be vagyunk vonva a munkába, hasonlóan dolgozunk, mint egy igazi gyári csapat."
Ha a Lotus kikerül a Renault kötelékéből, a Red Bull és B-csapata, a Toro Rosso marad meg a francia erőforrások mellett - illetve a bizonytalan jövőjű Caterham, amely a Red Bull sebességváltóját használja.
"Akkor a fókusz a Red Bull Racingen lesz" - tisztázta a Horner, mi áll a világbajnok csapat szándékában. "Egy ügyfélmotort pedig a Toro Rossónak fognak szállítani. Ez természetesen különbséget jelent. Pozitív lenne számunkra, és a Renault-nak is logikus lenne."