Az aszfalt nagyon koszos és csúszós a hétvége elején, ezért a pénteki szabadedzésen a pilóták könnyen hibázhatnak. a versenyvonal gyorsan letisztul, amint az autók néhány kört teljesítenek, de a körülmények továbbra is nehezek maradnak az ideális íven kívül és a futam során ez megnehezíti az előzést. A pilóták szerint fizikálisan ez az év egyik legnehezebb versenye a folyamatos kanyarodás és a nagyon kevés egyenes miatt, a magas hőmérséklet miatt a pilótafülkében is 60 °C fok feletti hőmérséklet uralkodik. A futam után legalább négy hét szünet következik a fáradtság kipihenésére!
"Magyarország az a pálya, ahol a jó erőforrás kevésbé fontos" - mondta el Felipe Massa. "Az aerodinamika nagyobb szerepet kap és a kanyarokban a jó leszorítóerő fontos. Keményen dolgoztunk azon, hogy az autó készen álljon az ilyen típusú pályákra és ha minden működni fog, akkor itt is versenyképesek leszünk. Remélem, sok pontot szerzünk ezen a hétvégén."
"A magyar futam az utolsó a nyári szünet előtt" - tette hozzá Bottas. "Célunk, hogy jó eredményt érjünk el, így jó érzésekkel vonulhatunk pihenőre. Tudjuk, nem ez a legjobb pálya autónk számára, de dolgozunk azon, hogy a kanyarokban több tapadásunk legyen és fejlesztéseink is lesznek ennek megsegítésére. Az időmérő edzés nagyon fontos, mivel nem könnyű itt előzni; normál esetben a versenyen meleg van, így a gumikopás magas lehet. Jó szabadedzések segíthetnek minket a megfelelő beállítás megtalálásában. Finnországból mindig érkeznek ide szurkolók, majdnem olyan, mintha a Finn Nagydíj lenne, remélem, a rajongóknak jó eredménnyel tudok szolgálni."